Firma » Biura

Olivia Business Centre publikuje raport działań w czasie pandemii COVID-19

Olivia Business Centre publikuje raport działań w czasie pandemii COVID-19
Zobacz więcej zdjęć »
Gdańska Olivia Business Centre, która jako jedyny obiekt na świecie uzyskała certyfikację WELL na poziomie 25 punktów na 25 możliwych właśnie opublikowała zestaw swoich najlepszych praktyk, całościowo wypełniających międzynarodowe standardy bezpieczeństwa.

Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/1GzoWKA8AQ7iNP8r5 autor: Dawid Linkowski

 

Pandemia to czas próby dla wielu podmiotów operujących na rynku nieruchomości. Od kilkunastu miesięcy operatorzy budynków biurowych podejmowali szereg inicjatyw, które miały na celu wypuszczenie na rynek sygnału, że powroty do biur będą bezpieczne. Gdańska Olivia Business Centre, która jako jedyny obiekt na świecie uzyskała certyfikację WELL na poziomie 25 punktów na 25 możliwych właśnie opublikowała zestaw swoich najlepszych praktyk, całościowo wypełniających międzynarodowe standardy bezpieczeństwa, które pozwoliły uzyskać tak wysokie międzynarodowe noty.

 

Olivia Business Centre poddała się najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii.

 

WELL Health-Safety Rating to oparta na precyzyjnych danych ocena budynków, koncentrująca się na standardach użytkowania, zaangażowaniu interesariuszy i planach awaryjnych, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i komfort ich użytkownikom. Certyfikacja oparta jest na wytycznych blisko 600 wirusologów, urzędników państwowych, naukowców, liderów biznesu, architektów, projektantów, naukowców zajmujących się budownictwem i specjalistów od nieruchomości. WELL to równocześnie gwarancja rozbudowanej infrastruktury podnoszącej jakość życia i komfort każdego użytkownika budynków.

 

Olivia jako pierwsza uzyskała najwyższy z możliwych wyników, spełniając wymogi na poziomie 100% w każdym z weryfikowanych obszarów. Obecnie opublikowała zestaw zrealizowanych działań, funkcjonujący jako własny zestaw najlepszych praktyk w zakresie zarządzania budynkami i budowania relacji z Rezydentami w okresie pandemii.

 

Raport jest podsumowaniem kampanii „Bezpieczna Olivia”, realizowanej od początku pandemii. Został opublikowany za darmo w całości na stronie https://www.oliviacentre.com/bezpieczna-olivia/welcome i stanowi źródło cennej wiedzy dla osób z branży nieruchomości, ale także użytkowników biurowców najwyższej klasy. Inicjatywy zrealizowane przez największe w Polsce centrum biznesowe obejmują zastosowanie jonizatorów na bieżąco oczyszczających powietrze cyrkulujące w budynkach Olivii. Instalowane urządzenia nasycają wszystkie powierzchnie najmu jonami, mającymi zdolność niszczenia wirusów, bakterii i innych patogenów w powietrzu wentylowanym do pomieszczeń.

 

Ponadto w częściach wspólnych budynków (windy, lobby, ścieżki dojścia do hal garażowych) zastosowane zostały aktywne powłoki tytanowe, tworzące powierzchnie wolne od mikroorganizmów chorobotwórczych. Bakterie, grzyby oraz wirusy są likwidowane, a ich pozostałości rozkładane są na dwutlenek węgla oraz wodę. Powłoka, która została opracowana przez polską firmę Lumichem i naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego, została zastosowana we wszystkich ośmiu biurowcach oliwskiego centrum.

 

W Olivii podjęto również szereg działań, wspierających rezydentów w rearanżacji ich biur do nowej post-covidowej rzeczywistości. Głównym celem wszystkich działań jest zagwarantowanie pracownikom centrum poczucia bezpieczeństwa i maksymalnego komfortu, dlatego koncentracja działań obejmowała trzy główne obszary: ryzyko, pojemność oraz sposoby przemieszczania się osób korzystających z przestrzeni biurowych.

