Technologie » Telekomunikacja

Polacy podczas wideokonferencji: między Azją a Zachodem

Polycom, lider w komunikacji wideo i współpracy zunifikowanej, przeprowadził badanie w 12 krajach z całego świata, w tym w Polsce, o różnicach kulturowych i ich wpływie na zachowania podczas połączeń wideo.

 Jak zatem wypadliśmy na tle innych państw?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Z jednej strony raport ujawnił wiele naszych pozytywnych cech. Jesteśmy otwarci, punktualni, szczerzy i odnosimy się z szacunkiem do innych. Lubimy również na początku chwilę porozmawiać o prywatnych sprawach, tak srócić dystans zanim przejdziemy do właściwych rozmów. W raporcie podkreślano również nasze przywiązanie się do wzajemnego tytułowania się „Pan” i „Pani”.

 

Mamy jednak i drugie zdecydowanie bardziej formalne oblicze. W porównaniu do  innych państwa, szczególnie europejskich i kręgu kultury zachodniej, lubimy raczej poważny, nieco sztywny styl jak w państwach azjatyckich. Dla przykładu Polacy znaleźli się na szczycie rankingu jeśli chodzi o negatywny stosunek do mogących pojawić się podczas transmisji wideo zwierząt i dzieci. Drażni to około połowę naszych rodaków. Podobnie negatywny stosunek do zwierząt jak my mają jedynie mieszkańcy Indii. Tymczasem większość ankietowanych z zachodniego kręgu kulturowego ma do nich stosunek obojętny lub je akceptują. Kolejnym przykładem jest odpowiedni „ubiór biznesowy”. Tu co prawda w skali globu zajęliśmy 3 miejsce, za mieszkańcami Indii i Singapuru, ale od państw Europy Zachodniej i anglosaskich dzieli nas przepaść. Najmniej brak krawata, marynarki czy koszuli przeszkadza Australijczykom, Brytyjczykom, Holendrom i Rosjanom.

 

Mimo wielu różnic, badanie wykazało również sporo cech wspólnych niezależnych od kraju pochodzenia.

Dzwoniący telefon komórkowy podczas spotkania przeszkadza 58 proc. ankietowanych, łączenie się z nieodpowiednich miejsc np. środków komunikacji publicznej czy sklepów 52 proc., a 51 proc. kiedy rozmówca w trakcie połączenia skupia uwagę na czymś innym np. na przeglądaniu stron w Internecie czy pisaniu na klawiaturze. Ponadto niemal wszyscy ankietowani twierdzą, że rozmowy wideo twarzą w twarz skracają dystans, sprawiają wrażenie niemal osobistej znajomości i zdecydowanie pomagają w kontaktach międzyludzkich.

 

Sondaż Polycom zebrał również opinie na temat praktycznych zastosowań wideo w różnych krajach. Różnice w zależności od kraju i regionu świata okazały się znaczne. Dla przykładu: w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) respondenci używają wideokonferencji do tworzenia elastycznych środowisk pracy. Jest to druga najczęściej podawana przyczyna używania technologii wideo, po „łączeniu się z kolegami pracującymi w innej części kraju”. Z kolei Stany Zjednoczone to kraj, w którym najczęściej używa się wideokonferencji do rekrutacji pracowników. Aż 32 proc. respondentów twierdzi, że używa lub używałoby wideokonferencji do tego celu. Natomiast Indie na pierwszym miejscu stawiają na  wideokonferencje jako narzędzie do zdobywania nowych klientów. W regionie Azji i Oceanii (APAC) to komunikacja międzynarodowa (między pracownikami z różnych krajów) jest uważana za najważniejsze zastosowanie wideokonferencji (65 proc.), w porównaniu z 57 proc. w przypadku komunikacji w granicach państwa.

 

„Najważniejszą zaletą rozmów wideo jest możliwość niemal natychmiastowego porozmawiania twarzą w twarz z partnerami lub kolegami z innych krajów czy kontynentów. Dodam, że pytaliśmy ogólnie o połączenia wideo, bez rozróżnienia na rozwiązania konsumenckie i profesjonalne. Choć różnica między nimi szczególnie na poziomie bezpieczeństwa i jakości połączenia jest między nimi jest spora. Mogliśmy się o tym ostatnio przekonać podczas sławnego połączenia wideo, które to zakłócane przez osoby z zewnątrz ostatecznie nie doszło do skutku.” – powiedział Olgierd Madej Territory Manager Eastern Europe w Polycom. 

 

Dane do „Global View: Business Video Conferencing Usage and Trends” zebrano wśród ponad 1200 osób podejmujących decyzje biznesowe z czterech kluczowych regionów i 12 krajów: EMEA (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Rosja, Polska, Belgia i Holandia); Ameryka Południowa (Brazylia), Ameryka Północna (Stany Zjednoczone) i APAC (Indie, Singapur i Australia). Wszystkie wywiady przeprowadzono od 25 sierpnia do 9 września 2013 r. Sondaż definiuje „osobę podejmującą decyzję” jako kierownika, dyrektora lub właściciela firmy mającego wpływ na podejmowanie decyzji.

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

pawel itbc

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »