Rozrywka i wypoczynek » Sport
Polacy najbardziej cieszą się ze złota dla reprezentacji w mieszanej sztafecie. Analiza opinii na te
Zobacz więcej zdjęć » |
Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio już za nami. Jak większość dużych imprez sportowych, również i ta wzbudziła w Polakach ogromne emocje. Z analizy przeprowadzonej przez SentiOne, polską firmę zajmującą się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, wynika, że hasła związane z tegorocznymi Igrzyskami w ciągu ostatniego miesiąca odnotowały w polskim Internecie ponad miliard wyświetleń. Dla porównania - w tym samym czasie hasło „polski ład” miało 301 mln wyświetleń, a „lody Ekipy” w kwietniu, czyli w okresie swojej największej popularności, 145 mln wyświetleń.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Najbardziej cieszy złoto mieszanej sztafety, złoszczą błędy PZP i przegrana siatkarzy
Polscy zawodnicy zdobyli w sumie 14 medali - 4 złote, 5 srebrnych i 5 brązowych. Który z nich ucieszył internautów najbardziej? Najwięcej pozytywnych wzmianek zebrało złoto mieszanej sztafety 4 × 400 m - 6 tys. serduszek, 12 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń. Na drugim miejscu znalazł się srebrny medal kobiecej sztafety 4 × 400 m - 5 tys. serduszek, 13 tys. polubień, 300 komentarzy i 800 tys. wyświetleń - a na trzecim złoty medal chodziarza Dawida Tomali - 7 tys. serduszek, 11 tys. polubień, 500 komentarzy i pół miliona wyświetleń.
Negatywne emocje wzbudziły natomiast tylko dwa wydarzenia. Pierwszym był błąd proceduralny Polskiego Związku Pływackiego, w wyniku którego sześcioro reprezentantów nie zostało dopuszczonych do udziału w Igrzyskach i wróciło do kraju jeszcze przed ich rozpoczęciem. Drugie to przegrana polskich siatkarzy w ćwierćfinałowym meczu z Francją.
Kontrowersja z medalami dla zwycięzców w sztafecie mieszanej budzi największe emocje
Co ciekawe, największy wzrost liczby wzmianek na temat Igrzysk przypadł pod ich koniec, w okolicach 3 sierpnia. Największe zaangażowanie Internautów spowodowały cztery informacje. Pierwsza to ta, że w czasie ceremonii nagradzania zwycięzców w sztafecie mieszanej 4 × 400 m na podium stanął tylko skład finałowy. Późniejsza informacja, że zawodnicy startujący w eliminacjach również otrzymali złote krążki, wzbudziła wiele radości.
Dzięki Igrzyskom rosną zasięgi TVP Sport i Eurosport
Połowa wszystkich wzmianek pochodziła z portali sportowych. W ramach testowania funkcji Influence Score SentiOne sprawdził, czyje zdanie na temat Igrzysk liczyło się najbardziej. Pod względem zasięgu zazwyczaj w wiadomościach sportowych przoduje Przegląd Sportowy, jednak tym razem znacząco zyskały dwa główne portale mająca prawa do emisji Igrzysk: TVP Sport, której udział w zasięgach wśród polskich mediów sportowych wzrósł z 12 proc. do 25 proc., oraz Eurosport, którego udział w zasięgach wzrósł z 10 do 23 proc. Jeśli chodzi o media społecznościowe, to na 20 najpopularniejszych postów pięć było autorstwa Przeglądu Sportowego, pięć TVP Sport, trz WP Sportowe Fakty i dwa TVN24. Pojedynczy post z najwyższym Influence Score należał do Przeglądu Sportowego, a jego treść dotyczyła złotego medalu dla Anity Włodarczyk. Zdobył ponad 19 tys. polubień, dotarł do 852 tys. Internautów i został skomentowany 775 razy.
Jak działa i do czego służy analiza Influence Score?
Do analizy Internetu SentiOne wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję, która każdego dnia gromadzi i analizuje ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi. Pozwala to stwierdzić m.in. jaki był zasięg danej kampanii marketingowej, jak często rozmawiano na dany temat, jak procentowo wypowiedzi rozkładały się pomiędzy kobiety i mężczyzn, a nawet jakie emocje dany temat czy marka wzbudza w sieci. Funkcja Influence Score pomaga odkryć wypowiedzi, autorów i portale, które są najpopularniejsze i najbardziej wpływowe.
Nasz system analizuje każdą wzmiankę, portal i autora znalezione w internecie i nadaje mu ocenę od 1 do 10 w oparciu o dwie kwestie - jakie jest prawdopodobieństwo, że wzmianka zostanie zauważona, oraz to, ile razy była czytana lub udostępniana - wyjaśnia Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Sprawdzanie Influence Score jest bardzo przydatne, gdy mamy do czynienia z potencjalną sytuacją kryzysu PR i chcemy dowiedzieć się, który komentarz lub post wywołał największy szum w internecie. Można także filtrować wyniki według wybranego poziomu wpływu, co ułatwia szukanie influencerów do kampanii reklamowej.
Nadesłał:
Anna Czajka-Kalinowska
|
Komentarze (0)