 

Olivia realizuje również projekt „More than buildings”, wpisującego się w ideę work-life balance. On również miał wpływ na wysokie noty w czasie międzynarodowej certyfikacji WELL. Projekt obejmuje szereg inicjatyw, wśród których są webinaria, warsztaty, szkolenia i konferencje (on-line lub na miejscu), a także spotkania z inspirującymi ludźmi. Olivia ponadto organizuje dla pracowników rezydentów zajęcia sportowe w kilkunastu dziedzinach sportu – od wspólnego pokonywania tras rowerowych przez lasy Trójmieskiego Parku Krajobrazowego po wspólne żeglowanie z mistrzem olimpijskim Mateuszem Kusznierewiczem. W ostatnich tygodniach oddano do dyspozycji wszystkich zainteresowanych boisko do siatkówki plażowej – zaledwie kilkanaście metrów od centrum biurowego. Ponadto, Rezydenci Olivii mogą realizować swoje pasje w kilkunastu Klubach Ambasadorskich skupiających miłośników języków obcych, fotografii czy wspinaczki. Nieprzerwanie działa też Chór Olivii oraz cykliczna zbiórka krwi w ramach akcji Kropelka Energii.

 

Od zniesienia lock downu pracujemy nad tym, aby zapewnić Rezydentom Olivii najlepsze rozwiązania wpływające na ich bezpieczeństwo i poczucie komfortu w miejscu pracy, co skutkuje tym, że systematycznie coraz więcej pracowników powraca do biur i tendencji tej nie zahamowuje nawet okres urlopowy. – mówi Monika Pietrzak, dyrektor pionu zarządzania w Olivii Business Centre. To wspaniałe, że znów możemy być razem. Dwie trzecie osób, które pracują poza domem twierdzi, że aspekt społeczny (rozmowy, relacje i kontakt bezpośredni) to główny powód przychodzenia przez nie do biura. Pamiętamy, że Olivia od lat miała znacznie więcej do zaoferowania niż piękne i funkcjonalne przestrzenie, dlatego przywróciliśmy nasze stałe atrakcje jak galerie i wystawy w holach budynków, strefy relaksu, różnorodną ofertę gastronomiczną, i wiele sportowych aktywności, które dostępne są dla naszych Rezydentów po pracy. Zadbaliśmy aby pracownicy mogli całkowicie bezpiecznie korzystać ze wszystkiego co na nich czeka. Wiele ostatnich miesięcy intensywnie pracowaliśmy – śledziliśmy światowe trendy, wdrażaliśmy nowe rozwiązania i zmienialiśmy procedury – by mieć pewność, że Olivia pozostaje najbezpieczniejszym otoczeniem dla Rezydentów, Ich Pracowników oraz Gości. W Olivii bowiem wszyscy są dla nas ważni. Jesteśmy przekonani, że w tym wyjątkowym czasie zachowanie każdej osoby ma realny wpływ na nasze wspólne bezpieczeństwo, dlatego wierzymy, że wciąż powinniśmy być niezwykle uważni i odpowiedzialni. – dodaje Monika Pietrzak.

 

Międzynarodowy sukces Olivii dowodzi, że każda podejmowana aktywność na rzecz podniesienia bezpieczeństwa i komfortu pracy ma realne przełożenie na przyciąganie nie tylko pracowników z powrotem do biur, ale również pozyskiwanie nowych najemców. Wyjątkowo wymagający rok 2020 obfitował w Olivii w szereg umów najmu, wśród których była również druga największa umowa najmu w historii tego centrum biznesowego, obejmująca 15 tys. m.kw. nowej powierzchni, a łącznie w minionym roku Olivię wybrało kilkanaście nowych firm.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

mateuf8

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »