Rozrywka » Turystyka
Podsumowanie wakacyjnych interwencji 2017
Wakacje, to niezwykle pracowity czas w branży assistance. W tym okresie Polacy dużo podróżują, również za granicę i częściej potrzebują pomocy assistance. Jak co roku najbardziej popularnym rodzajem pomocy był assistance samochodowy, zauważyliśmy jednak kilkuprocentowy, w stosunku do ubiegłorocznego sezonu, wzrost zgłoszeń z zakresu assistance medycznego, najczęściej pomocy lekarskiej potrzebowali turyści przebywający na wypoczynku w zagranicznych kurortach – wyjaśnia Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
68% wszystkich spraw dotyczyło organizacji pomocy związanej z sytuacjami na drodze.
W przypadku awarii lub kolizji Europ Assistance najczęściej organizowała holowanie pojazdu, usprawnienie na miejscu zdarzenia i organizację pojazdu zastępczego. 93% wszystkich interwencji miała miejsce w Polsce najczęściej w województwach mazowieckim, dolnośląskim, pomorskim i wielkopolskim. Kierowcom podróżującym za granicę assistance samochodowy najbardziej przydał się w Chorwacji, Niemczech i Włoszech.
Kwestie związane z pomocą medyczną stanowiły 16% wszystkich interwencji assistance. Najczęściej firma organizowała usługi medyczne i zwracała koszty leczenia, co stanowiło 31% wszystkich spraw związanych z pomocą medyczną. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło nagłych zachorowań i złamań, czy urazów. W Polsce pomocy medycznej potrzebowało 39% osób dzwoniących na infolinię. Reszta spraw realizowana była za granicą, gdzie najczęściej korzystali z niej turyści w Chorwacji (18%), wynik jest prawie dwukrotnie większy niż w zeszłym sezonie letnim, w Niemczech (12%), we Włoszech (8%), a także w Grecji (6%) i Hiszpanii (6%).
W porównaniu do 2016 roku zauważyliśmy prawie dwukrotny wzrost interwencji medycznych w Chorwacji. Kierunek ten był bardzo popularny w tym roku, a destynację tę wybierali turyści podróżujący indywidualnie z dojazdem własnym – dodaje Marcin Zieliński.
Nadesłał:
Europ Assistance Polska
|
Komentarze (0)