Rozrywka i wypoczynek » Przyroda

Odpowiedzialny połów z Carrefour Polska

Carrefour Polska jako inicjator projektu odpowiedzialnego połowu zorganizował spotkanie dla dostawców ryb i produktów rybnych oraz ekspertów, specjalizujących się w dziedzinie rybołówstwa i akwakultury. Tematem dyskusji było również zagadnienie certyfikacji organizacji pozarządowych, takich jak MSC.

W konferencji, która odbyła się w Centrum Smak Kariery w CH Reduta w Warszawie, wzięli udział przedstawiciele świata nauki, organizacji rządowych i non-profit oraz dostawców. Wśród prelegentów znaleźli się, między innymi: Monika Kołodziejczyk z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, dr Mirosław Cieśla ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Anna Dębicka z MSC Polska.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Dyskusja podjęta na konferencji dotyczyła stanu zasobów ekosystemów wodnych. Poruszono także zagadnienia związane z systemami certyfikacji i audytu. Podczas spotkania zostały również zaprezentowane działania Carrefour z zakresu zrównoważonego rybołówstwa.

Uczestnicy spotkania omawiali kierunki wspólnego zaangażowania na rzecz kontroli produktów, takie jak zagwarantowanie identyfikowalności produktów rybnych
w łańcuchu dostaw, weryfikacja wielkości ryb oraz nakierowanie uwagi na metody połowu. Dodatkowo, ustalono że odpowiedzialny połów należy rozwijać w kierunku zaprzestania sprzedaży zagrożonych gatunków oraz promocji ryb certyfikowanych i lokalnych dostawców.
Organizatorowi spotkania, firmie Carrefour Polska, przyświecają trzy podstawowe cele w zakresie odpowiedzialnego rybołówstwa. Pierwszym z nich jest bioróżnorodna oferta, czyli zwiększanie wolumenu ryb pochodzących ze zrównoważonych połowów morskich i słodkowodnych oraz prowadzonych w sposób odpowiedzialny hodowli. Firma chce też wspierać partnerów poprzez inicjowanie zmian w sektorze rybnym na rzecz wdrażania zasad zrównoważonego rybołówstwa morskiego i słodkowodnego oraz odpowiedzialnej akwakultury. Carrefour Polska dąży także do zwiększanie świadomości klientów i pracowników w zakresie wpływu ich codziennych wyborów konsumenckich na stan zasobów ryb i owoców morza oraz różnorodności biologicznej.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Biuro Prasowe Carrefour

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »