Firma » Reklama
Pinterest.com, czyli wirtualna tablica korkowa
Społecznościówka działa na zasadzie tablicy korkowej, do której użytkownicy przypinają ciekawe fotografie lub filmy z różnych kategorii. Na czym polega jej niezwykłość, że z dnia na dzień zaraża coraz liczniejszą grupę internautów?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pinterest – jak zacząć
Nazwa Pinterest pochodzi od słów "pin", czyli przypinać oraz "interest" - zainteresowanie. Chodzi tu o możliwość przypinania przede wszystkim zdjęć, które użytkownik uznał za atrakcyjne do swojej wirtualnej tablicy korkowej. Do zalogowania się w portalu można wykorzystać posiadane już konto na Facebooku lub Twitterze. Dalej w profilu pojawi się kilka propozycji tytułów utworzonych już tablic tematycznych - oczywiście istnieje możliwość ich usunięcia, zmiany nazwy lub dodania całkowicie nowych. Działają one na zasadzie separatorów, które każdy użytkownik ustala sobie indywidualnie. Znaleziska można grupować przykładowo według odbytych podróży, przepisów, wyposażenia wnętrz, mody, itd.
Każdy użytkownik może także publikować własne fotografie, po wcześniejszym wgraniu ich na serwer. Pojawienie się zdjęć na tablicy odbywa się po kliknięciu „Pin it" na zdjęciu, które wzbudziło zainteresowanie użytkownika. Dowolny obiekt można natomiast udostępnić korzystając z przycisku „Repin", który można porównać do facebookowego „Like!".
Profile dla biznesu
Choć dopiero od połowy listopada pojawiły się oficjalne konta dla firm, to ich obecność na portalu można było zaobserwować już od dawna. Wcześniej działały one na takich samych zasadach jak osoby prywatne, teraz portal oprócz specjalnego regulaminu dla firm udostępnia także serię narzędzi. Jednym z nich jest możliwość umieszczenia na własnej stronie WWW widgetów z tablicą z Pinteresta lub przyciski służące śledzeniu marki w serwisie.
Sposób na promocję marki
Zarówno jak inne portale społecznościowe, tak i Pinterest jest bardzo atrakcyjny pod względem prowadzaenia tam działań marketingowych. Przed decyzją wybrania sobie tego portalu jako kanału komunikacji z otoczeniem warto jednak wcześniej zadać sobie pytanie na ile branża, w której działamy jest interesująca pod względem wizualnym. Chodzi bowiem o to, by zamieszczone przez nas materiały były chętnie udostępniane przez innych użytkowników.
Portal doskonale sprawdzi się jako narzędzie marketingowe w biznesach wnętrzarskich, modowych, turystycznych, kulinarnych, fotograficznych itp. Promocja marki może przejawiać się jako tworzenie albumów z galerią zdjęć produktów oferowanych przez daną firmę. Przykładowo w odzieżówce warto w ten sposób przedstawiać nowe kolekcje, które mają pojawić się w sklepie, a w turystyce – atrakcyjne miejsca, do których oferujemy właśnie bilety w niższych cenach.
Dla grafika lub fotografa, Pinterest jest niezwykle atrakcyjnym sposobem promocji własnej twórczości. Tworzone tablice mogą odgrywać tutaj rolę portfolio.
Społecznościówka zda egzamin także jako narzędzie promocji sklepów internetowych, stron WWW, czy blogów. Warto wówczas stworzyć tablicę ze zdjęciami, po których kliknięciu użytkownik trafi na stronę docelową. Takie posunięcie przybliża internautę do zamierzonej przez nas akcji - zakupu, wypełnienia formularza, czy dopisania swojego adresu do newslettera. Warto przy tym wspomnieć, że linki podpięte do zdjęć posiadają dużą wartość dla wyszukiwarek internetowych, przez co mają wpływ na zdobycie wyższej pozycji w rankingu.
Zalety obecności na Pinterest
po pierwsze - odbieranie marki jako innowacyjnej i nowatorskiej,
po drugie - treści nie są postrzegane jako natarczywe - to użytkownik decyduje, czy decyduje się obserwować tablicę danej marki,
po trzecie - portal daje ogromne możliwości poznania preferencji potencjalnych klientów,
po czwarte - wyższa pozycja w rankingu najpopoluarniejszej wyszukiwarki Google dzięki udostępnianym materiałom - Google faworyzuje zdjęcia i wideo wyświetlając je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania,
po piąte - sposób na budowanie relacji z potencjalnymi klientami,
po szóste - kreowanie pozytywnego wizerunku w oczach otoczenia.
Więcej na temat serwisu Pinterest można dowiedzieć się czytając artykuł Wykorzystanie serwisu Pinterest w marketingu na blogu agencji interaktywnej Assist Media - http://www.assistmedia.pl
Nadesłał:
assistmedia
|
Komentarze (0)