Motoryzacja » Samochody
Odświeżone Volvo XC90 – ofensywa hybryd przyspiesza
Zobacz więcej zdjęć » |
Standardem w branży motoryzacyjnej są liftingi, które przeprowadza się co 4-5 lat.W przypadku swego flagowego SUV-a, modelu XC90, Volvo Cars nie poddało się tej tradycji. Efekt kuracji odświeżającej widać najmocniej we wnętrzu. Nadwozie, którego design zdobył niezliczone nagrody i wyróżnienia, poddano jedynie kosmetycznym zmianom. Auto otrzyma unowocześniony grill, a do tego w ofercie pojawią się nowe wzory felgi dodatkowe barwy lakierów.
Model, który sprostał oczekiwaniom
Nowy model XC90 trafił do salonów w 2015 roku. Kiedy się pojawił, wzbudzał ogromne zainteresowanie i był dla marki prawdziwą rewolucją. Bazujący na własnej, opracowanej w ramach koncernu, platformie podłogowej, wykorzystujący własne zespoły napędowe i technologie bezpieczeństwa, model XC90 stanowił początek operacyjnego i finansowego odmłodzenia Volvo Cars. XC90 otworzył także nowy rozdział designu Volvo z charakterystycznym wzorem lamp a la „Młot Thora” oraz „pływającym grillem”. Od strony technologicznej XC90 utorował drogę wszystkim pozostałym modelom Volvo serii 60 i 90, które dzielą z nim platformę podłogową SPA i rozwiązania mechaniczne i elektroniczne.
W ciągu czterech lat samochód udoskonalano, zmieniając moc silników i udoskonalając systemy bezpieczeństwa i funkcje connectivity. Na całym świecie ten duży SUV przekonał do siebie ponad 320 000 nabywców – a liczba ta wciąż rośnie.
Kierunek zmian
– Jeśli porównacie XC90 taki, jakim go wypuściliśmy w roku 2014, z tym, który stoi dziś w salonach, dostrzeżecie, że w nadwoziu wprowadziliśmy nieliczne i bardzo niewielkie zmiany wobec tej początkowej recepty, odnoszącej tak wielkie sukcesy – powiedział Alexander Petrofski, dyrektor prowadzący serii 90 w Volvo Cars. – Ale wewnątrz i pod maską nasz odświeżony XC90 jest najbardziej zaawansowanym autem, jakie kiedykolwiek mieliśmy w sprzedaży.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)