Kultura, sztuka » Kultura
Piotr Jaworowski zamyka drugi sezon kolekcji TEN by Fotolia
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Światowej klasy artysta
– Photoshop jest dla mnie tym, czym kredki i papier są dla rysownika: zasadniczym narzędziem do przeniesienia moich emocji i kreatywności – mówi Piotr Jaworowski. Artysta jest samoukiem, któremu wyjątkowe opanowanie możliwości Photoshopa, przyniosło kontrakty dla wielu znanych firm, m.in.: Nike, Nokia czy Oakley. Na pytanie jak określiłby siebie odpowiada: – Uparty perfekcjonista. To jedna z tych cech, która napędzała mnie przez lata. Nigdy się nie poddałem i zawsze staram się dać z siebie wszystko oraz podnosić jakość. Gdy coś zaczynam, to musi zostać wykończone bez zarzutu, z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Ponadto jego prace są regularnie prezentowane w takich magazynach jak Computer Arts, Magazyn IDN czy Advanced Creation. – Od dziecka zazdrościłem znajomym, którzy potrafili rysować. Sam również mozolnie próbowałem, ale okazało się, że nie mam takiego daru. W wieku 16 lat poznałem pierwszy program graficzny Paint Shop Pro 6, a następnie Photoshop 7 i w końcu mogłem przenieść moje zainteresowania w sferę cyfrową. Im więcej projektowałem i lepiej mi to wychodziło, tym bardziej wciągał mnie ten świat i tak już zostało – mówi o sobie artysta. Na co dzień Piotr jest współwłaścicielem warszawskiego studia Ars Thanea, które zostało założone w 2007 roku i obecnie składa się z 40 utalentowanych pracowników z całego świata: Londynu, Nowego Yorku, Sydney, Amsterdamu czy Frankfurtu. – Najlepsze projekty powstają kiedy pracuje cały zespół. To stymulujące i najbardziej produktywne – dodaje Piotr.
Jaworowski tworzy iluzję ruchu
Zgodnie ze swoją chęcią dzielenia się i wymiany, jako temat pracy dla kolekcji TEN artysta wybrał swój ulubiony sport – koszykówkę. – Zdecydowałem się na motyw sportowy, ponieważ według mnie był on idealnym rozwiązaniem dla kolekcji TEN. Zawsze byłem wielkim fanem koszykówki, bardzo często gram z przyjaciółmi w NBA 2K13, co daje mi masę frajdy i zabawy. Ponadto, w reklamie funkcjonuje wiele obrazów związanych ze sportem, pomyślałem więc, że to dobry pomysł. Chciałem pracować na uniwersalnym temacie, który przyda się miłośnikom projektowania graficznego – dodaje Piotr. Aby stworzyć iluzję ruchu w swoich pracach, artysta połączył różne techniki, pokazując mistrzowski poziom opanowania Photoshopa: digital painting, 3D, fotomontaż i ponad 20 obrazów z bazy banku zdjęć Fotolia. – Od lat słyszę pytanie jak stworzyć efekt świetlistych linii. Dlatego zdecydowałem się na projekt, gdzie światło jest źródłem energii i nadaje całości wrażenia ruchu – mówi o swojej pracy Piotr.
Jaworowski gra ze światłem, cieniem i niezwykłymi kolorami, które doskonale oddają zwinność, szybkość i siłę na scenie, nadając całości surrealistycznego tonu. Boisko do koszykówki na pracy Piotra wygląda jakby pochodziło ze snu. Skaczący zawodnik w akcji ma w sobie coś z supermena… – W „Game On” opowiadam prostą historię, ale to z tych prostych rzeczy w życiu powstają kreacje najbardziej skomplikowane i o największym ładunku emocjonalnym – konkluduje artysta.
Ponadto, od kilku dni jest głośno o nowej części, bijącej rekordy popularności na całym świecie, gry komputerowej Assassin’s Creed 4: Black Flag. Visuale promujące grę zostały stworzone przez agencję Piotra – Ars Thanea. Te niesamowite grafiki można obejrzeć tutaj: http://www.behance.net/gallery/Assassins-Creed-IV-Black-Flag/11762685
Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artysty oraz jego techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Piotra Jaworowskiego będzie dostępny przed inauguracją na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artysty będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 8 listopada na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN.
Plik .PSD z pracą Piotra Jaworowskiego będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 8 listopada 2013 roku o godz. 10.00.
Link do strony internetowej artysty: http://hejz.com/
O projekcie TEN Fotolia
Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik .PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku .PSD, w którym będzie można zobaczyć wszystkie warstwy i wykorzystane techniki. Projekt TEN wspierają międzynarodowi partnerzy Adobe i Wacom, a także lokalni Wilogo, EIZO, Ilford, Eduweb.pl oraz Digart.pl. Twórcami drugiej edycji projektu jest 10 uznanych międzynarodowo artystów, z takich państw jak: Argentyna, Brazylia, Korea, Japonia, Rosja, Polska, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania i Niemcy.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
GlobalBrand
|
Komentarze (0)