Firma » Biznes
Podziel się swoim spojrzeniem na świat z Avon Garwolin
Wszyscy patrzymy na ten sam świat, ale każdy dostrzega w nim coś innego. A Ty jak widzisz świat? – to myśl przewodnia filmu przygotowanego na zlecenie Avon Garwolin w ramach strategii employer brandingowej, której elementem jest rekrutacja nowych pracowników, prowadzona pod hasłem #MeaningfulCareers. Poprzez ten przekaz firma pragnie podkreślić, że punkt widzenia każdego pracownika jest cenny i wnosi wartość w jej rozwój. Zgodnie z ideą #GameOn, na której opiera się kultura pracy w Avon, organizacja stanowi zbiór połączonych i stale oddziałujących na siebie jednostek, będących w stanie osiągnąć zdecydowanie więcej, kiedy działają razem oraz dzielą się swoją wiedzą i spostrzeżeniami z innymi. Dzięki temu każdy może mieć realny wpływ na rozwój firmy, a jednocześnie zdobywać wartościowe doświadczenia.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
– W Avon wiemy, że kluczem do zapewnienia organizacji dalszego stabilnego rozwoju jest zaangażowanie pracowników, odkrywanie drzemiącego w nich potencjału, wzajemna współpraca oraz dzielenie się wiedzą i różnymi punktami widzenia. Z tego względu bardzo dbamy o wymianę doświadczeń pomiędzy poszczególnymi zespołami, zarówno pracującymi z nami na co dzień w Garwolinie, jak i w międzynarodowych strukturach firmy. Czerpiemy z podejścia do biznesu osób wywodzących się z różnych kultur, w różnym wieku, pracujących na różnych stanowiskach. Dodatkowo do współpracy zapraszamy zewnętrznych ekspertów czy studentów. Te różnorodne spojrzenia na świat bardzo nas wzbogacają i sprawiają, że możemy odkrywać nowe ścieżki rozwoju, zarówno dla siebie jako pracowników, jak i dla całej organizacji – mówi Bożena Mroczek, HR Manager w Avon Operations Polska.
Poszukiwanie własnej drogi
Obecnie rozwój zawodowy jest coraz bardziej powiązany z rozwojem osobistym, dlatego przy wyborze ścieżki kariery coraz większą rolę odgrywają indywidualne predyspozycje i talenty oraz zainteresowania, system wartości czy temperament. Avon oferuje więc swoim pracownikom różne możliwości rozwoju – nie tylko linearnego, w ramach jednego wybranego działu, ale także w innych zespołach, aby mogli oni odnaleźć najlepszą dla siebie drogę zawodową. Każdy może przy tym korzystać z pakietu szkoleń podnoszących zarówno kompetencje twarde, jak i miękkie. Oprócz szkoleń wewnętrznych pracownicy mają dostęp m. in. do platformy LinkedIn Learning.
Przykładem osoby, która większość swojej kariery zawodowej związała z wybranym obszarem działalności Avon, jest Radosław Włodarczyk. Zaczynał jako planista wspierający dział Operacji w planowaniu produkcji poszczególnych produktów, a obecnie pełni funkcję dyrektora wykonawczego ds. Operacji na Europę Centralną.
– W tym roku przypada dwudziestolecie mojej pracy w Avon. Polecam tę firmę wszystkim, którzy szukają możliwości rozwoju w międzynarodowych strukturach, cenią sobie przyjazne środowisko pracy i obcowanie z inspirującymi ludźmi – tutaj stale można uczyć się czegoś nowego. Bardzo cenię sobie współpracę z osobami z różnych kręgów kulturowych czy z odmiennym spojrzeniem na biznes – to poszerza horyzonty i stanowi podstawę sprawnego funkcjonowania tak dużych organizacji jak Avon – mówi Radosław Włodarczyk, dyrektor wykonawczy ds. Operacji Avon na Europę Centralną.
Z kolei Marcin Domarecki, również związany z Avon Garwolin od ponad 20 lat, poznawał różne obszary działalności firmy – m. in. działy analiz, obsługi klienta czy transportu, zanim zdecydował się na karierę w sprzedaży. Zaczynał jako operator linii produkcyjnej, a obecnie jest regionalnym managerem ds. sprzedaży.
