Technologie » Internet
PGA2015: 3 dni grania = 2 mln promocji
Zobacz więcej zdjęć » |
Na temat eventu pojawiło się aż 1,1 tys. materiałów, a w social media PGA wzmiankowano 6 tys. razy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował obecność medialną Poznań Game Arena w okresie 5-25 października 2015 r. W tym czasie informacje o wydarzeniu można było znaleźć najczęściej w internecie – aż 89 proc. przekazu, a następnie w źródłach telewizyjnych – 5 proc. i radiowych – 4 proc. Niewielki odsetek doniesień medialnych stanowiły publikacje prasowe – zaledwie 1 proc.
Ictgrajewo.pl i Pc0.pl najczęściej
Tematykę święta graczy poruszali głównie dziennikarze reprezentujący media specjalistyczne oraz lokalne – poznańskie. Liderem w zestawieniu redakcji najczęściej publikujących o Poznań Game Arena został portal Ictgrajewo.pl (46 materiałów), a następnie Pc0.pl (45). Tuż za nimi uplasowała się stacja WTK z wynikiem 43. W przypadku radia o wydarzeniu informowali głównie redaktorzy z Radia ESKA Poznań (23), a jeśli chodzi o prasę, to dominowały publikacje z „Polski – Głosu Wielkopolskiego” (7).
Temat gościł także na pierwszych stronach gazet. Na jedynkach event Poznań Game Arena został wymieniony 4 razy, a łącznie na pierwszych 5 stronach – 10 razy.
Ekwiwalent reklamowy wart 2 mln
Promocyjnie Poznań Game Arena najbardziej zyskał dzięki publikacjom internetowym. Ich wartość oszacowano na 1,5 mln złotych. AVE materiałów telewizyjnych wyniósł 194 tys., prasowych 140 tys., a radiowych prawie 94 tys. złotych.
Analiza rozkładu publikacji w czasie pokazuje, że największa aktywność medialna przypadła w dniu 19 października – tuż po zakończeniu wydarzenia. Tylko tego dnia w nawiązaniu do PGA opublikowano 193 materiały. Znaczące piki odnotowano także w trakcie trwania wydarzenia - 16 i 17 dnia miesiąca. Tendencja rosnąca doniesień medialnych pojawiła się na tydzień przez eventem.
16 października – społecznościowy boom
Internauci zdecydowanie najczęściej używali skróconej nazwy wydarzenia w mediach społecznościowych – PGA. W analizowanym okresie opublikowali aż 6 tys. wpisów i komentarzy z wykorzystaniem tego słowa. W social media pojawiło się także 1,6 tys. wzmianek z użyciem pełnej nazwy eventu. Znacznie rzadziej posługiwano się frazą „PGA2015”.
Szczególną aktywność zaobserwować można było w dniach 16-18 października. Natężenie informacji pokryło się z terminem wydarzenia. Najwyższy pik przypadł na pierwszy dzień święta gier i wyniósł ponad 900 wzmianek dla frazy „PGA”.
Nadesłał:
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
|
Komentarze (0)