Rozrywka i wypoczynek » Hobby

Polski m-commerce: Co szósty Polak kupuje w sieci przez urządzenia mobilne – w 2016 roku obroty sięg

Polski m-commerce: Co szósty Polak kupuje w sieci przez urządzenia mobilne – w 2016 roku obroty sięg
Zobacz więcej zdjęć »
· W 2015 roku obroty polskiego m-commerce wzrosły o 109% · W 2016 roku polski e-klient wyda średnio 128 euro poprzez urządzenia mobilne · Z tabletów i smartfonów na zakupach online korzysta więcej Polaków (16%) niż Włochów (5%) lub Hiszpanów (10%)

Polski m-commerce nabiera tempa. W 2015 roku zakupy online przy użyciu tabletu lub smartfonu zrobiło już prawie 6 milionów Polaków to 16 procent społeczeństwa. W naszym kraju już blisko 30% e-klientów sięga w tym celu po urządzenia mobilne. Liczba m-kupujących jest wyższa niż nawet we Włoszech lub w Hiszpanii – tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego w 10 krajach na zlecenie RetailMeNot (www.retailmenot.pl), największego na świecie centrum zakupów online, udostępniającego kupony rabatowe i zniżki do sklepów internetowych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Według tego raportu obroty polskiego m-commerce wzrosły w 2015 roku ponad dwukrotnie (109%). Jego wartość w 2016 roku osiągnie już 1 miliard euro. Jak duża jest to część obrotów całego naszego rynku e-commerce? Szacuje się, że na każde 6 euro wydane online przez Polaków, 1 euro przepłynie przez tablety lub smartfony. W 2016 roku polski e-klient pójdzie na „mobilne” zakupy średnio prawie cztery razy, za każdym razem wydając blisko 35 euro. W sumie, w przeliczeniu na jednego kupującego mobilnie, będzie to przeciętnie 128 euro.

 

„Dynamikę polskiego m-commerce pokazuje fakt, że w latach 2013-2016 jego obroty zwiększą się w sumie ponad sześciokrotnie. 28 procent polskich e-klientów zrobiło w zeszłym roku zakupy poprzez smartfony lub tablety. Te liczby potwierdzają, że urządzenia mobilne również w Polsce coraz częściej nie tylko pełnią funkcję swoistego asystenta zakupów – m-kupujący szukają na nich między innymi informacji o produktach i porównują ceny między sklepami, lecz również są ważnym kanałem sprzedaży,” – mówi Mike Lester, Vice President and General Manager, New Markets w RetailMeNot. „Polski rynek m-commerce ma ogromny potencjał i spodziewamy się, że w przyszłości będzie się rozwijał jeszcze szybciej. Ogromną rolę w jego rozwoju odgrywają działania przedsiębiorców, mające na celu stałą optymalizację mobilnych zakupów, poprzez między innymi zwiększenie intuicyjności w użytkowaniu sklepów internetowych oraz ułatwianiu płatności smartfonami lub tabletami” – dodaje.

 

O badaniu

Międzynarodowe badanie e-commerce zostało przeprowadzone w styczniu 2016 roku przez RetailMeNot we współpracy z Centre for Retail Research w 10 krajach (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy, Kanada, Holandia, Polska, Szwecja, Hiszpania i USA). Zawiera obszerne dane statystyczne, analizę statystyk i prognoz dotyczących handlu, telefoniczne wywiady z wiodącymi sprzedawcami, jak również reprezentatywne badania użytkowników, w tym tysiąca respondentów z Polski. Zgodnie z metodologią OECD, „handel detaliczny“ w ramach tego raportu obejmuje sprzedaż dóbr klientom końcowym poprzez sklepy stacjonarne i Internet, z wyjątkiem gastronomii, pojazdów samochodowych, benzyny i materiałów napędowych, biletów (wejściówek), podróży, ubezpieczeń, a także produktów bankowych i finansowych.

 

Pełne wyniki badań oraz dalsze informacje: http://www.retailmenot.pl/badania/ecommerce-2016

Infografika – najważniejsze wyniki badań: http://www.retailmenot.pl/static/upload/medias/411/Mobile-Shopping-2015-01_PL.png

 

 

Więcej informacji o RetailMeNot:

RetailMeNot.pl to centrum zakupów online zestawiające za darmo najatrakcyjniejsze i najbardziej aktualne kody rabatowe oraz kupony promocyjne najpopularniejszych marek, sklepów internetowych oraz restauracji. Poprzez dostęp do setek aktualnych ofert i akcji zniżkowych portal umożliwia konsumentom korzystniejsze zakupy w ich ulubionych sklepach w Internecie. RetailMeNot współpracuje z partnerami z różnych segmentów rynku, takich jak moda, uroda, sport, elektronika oraz podróże. Dzięki swojej aktywnej społeczności świadomych konsumentów (smart shopperów) oferuje również weryfikowane i ekskluzywne kody rabatowe oraz inne możliwości oszczędzania przy robieniu zakupów w Internecie.

 

RetailMeNot na rynku polskim aktywny jest od kwietnia 2016 roku i jest częścią grupy RetailMeNot, Inc., czołowego portalu ofert promocyjnych na świecie. Firma została założona w 2009 roku w Austin, w Teksasie (USA). RetailMeNot prowadzi czołowe portale zestawiające promocje internetowe w Ameryce Północnej (RetailMeNot.com), Kanadzie (RetailMeNot.ca), Wielkiej Brytanii (VoucherCodes.co.uk), Francji (Ma Reduc i Poulpeo), Holandii (ActiePagina.nl), Niemczech (RetailMeNot.de), Hiszpanii (RetailMeNot.es) oraz we Włoszech (RetailMeNot.it). W roku 2015 całkowita liczba wizyt na portalach RetailMeNot wyniosła 718 milionów. W tym samym okresie RetailMeNot umożliwił swoim partnerom zyski w wysokości 4.8 miliardów dolarów w sprzedaży detalicznej. RetailMeNot, Inc. jest notowany na giełdzie NASDAQ pod skrótem „SALE“.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PREXPERT

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »