Motoryzacja » Moto Serwis
Nowy olej Shell do lokomotyw
Zobacz więcej zdjęć » |
Olej został opracowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z myślą o zastosowaniu w różnych typach silników, z systemem EGR lub z filtrem cząstek stałych, zainstalowanych w lokomotywach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Coraz nowocześniejsze silniki montowane między innymi w modernizowanych lokomotywach mają coraz wyższy moment obrotowy, coraz wyższe obciążenia cieplne i coraz efektywniejsze spalanie, a co najważniejsze coraz niższe zużycie paliwa. Te nowoczesne konstrukcje wymagają stosowania nowoczesnych olejów stworzonych przy zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, które wpływają
na odpowiednie ich utrzymanie i obniżają koszty eksploatacji. Właściwa ochrona silnika daje gwarancję jego niezawodności i wydłużonej żywotności, co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji.
Shell Rimula R4 X, o klasie lepkości 15W-40, to najwyższej jakości wielozadaniowy olej mineralny nowej generacji. Zadaniem nowego oleju z rodziny Shell Rimula jest maksymalna ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych, które zapewniają właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika.
Olej Rimula R6 LM 10W-40 jest zalecany w silnikach instalowanych w szynobusach, które posiadają filtr cząstek stałych DPF, a we wszystkich pozostałych lokomotywach w silnikach z systemem EGR
i bez Rimula R4X 15W-40. W nowych silnikach, które są wykorzystywane przy modernizacji m.in. lokomotyw TEM-2 (SM-48) i (M68) ST-44 , SM-42 systemy EGR i podwyższone parametry spalania powodują zwiększenie wymagań jakościowych oleju. W takiej sytuacji bardzo istotne jest wprowadzenie oszczędności wynikających z wydłużenia częstotliwości wymian i zużycia oleju, które są możliwe dzięki zastosowaniu nowego produktu z rodziny Rimula.
Dzięki swoim właściwościom chroniącym przed zużyciem i ograniczającym tworzenie się osadów Shell Rimula R4 X pozwala na uzyskiwanie maksymalnych osiągów nawet największych silników przy jednoczesnej ochronie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Długa lista aprobat wielu wiodących światowych producentów silników sprawia, że Shell Rimula R4 X jest idealnym olejem dla różnych typów silników.
Potrójne korzyści
Bez względu na panujące temperatury, wilgotność czy czas pracy silnika,olej gwarantuje korzyści w trzech kluczowych dla funkcjonowania silnika obszarach: ograniczanie zakwaszenia, osadów i zużycia.
Ograniczenie zakwaszenia
Shell Rimula R4 X ogranicza korozję. Jest ona efektem działania kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.
Ograniczenie osadów
Formulacja nowego oleju ogranicza gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i eksploatacyjne , w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa). Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.
Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra i nadmiernego zużycia mechanicznego.
Ograniczenie zużycia
Użyte w Shell Rimula R4 X dodatki tworzą film ochronny w miejscach kontaktu metal-metal w różnych warunkach pracy silnika, a zastosowane aktywne dyspergatory sadzy rozdrabniają ją i zabezpieczają urządzenie przez zużyciem. Nowy Shell Rimula R4 X oferuje wysoki poziom zabezpieczenia mechanicznego w istotnych miejscach w układzie rozrządu, tłoku i cylindrze, co potwierdzają testy silnikowe przeprowadzone zgodnie z specyfikacjami producentów pojazdów oraz API i ACEA. W teście na silniku MackT-10 nowy Shell Rimula wykazał o 30% lepsze zabezpieczenie przed zużyciem pierścieni tłokowych i cylindrów niż jest to wymagane w specyfikacji API CI-4.
Shell Rimula R4 X, klasa lepkości 15W-40, dostępny jest w opakowaniach o pojemnościach między innymi: 1.000, 209, 55 i 20 litrów. Jako pierwszy olej w rodzinie Shell Rimula w Polsce będzie dostępny również w opakowaniach 5 litrowych.
Specyfikacje i aprobaty:
API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, SL; ACEA: E7, E5, E3
JASO: DH-1: Global: DHD-1; Caterpillar: ECF-1-A, ECF-2
Cummins: CES 20078, 77, 76, 75, 72, 71; DDC: 93K215
DEUTZ: DQC III-10; Mack: EO-M, EO-M+; MAN: M3275-1
MB Approval: 228.3; MTU: Category 2; Renault Trucks: RLD-2;
Volvo: VDS-3.
O Shell
Shell jest wiodącym globalnym dostawcą środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne powstają w trzech głównych centrach badawczo-rozwojowych. Shell produkuje oleje w 50 blendowniach, a smary w 17 zakładach produkcyjnych na świecie, na bazie oleju powstałego z gazu naturalnego, w największej instalacji petrochemicznej zlokalizowanej w Katarze. Niezmiennie od 6 lat Shell zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych na świecie (źródło: Kline & Company).
Szczegółowe informacje:
Marta Rakoczy
m.rakoczy@contrust.pl
GSM: + 48 605 073 929
Fax: +48 22 402 48 68
Justyna Goraj
justyna.goraj@shell.com
Tel. +48 606 670 064
www.shell.pl
Komentarze (0)