Gospodarka » Żywność

ONZ docenia MAX Burgers i działania pozytywne dla klimatu

26 września ONZ ogłosiła, że szwedzka rodzinna firma MAX Burgers jest jednym ze zwycięzców w tegorocznej edycji UN Global Climate Action Award i jedyną europejską firmą wyróżnioną w kategorii „Go Climate Neutral Now”.

MAX został wyróżniony za działania na rzecz ochrony środowiska, które są stawiane za wzór rozwiązań dla innych firm.

 
Inicjatywa stojąca za nagrodą to Momentum for Change, która jest częścią projektu Global Climate Action w ramach Sekretariatu ds. Zmian Klimatu ONZ. Z tegorocznej rekordowej liczby nominacji wybrano 15 laureatów. Wszystkie zwycięskie projekty będą kilkukrotnie prezentowane podczas drugiego tygodnia Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP25) w Santiago w Chile w grudniu.


 

„W tym roku mieliśmy ponad 670 zgłoszeń niesamowitych firm do nagrody przyznawanej przez ONZ – Global Climate Action Award. Z przyjemnością nagradzamy MAX Burgers. Ich pierwsze na świecie menu pozytywne dla klimatu można uznać za drogowskaz w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości. Umożliwiając klientom lepsze zrozumienie wpływu spożywanej żywności na klimat poprzez mierzenie i redukcję śladu węglowego, MAX daje przykład skutecznych rozwiązań na rzecz ochrony klimatu” – powiedział Niclas Svenningsen, Manager of the UN Climate Change Global Climate Action Programme.

 

Według ONZ zmiany klimatu są obecnie największym zagrożeniem dla ludzkości. Bycie pozytywnym dla klimatu wpisuje się w strategię fundamentalnej zmiany, o której mówi Porozumienie paryskie, a którego celem jest zarówno zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, jak i jego wychwytywanie z atmosfery jako niezbędne do osiągnięcia globalnego celu, który wynosi 1,5 stopnia. Dostęp do produktów i usług pozytywnych dla klimatu, ułatwiłby konsumentom podejmowanie lepszych wyborów.

 

„To bardzo ważne docenienie naszych działań w dziedzinie ochrony klimatu. Jako rodzina właścicieli MAX-a jesteśmy niezwykle dumni i mamy nadzieje, że uda nam się zainspirować kolejne firmy do podobnych zmian” – powiedział Christoffer Bergfors, Vice President MAX Burgers.

 

W 2008 roku MAX został pierwszą na świecie siecią restauracji, która wprowadziła oznaczenia śladu węglowego przy produktach w menu i kompensuje wszystkie emisje na każdym etapie łańcucha dostaw, począwszy od ziemi rolniczej aż do pojedynczego gościa w restauracji.


W 2016 roku, liczba wegetariańskich opcji w menu zwiększyła się pięciokrotnie. Celem jest poszerzenie oferty o produkty mające niski wpływ na zmiany klimatyczne, co doprowadzi do 30-procentowego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w przeciągu 7 lat. Pozostaje to w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju ONZ. W czerwcu 2018 roku, całe menu MAX-a zostało ogłoszone pozytywnym dla klimatu.


„Nie mogę sobie wyobrazić bardziej uskrzydlającej nagrody za naszą pracę w dziedzinie klimatu niż ta, którą otrzymujemy od ONZ. Motywuje to nie tylko nas, ale także inne firmy działające w trosce o środowisko. Kolejnym krokiem jest praca nad globalnym standardem działań pozytywnych dla klimatu” – powiedział Kaj Török, Chief Reputations and Chief Sustainability Officer w MAX Burgers.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

HKStrategiesPL

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Dziś:
WYKORZYSTANIE SPORTU W PRZECIWDZIAŁANIU AGRESJI RÓWIEŚNICZEJ
Za 4 dni:
Po słowie #2: Marek Bieńczyk | Księgarnia Empik
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »