Motoryzacja » Transport
Płynna ochrona silnika ciężarówki
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Olejowa ewolucja
Od czasu „odkrycia” oleju silnikowego, przeszedł on totalną ewolucję. Obecnie właściciele flot oraz kierowcy samochodów ciężarowych mogą wybierać z całej gamy różnorodnych produktów dopasowanych do ich potrzeb. Warto tu wspomnieć zwłaszcza o olejach półsyntetycznych, które mają lepsze właściwości niż ich mineralne odpowiedniki oraz mniej wad. Wykorzystane w nich syntetyczne oleje bazowe działają skuteczniej, ponieważ są produkowane z zastosowaniem zaawansowanych technologicznie procesów chemicznych, w związku z czym ich struktura, a co za tym idzie właściwości mogą być precyzyjnie określane.
„Oleje półsyntetyczne w porównaniu z mineralnymi szybciej smarują jednostkę napędową w niskich temperaturach, pomagają ograniczyć zużycie paliwa i lepiej chronią silnik dzięki odpowiednio dobranym dodatkom przeciwutleniającym. Ponadto, półsyntetyki, takie jak Shell Rimula R5 E czy Rimula R5 LE zachowują optymalną płynność w bardzo niskich temperaturach i szybciej docierają do kluczowych elementów silnika podczas rozruchu, kiedy jest on najbardziej narażony na zużycie” – komentuje Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska.
To właśnie takie oleje silnikowe jak Shell Rimula R5 LE znakomicie dostosowują się do zmiennych warunków pracy silnika. Półsyntetyk został wyprodukowany w Technologii Dynamic Protection Plus łączącej w sobie zalety Technologii Shell PurePlus i Adaptive Additive. Dzięki temu przyczynia się do wydłużenia czasu eksploatacji silnika i obniżenia kosztów działalności związanych ze zużyciem paliwa. Wpływa także na wydłużenie żywotności oleju, co przekłada się na dłuższe przebiegi między jego wymianami. Shell Rimula R5 LE jest przeznaczony do użytkowania w silnikach poddawanych intensywnej eksploatacji. Jego wyjątkowe właściwości fizyczne i chemiczne przyczyniają się do wydłużenia dopuszczalnych przebiegów oraz lepszej ochrony silników Diesla wyposażonych w filtry DPF oraz inne systemy obróbki spalin. Olej jest zalecany do silników spełniających normy niskiej emisji spalin Euro IV, V i VI.
Innym olejem przeznaczonym do różnych intensywnie eksploatowanych pojazdów jest Shell Rimula R5 E, również wyprodukowany w Technologii Dynamic Protection Plus. Olej jest szczególnie zalecany do stosowania w samochodach ciężarowych i pojazdach transportu publicznego.
Czystość silnika ma znaczenie
Ważną funkcją jaką powinien spełniać olej silnikowy jest także usuwanie wszelkich zanieczyszczeń, które mają bardzo niekorzystny, a nawet destrukcyjny wpływ na działanie jednostki napędowej. Istotną rolę w utrzymaniu „sterylnych” warunków wewnątrz silnika odgrywa czystość oleju silnikowego. Decyduje o niej głównie jakość bazy olejowej, która stanowi od 75 do 90 proc. środka smarnego – w zależności od jego formulacji. Dzięki opatentowanej przez Shell Technologii Shell PurePlus baza olejowa wykorzystywana w półsyntetycznych olejach silnikowych Shell Rimula jest produkowana z gazu ziemnego, a nie jak było do tej pory na bazie ropy naftowej. Środki smarne oparte na olejach bazowych wytwarzanych w Technologii Shell PurePlus są pozbawione praktycznie wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej[i]. Dzięki temu oleje Shell Rimula pomagają zachować optymalną czystość silnika w stopniu zbliżonym do fabrycznej, a także wysoką stabilność lepkości w wysokich temperaturach pracy, co pozwala utrzymać najwyższe parametry eksploatacyjne silnika.
Wymogi techniczne producentów wysokoobciążonych silników montowanych w pojazdach ciężarowych oraz normy środowiskowe znacząco zwiększyły potrzebę stosowania wysokiej jakości olejów. Te potężne maszyny wymagają stosowania środków smarnych stworzonych przy zastosowaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań, które utrzymują silnik w dobrym stanie oraz zapewniają odpowiednie smarowanie przez długie godziny pracy.
[i] Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40.
Komentarze (0)