Technologie » Internet

PGA2015: 3 dni grania = 2 mln promocji

PGA2015: 3 dni grania = 2 mln promocji
Zobacz więcej zdjęć »
Tegoroczna jubileuszowa edycja Poznań Game Arena wyróżniała się rekordową liczbą zwiedzających i wystawców - 66,3 tys. fanów gier, 130 ekspozytorów, 800 stanowisk oraz ogromnym zainteresowaniem mediów.

Na temat eventu pojawiło się aż 1,1 tys. materiałów, a w social media PGA wzmiankowano 6 tys. razy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował obecność medialną Poznań Game Arena w okresie 5-25 października 2015 r. W tym czasie informacje o wydarzeniu można było znaleźć najczęściej w internecie – aż 89 proc. przekazu, a następnie w źródłach telewizyjnych – 5 proc. i radiowych – 4 proc. Niewielki odsetek doniesień medialnych stanowiły publikacje prasowe – zaledwie 1 proc.

Ictgrajewo.pl i Pc0.pl najczęściej

Tematykę święta graczy poruszali głównie dziennikarze reprezentujący media specjalistyczne oraz lokalne – poznańskie. Liderem w zestawieniu redakcji najczęściej publikujących o Poznań Game Arena został portal Ictgrajewo.pl (46 materiałów), a następnie Pc0.pl (45). Tuż za nimi uplasowała się stacja WTK z wynikiem 43. W przypadku radia o wydarzeniu informowali głównie redaktorzy z Radia ESKA Poznań (23), a jeśli chodzi o prasę, to dominowały publikacje z „Polski – Głosu Wielkopolskiego” (7).

Temat gościł także na pierwszych stronach gazet. Na jedynkach event Poznań Game Arena został wymieniony 4 razy, a łącznie na pierwszych 5 stronach – 10 razy.

Ekwiwalent reklamowy wart 2 mln

Promocyjnie Poznań Game Arena najbardziej zyskał dzięki publikacjom internetowym. Ich wartość oszacowano na 1,5 mln złotych. AVE materiałów telewizyjnych wyniósł 194 tys., prasowych 140 tys., a radiowych prawie 94 tys. złotych. 

Analiza rozkładu publikacji w czasie pokazuje, że największa aktywność medialna przypadła w dniu 19 października – tuż po zakończeniu wydarzenia. Tylko tego dnia w nawiązaniu do PGA opublikowano 193 materiały. Znaczące piki odnotowano także w trakcie trwania wydarzenia - 16 i 17 dnia miesiąca. Tendencja rosnąca doniesień medialnych pojawiła się na tydzień przez eventem.

16 października – społecznościowy boom

Internauci zdecydowanie najczęściej używali skróconej nazwy wydarzenia w mediach społecznościowych – PGA. W analizowanym okresie opublikowali aż 6 tys. wpisów i komentarzy z wykorzystaniem tego słowa. W social media pojawiło się także 1,6 tys. wzmianek z użyciem pełnej nazwy eventu. Znacznie rzadziej posługiwano się frazą „PGA2015”.

Szczególną aktywność zaobserwować można było w dniach 16-18 października. Natężenie informacji pokryło się z terminem wydarzenia. Najwyższy pik przypadł na pierwszy dzień święta gier i wyniósł ponad 900 wzmianek dla frazy „PGA”.

 

  



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »