Technologie » Komputery
Po co 64-bitowy system do gier?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W zamierzchłych latach 80-tych, kiedy na komputerach PC rządził 16-bitowy MS DOS gry (i UI komputera w ogóle) miały słabą grafikę, a na samym DOSie można było uruchomić tylko 1 program, gdyż był to system 16-bitowy, a więc jednozadaniowy. Ponadto mógł on zaadresować tylko 64KB RAMu. Nie wspominam tu o komputerach innych firm np. Apple, biorę pod uwagę komputery IBM PC. W latach 90-tych zaczęły powstawać wielozadaniowe systemy 32-bitowe z GUI - Linux i Windows. Gry komputerowe zaczęły mieć coraz lepszą grafikę bo i sprzęt był coraz szybszy. W systemie 32-bitowym można zaadresować 4 GB pamięci RAM, a jak wiadomo w grach potrzeba sporo pamięci RAM. Aktualnie gry (nawet gry online i gry mobilne) są tak zaawansowane graficznie, że wiele z nich wymaga 64-bitowego systemu operacyjnego. Jeśli mamy zainstalowany Windows 64-bitowy na komputerze możemy włożyć do niego więcej niż 4 GB pamięci RAM, np. 8 GB, a Windows całą tą pamięć zaadresuje. 32-bitowy Windows może zaadresować maksymalnie 4 GB pamięci RAM, więc z punktu widzenia wydajności i przyszłej rozbudowy komputera o kolejne moduły pamięci RAM warto posiadać właśnie 64-bitowy system operacyjny. Jak widać taki system bardzo przydaje się w grach, bo spełnia on minimalne wymagania oraz dzięki niemu możliwe jest zainstalowanie więcej niż 4 GB pamięci RAM.
Nadesłał:
mart1
|
Komentarze (0)