Gospodarka » Żywność

ONZ docenia MAX Burgers i działania pozytywne dla klimatu

26 września ONZ ogłosiła, że szwedzka rodzinna firma MAX Burgers jest jednym ze zwycięzców w tegorocznej edycji UN Global Climate Action Award i jedyną europejską firmą wyróżnioną w kategorii „Go Climate Neutral Now”.

MAX został wyróżniony za działania na rzecz ochrony środowiska, które są stawiane za wzór rozwiązań dla innych firm.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 
Inicjatywa stojąca za nagrodą to Momentum for Change, która jest częścią projektu Global Climate Action w ramach Sekretariatu ds. Zmian Klimatu ONZ. Z tegorocznej rekordowej liczby nominacji wybrano 15 laureatów. Wszystkie zwycięskie projekty będą kilkukrotnie prezentowane podczas drugiego tygodnia Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP25) w Santiago w Chile w grudniu.


 

„W tym roku mieliśmy ponad 670 zgłoszeń niesamowitych firm do nagrody przyznawanej przez ONZ – Global Climate Action Award. Z przyjemnością nagradzamy MAX Burgers. Ich pierwsze na świecie menu pozytywne dla klimatu można uznać za drogowskaz w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości. Umożliwiając klientom lepsze zrozumienie wpływu spożywanej żywności na klimat poprzez mierzenie i redukcję śladu węglowego, MAX daje przykład skutecznych rozwiązań na rzecz ochrony klimatu” – powiedział Niclas Svenningsen, Manager of the UN Climate Change Global Climate Action Programme.

 

Według ONZ zmiany klimatu są obecnie największym zagrożeniem dla ludzkości. Bycie pozytywnym dla klimatu wpisuje się w strategię fundamentalnej zmiany, o której mówi Porozumienie paryskie, a którego celem jest zarówno zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, jak i jego wychwytywanie z atmosfery jako niezbędne do osiągnięcia globalnego celu, który wynosi 1,5 stopnia. Dostęp do produktów i usług pozytywnych dla klimatu, ułatwiłby konsumentom podejmowanie lepszych wyborów.

 

„To bardzo ważne docenienie naszych działań w dziedzinie ochrony klimatu. Jako rodzina właścicieli MAX-a jesteśmy niezwykle dumni i mamy nadzieje, że uda nam się zainspirować kolejne firmy do podobnych zmian” – powiedział Christoffer Bergfors, Vice President MAX Burgers.

 

W 2008 roku MAX został pierwszą na świecie siecią restauracji, która wprowadziła oznaczenia śladu węglowego przy produktach w menu i kompensuje wszystkie emisje na każdym etapie łańcucha dostaw, począwszy od ziemi rolniczej aż do pojedynczego gościa w restauracji.


W 2016 roku, liczba wegetariańskich opcji w menu zwiększyła się pięciokrotnie. Celem jest poszerzenie oferty o produkty mające niski wpływ na zmiany klimatyczne, co doprowadzi do 30-procentowego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w przeciągu 7 lat. Pozostaje to w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju ONZ. W czerwcu 2018 roku, całe menu MAX-a zostało ogłoszone pozytywnym dla klimatu.


„Nie mogę sobie wyobrazić bardziej uskrzydlającej nagrody za naszą pracę w dziedzinie klimatu niż ta, którą otrzymujemy od ONZ. Motywuje to nie tylko nas, ale także inne firmy działające w trosce o środowisko. Kolejnym krokiem jest praca nad globalnym standardem działań pozytywnych dla klimatu” – powiedział Kaj Török, Chief Reputations and Chief Sustainability Officer w MAX Burgers.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

HKStrategiesPL

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »