Zdrowie » Medycyna

Niewyraźne widzenie psuje widoki na wakacje. Szansa, by to zmienić jest Wielkiego Badania Wzroku

Niewyraźne widzenie psuje widoki na wakacje. Szansa, by to zmienić jest Wielkiego Badania Wzroku
Zobacz więcej zdjęć »
Statystyki dotyczące pandemii skłaniają do planowania letnich aktywności. Zdrowotne konsekwencje społecznej izolacji nie znikną jednak wraz ze znoszeniem kolejnych obostrzeń. Vision Express w specjalnej sondzie sprawdziło, w jakiej kondycji u progu lata jest nasz wzrok.

Wnioski nie są pocieszające: 48% z nas ma już teraz spore zaległości w badaniach wzroku, 54% skarży się na trudności z czytaniem, a 53% w związku z pandemią odczuło pogorszenie jakości widzenia. Odpowiedzią na te problemy może być specjalna letnia edycja kampanii Wielkie Badanie Wzroku. 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przemęczone i zaniedbane 

Pandemia COVID-19 okazała się dużym wyzwaniem dla naszych organizmów, nie tylko za sprawą koronawirusa, ale też z powodu sanitarnych restrykcji. Powrót do normalności warto więc rozpocząć od troski o zdrowie. Zorganizowana na zlecenie Vision Express sonda dobitnie pokazuje bowiem negatywny wpływ pandemii na nasze oczy. 

Spośród ponad 5500 respondentów aż 48% skarży się na niewyraźne widzenie, a co piąty – na uczucie suchości, pieczenie lub szczypanie oczu. Dla 54% uczestników sondy czytanie gazety jest wzrokowym wysiłkiem. Jednocześnie tylko 23% z nich deklaruje, że nie ma stwierdzonej wady wzroku. 

Wyniki sondy wskazują też na możliwe przyczyny tej sytuacji. 22% respondentów wskazało, że przed ekranami komputera czy smartfona spędza codziennie od 5 do 8 godzin, a w przypadku aż 18% jest to 8-12 godzin, przy czym zimą odsetki te były zapewne jeszcze większe. Jednocześnie 64% z nas w żaden sposób nie ogranicza negatywnego oddziaływania ekranów na wzrok – nie robi przerw ani nie korzysta z okularów blokujących światło niebieskie. Co więcej, aż 42% Polaków na ostatnim badaniu wzroku było ponad dwa lata temu, a 6% nie było nigdy na wizycie u specjalisty. Niedostateczna dbałość o wzrok i wzmożony wysiłek dla oczu sprawiły, że ponad połowa Polaków w okresie pandemii odczuła pogorszenie widzenia.

Na horyzoncie (nie)wyraźne wakacje 

Okres wakacyjno-urlopowej beztroski nasze oczy zaczynają więc w nie najlepszej kondycji. Z najczęstszymi dolegliwościami można się jednak łatwo i szybko uporać – wystarczy udać się do specjalisty na badanie wzroku. Dzięki temu oczy odczują ulgę i pozwolą wyraźniej dostrzec uroki letniego odpoczynku. 

Pamiętajmy o regularnym badaniu wzroku, przynajmniej co 12 miesięcy. Ewentualne zaległości warto jak najszybciej nadrobić, by w razie potrzeby dobrać odpowiednią korekcję. A jeśli dysponujemy aktualnymi zaleceniami od specjalisty, to ich przestrzegajmy. To apel zwłaszcza do tych, którzy nie stosują przepisanej korekcji – jak pokazuje nasza sonda, odsetek takich osób wynosi aż 15% –apeluje dr n. biol. Robert Grabowski, Dyrektor Medyczny Vision Express.  

Wiedza na temat profilaktyki wad wzroku i właściwego radzenia sobie z nimi staje się coraz istotniejsza. Problem ten dotyczy bowiem coraz szerszej grupy Polaków: na krótkowzroczność uskarża się już 43% z nas, na dalekowzroczność – 18%, a astygmatyzm dotyka kolejnych 16%. Trudności z czytaniem, epizody niewyraźnego widzenia czy inne dolegliwości ze strony oczu mogą świadczyć o wadzie wzroku i nie należy ich lekceważyć. Im szybciej udamy się do specjalisty, tym szybciej będziemy cieszyć się w pełni komfortowym widzeniem.  

Specjalna akcja na szczególne okoliczności

Aby ułatwić Polakom zadbanie o wzrok po okresie izolacji, Vision Express do końca czerwca prowadzi specjalną edycję akcji Wielkie Badanie Wzroku.Dzięki temu wizytę u specjalisty można zorganizować w prosty sposób, nawet w ferworze przedwakacyjnych czy sportowych emocji. 

– Planowanie upragnionych wyjazdów należy poprzedzić wizytą u specjalisty, aby zbadać swój wzrok jeszcze przed rozpoczęciem wakacji. Czerwcową edycją Wielkiego Badania Wzroku dajemy taką możliwość. W ramach kampanii chcemy przypomnieć o właściwej profilaktyce oraz leczeniu wad wzroku i sprawić, by każdy jeszcze przed urlopem miał szansę zadbać o swoje oczy – podsumowuje dr Robert Grabowski.

W ramach letniej edycji Wielkiego Badania Wzroku jeszcze do 30 czerwca we wszystkich salonach Vision Express czekają eksperci, którzy zadbają o odpowiednią ostrość widzenia, a także doradzą, jak troszczyć się o wzrok każdego kolejnego dnia. Wizytę można wygodnie umówić na www.wielkiebadaniewzroku.pl, telefonicznie bądź bezpośrednio w wybranym punkcie Vision Express. Pełna lista salonów znajduje się na www.visionexpress.pl.

Ogólnodostępna sonda realizowana w dniach 8-14.06.2021 na portalu Medonet.pl. Odpowiedzi udzieliło 5509 internautów.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Redakcja PR

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »