Firma » Biznes

Nowoczesna metoda na budowanie lojalności

Nowoczesna metoda na budowanie lojalności
Zobacz więcej zdjęć »
Koszt pozyskania klienta jest wyższy niż koszt jego utrzymania. Warto budować lojalność, a dziś można to robić efektywnie dzięki wykorzystaniu technologii.

Konkurencja w sektorze handlu i usług nieustannie rośnie, a pozyskanie i utrzymanie konsumentów stało się jednym z głównych celów dla większości firm. Warto się skupić szczególnie na budowaniu lojalności, ponieważ badania pokazują, że koszt utrzymania klienta jest niższy od kosztu jego pozyskania. Pomocne w tym działaniu są nowoczesne technologie i rozwiązania, takie jak web'owe programy lojalnościowe. Dzięki nim, można w szybszy, tańszy i bardziej efektywny sposób przekonywać nabywców, by regularnie korzystali z naszych usług.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Popularność programów lojalnościowych rośnie w bardzo szybkim tempie. I nic dziwnego. Dla klienta jest to wygodny sposób na korzystanie z zniżek i promocji. Z kolei dla przedsiębiorcy jest to dodatkowy kanał komunikacji z konsumentami, który pozwala zwiększyć sprzedaż i budować lojalne zachowania wobec marki.

Korzystanie z web'owych programów lojalnościowych ma również bardziej materialne plusy. Jednym z nich jest ograniczenie kosztów uruchomienia programu lojalnościowego. Można to osiągnąć poprzez dołączenie do istniejących już platform programów lojalnościowych, w których wystarczy opłacić miesięczny abonament. Przykładem może być platforma Youp!, która jest projektem współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego [Dotacje na innowacje – Inwestujemy w Waszą przyszłość]. Na tego typu platformach najczęściej mamy do wyboru dwa pakiety abonamentu – podstawowy oraz rozszerzony, w ramach których otrzymujemy narzędzia niezbędne do sukcesywnego wdrożenia i funkcjonowania programu lojalnościowego.

Wśród innych korzyści płynących z wykorzystania programów lojalnościowych można wymienić brak konieczności drukowania kart dla użytkowników programu (kolejna oszczędność!), dodatkową promocję firmy – w końcu z platformy korzystają również inni sprzedawcy, przez których mogą do nas dotrzeć nowi klienci, a także udostępnienie potencjalnym nabywcom katalogów aktualnych promocji i nagród oraz lokalizatora punktów sprzedaży. Wszystkie te udogodnienia sprawiają, że firmy e-commerce coraz chętniej sięgają po takie rozwiązanie, bo dzięki niemu zyskują o wiele więcej, niż przy wykorzystaniu tradycyjnych metod.

Co istotne, należy obalić mit, że rozwiązania te dostępne są wyłącznie dla gigantów sprzedaży. Również średnie i małe firmy mogą w pełni korzystać z potencjału, jaki tkwi w nowych mediach. Wielkość firmy ma mniejsze znaczenie od jej zasięgu i liczby przeprowadzonych transakcji. Należy pamiętać, że 20% lojalnych klientów może generować aż 80% dochodów firmy.

Strategia pozyskiwania nowych klientów oraz utrzymania lojalności tych, którzy już nam zaufali, stanowi podstawę utrzymania się w morzu konkurencji, ponieważ działalność firmy finalnie zależy od nabywców i to właśnie oni powinni być priorytetem dla każdego przedsiębiorcy. Wśród mnogości rozwiązań z pewnością warto przyjrzeć się programom lojalnościowym w wersji web, ponieważ tempo ich rozwoju i popularyzacji pozwala wnioskować, że właśnie na nich będzie się opierać przyszłość programów lojalnościowych.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Youp

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »