Firma » Praca
Polscy pracodawcy na szarym końcu Europy – nie interesuje ich dobre samopoczucie pracowników
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Warszawa – 15 marca 2018 – Temat dbania o zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego jest ostatnio bardzo popularny. Stres, długie godziny w pracy nie sprzyjają dobremu samopoczuciu
i prowadzą do spadku motywacji i produktywności w miejscu pracy. Według badań przeprowadzonych przez ADP na europejskich pracownikach (Okiem europejskich pracowników 2018), pracodawcy w Polsce wykazują brak zainteresowania dobrym samopoczuciem psychicznym swoich pracowników, mimo że wielu z nich cierpi z powodu nadmiernego stresu.
Z badań wynika, że jedna trzecia pracowników w Polsce (32%) twierdzi, że ich pracodawca nie wykazuje zainteresowania ich zdrowiem psychicznym mimo tego, że aż 27% doświadcza stresu każdego dnia. Grupą najbardziej narażoną są osoby w wieku 16 -24 (31%) oraz te pracujące w dużych korporacjach (31%).
- „Pewien poziom stresu w miejscu pracy jest naturalny, wręcz zdrowy, jednak należy uważać, aby sytuacja nie wymknęła się spod kontroli. Pracownicy, którzy nieustannie znajdują się w stanie podwyższonego stresu, są narażeni na doświadczenie wypalenia zawodowego lub na poważniejsze problemy związane ze zdrowiem psychicznym, co może mieć wpływ nie tylko na ich produktywność, ale również długotrwały wpływ na ich karierę czy życie osobiste. Dlatego w interesie pracodawcy jest pomaganie pracownikom w radzeniu sobie ze stresem i podejmowanie odpowiednich kroków, zanim problem przybierze na sile.” - komentuje Magdalena Dacka, HR Business Partner w ADP Polska.
Polscy pracodawcy zaniedbują kwestie dobrego samopoczucia pracowników. W porównaniu z innymi krajami w Europie sytuacja w Polsce wygląda najgorzej, ponieważ aż 32% badanych nie widzi zainteresowania ze strony firmy. Zaraz za nami są Włochy (16%), Wielka Brytania (14%) oraz Hiszpania (13%). Biorąc pod uwagę, że jesteśmy również najbardziej zestresowanym krajem, sytuacja nie napawa optymizmem.
Wyniki badania rzucają światło również na to, które branże doświadczają najwięcej stresu w pracy
– na pierwszym miejscu znalazły się finanse (46%), zaraz potem gastronomia i rozrywka (38%) oraz opieka zdrowotna (38%).
- „Stres i problemy ze zdrowiem psychicznym są jednym z głównych powodów nieobecności pracowników w pracy oraz w dalszej konsekwencji rotacji w zatrudnieniu, co oznacza, że wspieranie pracowników jest nie tylko słuszne, ale jest to również opłacalna inwestycja w rozwój firmy. Inicjatywy powinny dotyczyć zarówno przyczyn stresu i problemów ze zdrowiem psychicznym, jak i pomocy pracownikom w radzeniu sobie z takimi sytuacjami, kiedy tylko się one pojawią. Tego rodzaju podejście uwzględnia stworzenie wspierającego modelu zarządzania i zdrowego środowiska pracy, jak również zapewnienie pracownikom programów wsparcia i usług w zakresie ochrony zdrowia w pracy, gdzie pracownicy mogliby się udać, aby porozmawiać o swoich problemach” – dodaje Magdalena Dacka.
O badaniach
Raport Okiem europejskich pracowników 2018 (ang. The Workforce View in Europe 2018) bada postawy pracowników wobec przyszłości pracy. Badanie dla ADP zostało przeprowadzone przez niezależną agencję badań rynku Opinion Matters w sierpniu 2017 roku. Próba badawcza składała się z 9 908 pracujących dorosłych w ośmiu krajach w Europie: we Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Szwajcarii i Zjednoczonym Królestwie.
O ADP
Siła technologii z ludzkim akcentem. Firmy wszystkich rodzajów i rozmiarów na całym świecie korzystają z oprogramowania ADP w chmurze i wiedzy ekspertów, które pomagają uwolnić im potencjał swoich pracowników. HR. Talent. Korzyści. Lista płac. Zgodność. Wspólna praca, aby stworzyć lepszy zespół. Więcej informacji na ADP.com.
Logo ADP i ADP są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy ADP, LLC. Wszystkie pozostałe znaki są własnością ich odpowiednich właścicieli. Prawa autorskie © 2018 ADP, LLC.
katarzyna.ginszt-bilczuk@adp.com
Joanna Gębska, BrandLab, tel. 660 506 223, j.gebska@brandlab.pl
Nadesłał:
BrandLab_02
|
Komentarze (0)