Firma » Biznes

PeP napędza Polskę Bezgotówkową

W ciągu ostatnich trzech kwartałów w ramach Programu Polska Bezgotówkowa do przedsiębiorców trafiło ponad 80 tys. terminali płatniczych. 10 mln zrealizowanych dzięki programowi transakcji opiewa na łączną kwotę ponad 600 mln zł.

„Strategią PeP od samego początku było pomaganie takim przedsiębiorstwom, którym terminal płatniczy realnie przyniesie zwiększenie dochodów i zagwarantuje ich rozwój. Cieszę się, że zamierzony efekt dokumentują statystyki. Aż 19 proc. wszystkich transakcji przeprowadzonych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa zostało wykonanych na terminalach płatniczych PeP! Nasz udział procentowy w ogólnej liczbie terminali zainstalowanych w ramach programu to 7 proc., jednak w obrocie ten odsetek sięga aż 14,5 proc.” – mówi Grzegorz Łapiński, Wiceprezes Zarządu Polskich ePłatności.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wewnętrzne analizy Fundacji Polska Bezgotówkowa wskazują, iż 95 proc. przedsiębiorców, którzy przystąpili do Programu są gotowi polecić go innym. Firmy biorące udział w Polsce Bezgotówkowej reprezentują ponad 350 rodzajów działalności. Wśród najbardziej „sterminalizowanych” dominują sklepy spożywcze, restauracje, zakłady fryzjersko-kosmetyczne, kliniki weterynaryjne oraz firmy transportowe. Z danych podanych przez Fundację, wynika iż terminale działają już w 7300 miejscowościach na terenie całej Polski. Z tego blisko 55 proc. z nich w pięciu województwach: mazowieckim, śląskim, wielkopolskim, małopolskim oraz dolnośląskim.

Przedsiębiorcy, którzy przystępują do Programu, zyskują pełne wsparcie finansowe zakładające pokrycie kosztów związanych z instalacją terminala, jego serwisowaniem, a także obsługą płatności elektronicznych przez 12 miesięcy. Każda firma może otrzymać maksymalnie 3 urządzenia.

„Paleta usług dostosowana do potrzeb poszczególnych branż oraz przejrzyste warunki współpracy sprawiają, że terminale PeP wybierane są przez przedsiębiorstwa, które przyczyniają się do propagowania płatności bezgotówkowych w Polsce. Ma to szczególne znaczenie w przypadku przedsiębiorców dopiero rozpoczynających przygodę z biznesem, dla których bezpłatne procesowanie płatności bez zobowiązań i dodatkowe usługi terminalowe stanowią podstawowy czynnik wzrostu” – dodaje Grzegorz Łapiński.

Ostatnie dane opublikowane przez NBP pokazują, że dla Polaków możliwość zapłaty kartą stanowi coraz większą wartość dodaną. Na koniec czerwca br. liczba terminali płatniczych w Polsce wyniosła prawie 705 tys., czyli około 120 tys. więcej niż 12 miesięcy wcześniej. Statystyki NBP pokazują, iż łączna liczba wszystkich kart płatniczych na koniec pierwszego kwartału 2018 roku wyniosła 39,6 mln. Łączna liczba kart debetowych, czyli tych najliczniejszych w portfelach Polaków wyniosła 31,1 mln, natomiast liczba kart kredytowych zwiększyła się o 40,7 tys. i na koniec marca br. wynosiła 5,9 mln szt.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MaciejParol

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »