Rozrywka i wypoczynek » Rozrywka
Podgórze zdobyte! Sukces wycieczek z Bonarką
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nie mogło być lepiej – począwszy od pogody, przez dobór tras, a skończywszy na satysfakcji uczestników. Za każdym razem dopisywała pogoda. Piękne wakacyjne słońce towarzyszyło wycieczkowiczom. Wręczane im mapki z poszczególnymi trasami spotykały się z ciepłym przyjęciem. Niejednokrotnie udawało się poszerzyć program wycieczek i zaliczyć dodatkową atrakcję, której nie było w planach, jak podczas ostatniej z wypraw uczestnicy mieli możliwość zwiedzania olbrzymiej piwnicy, pełniącej w okresie I wojny światowej funkcję lazaretu.
Świetnie ze swych ról wywiązywali się przewodnicy, udowadniając, jak wiele tajemnic skrywają podgórskie mury, chodniki i parki. Nierzadko przytaczane przez nich fakty i ciekawostki – jak chociażby co ciekawsze cytaty z pamiętnika Joanny Turek, twórczyni najdłuższego na świecie pamiętnika - wywoływały zdumienie nawet u rodowitych podgórzan. Tematy poszczególnych wycieczek, przygotowane we współpracy z renomowanym biurem turystycznym, miały jak najbardziej przybliżyć niezwykłą historię dzielnicy z prawego brzegu Wisły. Dotyczyły czasów, gdy Podgórze było samodzielnym miastem, rozwijającym się nawet szybciej od Krakowa. Uwzględniały tragiczne epizody II wojny światowej i funkcjonowanie tamtejszego getta. Prowadziły przez podgórskie forty i warowne konstrukcje, by na sam koniec zaproponować relaksujący spacer po najpiękniejszych kamienicach, willach i dworkach.
Najlepszym dowodem na trafność doboru szlaków była wysoka frekwencja i wytworzenie się stałej grupy wycieczkowiczów, noszących ze sobą notatniki i zapisujących w nich usłyszane ciekawostki. Każdy z uczestników otrzymywał za każdym razem tematyczną mapkę, dedykowaną do wybranej trasy. Pomagała ona w nawigacji i umożliwiała uporządkowanie wysłuchanych informacji, a następnie wykorzystanie jej podczas własnego, już indywidualnego spaceru.
Podgórskie wycieczki były częścią całorocznej inicjatywy prowadzonej przez Bonarkę, mającej podkreślić niezwykłość tej dzielnicy. Poprzez prezentację mało znanych, a fascynujących faktów, osobistości czy też wydarzeń, kampania zachęcić ma do doceniania uroków Podgórza oraz jak najczęstszych odwiedzin tego miejsca. Letnie wyprawy kończyły pierwszą fazę działań, na którą złożyły się m.in. pomysłowa kampania wizerunkowa na przystankach i miejskich słupach reklamowych, warsztaty dla dzieci, konkurs grantowy, turniej piłkarski dla najmłodszych, a także publikację książeczki edukacyjnej. Wszystkie te wydarzenia bazowały na starannie wybranych motywach przewodnich, będących kwintesencją Podgórza: działalności Antoniego Matecznego, alchemii Mistrza Twardowskiego, pamiętniku Janiny Turek, ludwinowskim tangu oraz wielkiej eksplozji materiałów wybuchowych. Powyższe działania wdrażane były we współpracy z lokalnymi partnerami, co gwarantowało ich wysoki poziom oraz atrakcyjność. W kampanię podgórską zaangażowane były m.in. Robotniczy Klub Sportowy Garbarnia, dzielnicowe domy kultury, tamtejsza szkoła muzyczna czy też artyleryjskie stowarzyszenie Festungsartillerieregiment No. 2.
Już we wrześniu wystartuje druga część, podczas której wprowadzone zostaną nowe tematy, które znów udowodnią, jak wiele do zaoferowania ma Podgórze.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
bezstronny22
|
Komentarze (0)