Rozrywka i wypoczynek » Uroczystości
Polskie wino stworzone z rodzinnej pasji zdobywa serca restauratorów
Informacja prasowa Warszawa, 27 stycznia 2020
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Polskie wino stworzone z rodzinnej pasji zdobywa serca restauratorów i sommelierów!
Odpowiednie warunki klimatyczne i glebowe winnicy, właściwy dobór szczepów, pasja, na którą składają się serce, ale też systematycznie poszerzana wiedza i umiejętności winiarza – to najistotniejsze elementy, niezbędne do wyprodukowania doskonałego wina. W Polsce wciąż niewielu udało się to osiągnąć. Jedne z takich win tworzy Winnica Silesian, która zaledwie w ubiegłym roku wprowadziła na rynek swoje produkty i już otrzymała za nie pierwsze prestiżowe nagrody. Podczas wydarzenia Jedz Pij Warszawo, 25-26 stycznia 2020, Winnica zaprezentowała z sukcesem swoje propozycje.
Srebrny Korek w kategorii win białych oraz brązowy medal „Enoexpo” dla Souvignier Gris 2018, Srebrny Korek w kategorii win specjalnych dla Roter Riesling 2018 – to pierwsze trofea, które zebrała debiutująca polska Winnica Silesian podczas najbardziej prestiżowych polskich konkursów winiarskich. Obecnie produkuje ona z przeznaczeniem na rynek HoReCa 5 rodzajów win: 4 białe oraz jedno pomarańczowe. Winnica i jej trunki cieszyły się także zainteresowaniem gości biznesowych obecnych na wydarzeniu Jedz Pij Warszawo.
Dlaczego akurat Winnica Silesian przyciąga uwagę restauratorów?
Jeden z obserwowanych na rynku HoReCa trendów stanowi wprowadzanie polskich win do kart lokali gastronomicznych i hoteli. Rodzime wina osiągają coraz częściej światową jakość, jednak winiarzom trudno jest zapewnić całoroczne dostawy z małych, zazwyczaj nie przekraczających 1 ha upraw. Wina z Winnicy Silesian natomiast zyskały już zaufanie i pojawiły się w znanych i cenionych polskich restauracjach, m.in. w Regent Warsaw Hotel, Dyspensie czy Wabu. Winnica Silesian bowiem jako jedna z niewielu polskich winnic jest w stanie zapewnić restauratorom stałość dostaw wysokiej jakości wina przez cały rok.
W jaki sposób młoda polska winnica, trafiła na stoły tak prestiżowych restauracji, zebrała tak wiele wyróżnień ze strony enologów i dziennikarzy zajmujących się tematyką wina, a przede wszystkim wytwarza tak dobrej jakości produkty? Właściciele, za sprawą głowy rodziny – Jarosława Mazurka, do stworzenia winnicy i produkcji win podeszli z wyjątkową pasją i zaangażowaniem. Sam pomysłodawca, zanim powziął decyzję o wyborze miejsca na winnicę, kształcił się w Podkarpackiej Akademii Wina w Jaśle, a jego córka – Maria – wybrała się na roczny kurs Wine Industry Operations w Margaret River w Australii. W pracach i rozwijaniu 11-hektarowej, a więc jednej z największych w kraju - winnicy czynnie uczestniczą druga córka – Sonia z narzeczonym oraz babcia Ludwika. Winnica Silesian, dzięki usytuowaniu na nasłonecznionym stoku i granitowych łupkach, posiada doskonałe warunki dla uprawy winorośli. Właściciele nie stosują herbicydów, a winogrona zbierane są ręcznie. Co więcej, wielkimi krokami zmierzają do stworzenia gospodarstwa w pełni ekologicznego i planują certyfikację pod tym kątem. Co więcej, wina cechuje nie tylko wyjątkowa jakość, ale także starannie i w przemyślany sposób opracowany branding. Etykiety produktów, logo podkreślają walory marki: jej lokalny charakter, przenikanie się nowoczesności, tradycji, a także nawiązują do drugiej rodzinnej pasji, jaką stanowią konie.
Na rynku, gdzie zaufaniem i dobrą opinią wśród klientów cieszą się produkty lokalne, wytwarzane z wyjątkową starannością oraz dbałością o zdrowie konsumenta, wina z Winnicy Silesian mają ogromny potencjał, aby podbić restauracje w całym kraju.
Nadesłał:
PanKowalski Startegicznie
|
Komentarze (0)