Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko
Ostatnie dni zgłoszeń do MegaMisji
Inicjatywę wspiera i poleca aktorka Magdalena Kumorek.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Widok dzieci z tabletami lub smartfonami nie dziwi już nikogo. Ich sprawność posługiwania się technologiami niejednokrotnie przekracza umiejętności dorosłych. Warto jednak zwrócić uwagę na przygotowanie najmłodszych do odpowiedzialnego korzystania z internetu i cyfrowych narzędzi. Z sondażu MillwardBrown wynika, że większość rodziców (64 proc.) obawia się, że technologie stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa ich dzieci. Jednak aż 93 proc. badanych postrzega nowe media jako szansę na ciekawszą i łatwiejszą naukę[1]. By w pełni wykorzystać te możliwości, kluczowe jest wyrabianie pozytywnych nawyków u dzieci i dbanie o „higienę” korzystania z cyfrowych gadżetów.
Jako mama wiem, że internet i nowe technologie, mogą stać się doskonałym wsparciem dla rozwoju. Wszystko zależy od tego, jak wykorzystamy ich potencjał. MegaMisja gwarantuje uczniom zabawę i dużą dawkę wiedzy oraz wspiera rodziców, którym zależy na bezpieczeństwie ich dzieci. Zachęcam wszystkie szkoły do udziału w programie – mówi Magdalena Kumorek, aktorka, honorowa ambasadorka MegaMisji.
Program Fundacji Orange to pierwsze ogólnopolskie działanie na rzecz edukacji cyfrowej w świetlicach szkolnych. Jego celem jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów, a także zapewnienie szkołom dostępu do atrakcyjnych i sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia.
Program został opracowany tak, by zaangażować najmłodszych - jego forma opiera się na bajce o cyfrowym laboratorium, uczestnicy poznają jej bohaterów i pomagają im wychodzić z kłopotów. Poprzez wykonywanie kolejnych zadań w MegaMisji uczą się, jakie treści można upubliczniać, jak chronić prywatność, jak kulturalnie zachowywać się w sieci, a także jak odróżnić treści wiarygodne od niewiarygodnych w internecie. Wykonywanie ćwiczeń pozwala grupie gromadzić punkty i wymieniać je na nagrody dla całej świetlicy, m.in. sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki edukacyjne.
MegaMisja to 10-miesięczny cykl zajęć dla dzieci z klas 1-3, realizowanych w świetlicach raz w tygodniu przez godzinę. Wychowawca otrzymuje scenariusze zajęć, ma też dostęp do filmów i porad ekspertów. Może liczyć na wsparcie od Fundacji Orange na każdym etapie programu.
Zgłoszenia do niego mogą składać nauczyciele na www.megamisja.pl. Wystarczy przesłać krótki filmik zapraszający MegaMisję do świetlicy i wypełnić wniosek. Fundacja Orange wybierze 300 szkół, które wspierać będzie w prowadzeniu zajęć świetlicowych dla dzieci. Aby wziąć udział w programie, wychowawca nie musi być ekspertem w dziedzinie informatyki, a świetlica nie musi być wyposażona w komputery – większość zajęć z dziećmi odbywa się bez użycia sprzętu.
Dzięki pilotażowej edycji programu 50 szkół podstawowych w całej Polsce realizuje MegaMisję w swoich świetlicach. W jednej z nich powstał film zachęcający do udziału w programie: https://youtu.be/-F34UGIxa1Q
Fundacja Orange to jedyna fundacja wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Działa od 10 lat, realizując projekty edukacyjne dla dzieci. Na specjalnych warsztatach nauczyła 38 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, zaangażowała 25 tys. dzieci i młodzieży w projekty z wykorzystaniem nowych mediów. Utworzyła i pomaga prowadzić multimedialne Pracownie Orange dla mieszkańców 75 małych miast i wsi (w których mogą skorzystać z sieci, komputerów oraz kursów). Wyposażyła w internet 3,5 tys. bibliotek i 10 tys. szkół, wspomogła 1 tys. oddziałów szpitalnych i ponad 900 organizacji w Polsce.
Dodatkowych informacji udzielą:
Antonina Bojanowska, Fundacja Orange
e-mail: antonina.bojanowska@orange.com
tel.: (+48) 22 527 40 24 kom: (+48) 509 84 86 82
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com
Partnerami programu MegaMisja są: Fundacja HIGHLIGHT/inaczej, Fundacja Nowoczesna Polska oraz Fundacja Centrum Cyfrowe i JuniorMedia.
Honorowi ambasadorowie: Magdalena Kumorek, aktorka, Grzegorz Kasdepke, autor książek dla dzieci.
Patronaty honorowe: Ministerstwo Cyfryzacji, Lubuskie Kuratorium Oświaty, Pomorskie Kuratorium Oświaty, Podkarpackie Kuratorium Oświaty
Fundacja Orange dba o bezpieczeństwo dzieci w internecie, rozwija kompetencje cyfrowe młodzieży i mieszkańców małych miast i wsi. Zapewnia internet i technologie w rejonach zagrożonych cyfrowym wykluczeniem. Została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska S.A. do realizacji celów społecznie użytecznych. W swoje działania angażuje 3 tys. wolontariuszy z Orange rocznie.
[1] Raport „Rola szkolnej świetlicy i zajęcia świetlicowe dla dzieci w opinii rodziców” – badanie ilościowe, przeprowadzone przez MillwardBrown na zlecenie Fundacji Orange z dnia 22 marca 2016r. wśród rodziców dzieci w wieku 7-14 lat, które korzystały ze świetlicy szkolnej. N=501, metoda: CAWI
Nadesłał:
KarolinaNowosielska
|
Komentarze (0)