Motoryzacja » Samochody
Niespodziewany sukces Volvo
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W dobie kryzysu Ford pozbywał się marek, które nie przynosiły odpowiedniego zysku i pociągały za sobą spore ryzyko. Tak było z Volvo, które zostało kupione przez chińskie Geely. Nowi właściciele poczynili spore inwestycje, ale też potrafili zmienić obraz szwedzkiej marki. Wszystko to przyniosło wymierne wyniki.
W 2016 roku Volvo sprzedało 534 127 samochodów, czyli o blisko 200 000 więcej niż w 2009 roku. Wynik na poziomie 800 000 aut zapowiadany na 2020 rok wydaje się zatem prawdopodobny. Znacząco wzrosły też obroty i wpływy finansowe, co pozwala na dalsze inwestycje.
Nie bez znaczenia jest też zmiana wizerunki marki, która przez lata nie była postrzegana jako pełnoprawny przedstawiciel segmentu premium. Widać na przy porównaniu do konkurencji. W marcu 2013 roku średnia cena Volvo XC90 była aż o 20 000 dolarów niższa niż w przypadku konkurencyjnego BMW X5. Teraz klienci chętniej wybierają droższe opcje, gdyż w marcu 2017 roku ta różnica wyniosła zaledwie 2300 dolarów.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)