– Bardzo doceniam w Avon to, że stwarza pracownikom możliwość sprawdzania się w różnych obszarach. Dzięki temu każdy ma szansę odkryć, w czym czuje się najlepiej i znaleźć odpowiednią dla siebie ścieżkę rozwoju. Na mojej drodze zawodowej stawałem przed bardzo ciekawymi, rozwijającymi wyzwaniami, które miałem szanse realizować w towarzystwie wspaniałych ludzi. W efekcie zrozumiałem, że mogę realizować się w różnych dziedzinach, a jednocześnie odkryłem, jak chcę ukierunkować swoją karierę – mówi Marcin Domarecki, regionalny manager ds. sprzedaży w Avon.
Różne podejścia i pomysły mile widziane
Rozwój pracowników i całej firmy wspierany jest także przez ciekawe projekty, angażujące i rozwijające ludzi. Flagowym programem Avon Garwolin są Orły Supply Chain. Jest to program kwartalnego oraz rocznego nagradzania pracowników za pomysły na usprawnienia w różnych obszarach działalności organizacji, obejmujący aż 1400 osób. Pierwsza edycja Orłów Supply Chain odbyła się w 2020 roku. Program od razu bardzo przypadł do gustu pracownikom.
Innym przykładem jest program mentoringowy #STEPUP, w którym 10 mentorów z zespołu zarządzającego łańcuchem dostaw w Europie Środkowo-Wschodniej przez 6 miesięcy pracuje z 10 mentees z zespołów firmy z różnych krajów. W tym roku odbyła się już 3. edycja tego projektu.
– W ramach wymiany doświadczeń, w tym roku przystąpiliśmy też do programu Top Young 100, integrującego studentów wyższych uczelni z całej Polski z pracodawcami z obszaru łańcucha dostaw. Niedawno dwie grupy, składające się łącznie z ośmiu młodych ludzi, rozpoczęły, pod okiem naszych liderów, pracę nad bardzo interesującymi projektami. Jesteśmy przekonani, że będzie to bardzo inspirujący i owocny dla obu stron czas – dodaje Bożena Mroczek.
Wśród innych tego typu programów można wymienić jeszcze #TALK2LEARN czy #MEET2LEARN, a także projekty realizowane z zewnętrznymi partnerami, np. Fundacją Business Boutique czy WellCome Institiute.
Warto dołączyć
Oprócz różnorodnych możliwości rozwoju w dynamicznym, inspirującym środowisku, pracownicy Avon mogę też liczyć na wiele atrakcyjnych benefitów, takich jak dodatki do bazowego wynagrodzenia (w tym premię kwartalną oraz dopłaty do transportu pracowniczego), opiekę medyczną, świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, atrakcyjne warunki ubezpieczenia na życie, dofinansowanie do wybranych badań profilaktycznych, dodatkowe dni wolne (w tym Dzień na U na badania oraz trzy dni na działania charytatywne w ramach programu Purpose at Heart), a także zniżki na produkty Avon czy paczki niespodzianki i prezenty.
#MeaningfulCareers
Film przygotowany na potrzeby działań rekrutacyjnych pod hasłem #MeaningfulCareers Avon Garwolin został zrealizowany przez agencję Human, która odpowiada również za koncepcję kreatywną, we współpracy z domem produkcyjnym Pink Media. Działania PR prowadzi agencja Garden of Words. Film można obejrzeć pod linkiem Podziel się swoim spojrzeniem na świat z Avon Garwolin - YouTube. Będzie on również promowany w mediach społecznościowych oraz na stronie https://kariera.avon.pl/offers, gdzie można też znaleźć aktualne oferty pracy.
Avon Garwolin
Avon Operations Polska to największa i jednocześnie najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka Avon na świecie. Innowacyjny kompleks produkcyjny, zlokalizowany w Garwolinie (woj. mazowieckie) zatrudnia ponad tysiąc pracowników. Co roku powstaje tu ok. pół miliarda kosmetyków, które trafiają do ok. 50 krajów na 3 kontynentach.
W 2016 roku z kompleksu fabrycznego w Garwolinie została wydzielona osobna spółka – Avon Distribution Polska. Jej zadaniem jest pakowanie i wysyłanie zamówień do Konsultantek Avon w Polsce, Czechach, Niemczech i Ukrainie. Centrum dystrybucyjne zatrudnia ok. 300 pracowników. Rocznie pakowanych jest tu około 190 milionów sztuk produktów.
Nadesłał:
a.dominiczak
|
Komentarze (0)