Gospodarka » Przemysł

Poczta Polska: usługi kurierskie o 70 proc. w górę - najlepszy wynik w historii

Wzrost liczby obsługiwanych przesyłek o blisko 70 proc. - takie wyniki sprzedaży w styczniu tego roku w porównaniu do stycznia 2012 r. zanotował Pocztex – kurierskie ramię Poczty Polskiej. To najlepszy wynik w historii świadczenia tej usługi.

Wzrost liczby obsługiwanych przesyłek o blisko 70 proc. - takie wyniki sprzedaży w styczniu tego roku w porównaniu do stycznia 2012 r. zanotował Pocztex – kurierskie ramię Poczty Polskiej. To najlepszy wynik w historii świadczenia tej usługi. W całym 2012 roku Pocztex dostarczył blisko 7 proc. więcej przesyłek niż rok wcześniej. Powód? Pozytywna reakcja rynku na zmiany w ofercie – obniżki cen i usługi dodane, które Poczta wprowadziła jesienią 2012.

- Obserwujemy, że wśród nowych klientów są takie firmy, które zrezygnowały z usług innych dostawców i podpisały umowę z nami. Ponad połowa z nich to sklepy internetowe - zaznacza Sławomir Żurawski, dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej. - Poczta Polska nie tylko zahamowała tendencję spadkową w usługach kurierskich,  utrzymującą się od 2009 roku to również zanotowała znaczny wzrost – dodaje Sławomir Żurawski.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Najlepszy czwarty kwartał w całej historii usługi Pocztex
Jeśli chodzi o liczbę przesyłek nadanych za pośrednictwem Pocztexu, to wyniki osiągnięte w czwartym kwartale ub. roku były o ponad jedną trzecią lepsze w porównaniu do analogicznego okresu 2011. Był to też najlepszy czwarty kwartał w całej historii usługi, czyli od 1997 roku.
Magnesem w nowym Pocztexie jest cena, terminowość i wysoki standard obsługi. Poczta Polska w ubiegłym roku  znacząco obniżyła stawki za usługi kurierskie.
 - To jeden ze sposobów odzyskiwania rynku. My cen nie zamierzamy podwyższać, w przeciwieństwie do innych firm. Prognozujemy, że w tym roku część firm kurierskich po latach obnizania cen w końcu je podniesie. Chodzi o zwiększenie dochodowości. Obecnie operatorzy dostarczają coraz więcej przesyłek niskomarżowych, generowanych przez rynek e-commerce – podkreśla Sławomir Żurawski.


Sms lub e-mail o nadaniu przesyłki
Pocztex ma konkurencyjne ceny oraz gwarantowaną (blisko 100 proc.) terminowość. Ponadto w ramach usługi, klienci mogą korzystać z dodatkowych rozwiązań, jak np. ubezpieczenie w cenie do 1000 zł czy powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki. Jako jedyny duży dostawca logistyczny w Polsce, Pocztex oferuje w miastach do 100 tysięcy mieszkańców dostarczenie przesyłki do godziny 8 rano. Atutem Pocztexu jest również możliwość szybkiej wypłaty kwoty pobrania za doręczony do klienta towar do trzech dni (średni czas dla rynku to około sześć dni).
****
Poczta Polska to firma posiadająca ponad 450 letnią tradycję. Zatrudnia ponad 90 tys. osób. Posiada sieć liczącą ponad 8300 placówek. Poczta Polska konsekwentnie realizuje strategię rozwoju do 2017 roku. Spółka buduje konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – ubezpieczeniowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

grzegorz warchol

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »