Technologie » Komputery
Nowe wyzwania dla Creative
Zobacz więcej zdjęć » |
Karty dźwiękowe Sound Blaster czy odtwarzacze multimedialne ZEN zyskały nad Wisłą wielu zwolenników. To zrozumiałe, że akcesoria Creative są utożsamiane w Polsce z dźwiękiem. Producent z Singapuru konsekwentnie rozwija linię akcesoriów muzycznych. W tym roku swoje premiery miały m.in. nowa linia kart Sound Blaster Z, przeznaczona dla koneserów dźwięku, a także słuchawki SB EVO Zxr, opracowane z myślą o graczach i melomanach. Nieustającą popularnością cieszą się też słuchawki Aurvana Live!. W bieżącym roku kultowa linia została wzbogacona o kolejne modele Live2, Gold, Platinium. To właśnie muzyczne akcesoria napędzają sprzedaż Creative w Polsce.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
– W pierwszym półroczu największym popytem cieszyły się zestawy głośnikowe 2.0 oraz 2.1, a także słuchawki z serii Fatality HS800, EP oraz HS. Znów rośnie zainteresowania kartami Sound Blaster, co jest dobrym prognostykiem na kolejne miesiące. W pierwszej połowie roku odnotowaliśmy 27 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu rocznym. Creative zawsze stawiał na najlepszy stosunek jakości produktu do ceny i to przynosi rezultaty. – mówi Marcin Kindler, dyrektor Power Sales International.
Najliczniejszą grupę nabywców produktów Creative stanowią obecnie gracze, ale również użytkownicy komputerów nie będący zdeklarowanymi graczami coraz częściej kupują słuchawki oraz głośniki z logo producenta z Singapuru.
Nowe rynki i kanał sprzedaży
Tablety oraz smartfony napędzają sprzedaż na rynku akcesoriów. Użytkownicy ultramobilnych terminali bardzo chętnie kupują słuchawki czy bezprzewodowe głośniki. To bardzo perspektywiczny obszar dla takich firm jak Creative. Niemniej producent ostrzy sobie zęby na rynek elektroniki konsumenckiej.
- Marka Creative jest utożsamiana z wysokiej jakości akcesoriami w segmencie IT. Większość ludzi kojarzy nas z dźwiękiem i komputerem, teraz pracujemy nad tym, aby uzyskać identyczną pozycję w segmencie elektroniki konsumenckiej – tłumaczy Marcin Kindler.
Jednym z przedstawicieli nowej grupy produktów jest zestaw T4, w którego skład wchodzą dwa satelitarne głośniki oraz subwoofer. Urządzenie może współpracować z tabletami, smartfonami, a także wszystkimi multimediami znajdującymi się w salonie.
Relacje z partnerami
Kluczem do sukcesu jest także budowanie bliskich relacji w kanale sprzedaży. Na rynku akcesoriów rywalizują małe firmy, sklepy internetowe oraz wielkie sieci handlowe. Ostra konkurencja sprawia, że firmy obniżają ceny, a tym samym marże.
– Staramy się, aby nasi partnerzy zarabiali przyzwoite pieniądze. Oprócz biur w Moskwie i Bratysławie oraz centralnego biura w Warszawie, mamy czterech przedstawicieli regionalnych, dbających o marketing, serwis, promocję. Każdego partnera traktujemy indywidualnie. Taka strategia przynosi efekty. Jesteśmy obecnie praktycznie w każdym dobrym sklepie z akcesoriami komputerowymi – wyjaśnia Marcin Kindler, dyrektor Power Sales International
Nadesłał:
White Magick
|
Komentarze (0)