Motoryzacja » Samochody
Olejowe wybory Polaków
Zobacz więcej zdjęć » |
Na drugim miejscu znalazła się jakość produktu – jest to kluczowy wskaźnik dla 27% respondentów. Na trzecim miejscu z wynikami 18% uplasowały się ex aequo rekomendacje producenta marki posiadanego samochodu oraz korzystny stosunek ceny do jakości.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Dla 16% Polaków biorących udział w badaniu „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” liczy się przede wszystkim marka – wybierają te znane i cenione. Wśród kierowców są także osoby, które kupują dany olej z przyzwyczajenia (należy do nich 15% badanych) oraz wybierają produkty, które są zawsze dostępne u serwisie (10%). Około 8% respondentów zwraca uwagę na czytelne opakowania – jest to najbardziej istotne dla kierowców, którzy zmieniają olej samodzielnie lub tankują LPG. Tylko dla 6% badanych kluczowe są nowoczesne technologie wykorzystywane w produkcji olejów.
Polacy stawiają na syntetyki
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Shell wynika także, że Polscy kierowcy stawiają na oleje syntetyczne – ponad 2/3 respondentów wybiera oleje syntetyczne i półsyntetyczne – odpowiednio 35 i 31%.
„Oleje syntetyczne to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty, które cechuje odporność na utlenianie w wysokich temperaturach pracy oraz zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na najważniejszych częściach silnika. Co więcej, takie produkty poprawią wydajność, wydłużą żywotność silnika i jego elementów oraz obniżą zużycie paliwa. Syntetyczne oleje silnikowe o niskich lepkościach, jak Shell Helix ECT C2/C3 0W-30, spełniają coraz wyższe wymagania stawiane przez producentów nowoczesnych pojazdów. Nie dziwi zatem fakt, że coraz większa grupa konsumentów wybiera właśnie syntetyki” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.
Dobry wybór
Dobór odpowiedniego oleju silnikowego wysokiej jakości jest kluczowy dla skutecznej ochrony silnika. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele różnych produktów, spośród których kierowcy mogą wybrać ten, najlepiej pasujący do silnika ich auta. Aby podjąć taką decyzję nie trzeba wiedzieć dużo o motoryzacji. Można powiedzieć o swoich oczekiwaniach mechanikowi, zajrzeć do książki serwisowej pojazdu lub skorzystać z internetowych wyszukiwarek, takich jak Shell LubeMatch – na stronie wystarczy wybrać producenta i model samochodu, a narzędzie podpowie, jaki rodzaj oleju silnikowego jest odpowiedni do danego pojazdu.
O badaniu
Badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 roku przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie polskich kierowców (N=1000).
Komentarze (0)