Firma » Biznes

Poradnik dla pracodawców, którzy zamierzają zatrudniać osoby z niepełnosprawnością

Poradnik dla pracodawców, którzy zamierzają zatrudniać osoby z niepełnosprawnością
Zobacz więcej zdjęć »
Na stronie akcji www.pracodawcazsercem dostępny jest poradnik dla pracodawców, którzy chcą zatrudniać osoby z niepełnosprawnością. Publikacja zawiera informacje, mające na celu pomoc w zrozumieniu przepisów i ukazanie systemowych form wsparcia dla pracodawców.

Poradnik zachęca też do przełamywania stereotypów i oswaja lęki związane z niepełnosprawnością.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Jednym z powodów, dla których osoby z niepełnosprawnością nie są zatrudniane, jest obawa, czy odnajdą się na danym stanowisku i poradzą sobie z powierzonymi zadaniami. Tymczasem te wątpliwości są często nieuzasadnione i wynikają jedynie z bezpodstawnych wyobrażeń. Pracownicy niepełnosprawni są tacy sami jak inni, wielu z nich chce i może aktywnie żyć i pracować.

Akcja „Pracodawca z sercem” ma służyć właśnie odczarowaniu mitów niepełnosprawności i przełamywaniu krzywdzących stereotypów. Kampania, która została objęta patronatem honorowym Pani Minister Rodziny i Polityki Społecznej, ma na celu zachęcanie pracodawców do zatrudniania osób z niepełnosprawnością poprzez pokazywanie historii ludzi, którzy świetnie spełniają się w firmach pomimo orzeczeń. Kampania udowadnia też, że firma zyskuje lojalnych i kompetentnych członków zespołu, dodatkowo wskazując na korzyści finansowe i wizerunkowe, na jakie pracodawcy mogą liczyć, podejmując decyzję o zatrudnieniu.

Podczas rekrutacji bierzemy pod uwagę przede wszystkim kompetencje pracowników, ich wykształcenie i umiejętność odnalezienia się w roli, którą będą pełnić w firmie – mówi Krzysztof Mikulski, CEO Romance TV Polska.  Nie oceniamy nikogo pod względem sprawności fizycznej, ponieważ nie to jest najważniejsze. Mamy dynamiczny, kreatywny zespół i takich cech szukamy wśród pracowników. Co więcej w naszym biurze nie ma barier architektonicznych, nie widzę więc żadnych przeszkód, aby zatrudniać osoby z niepełnosprawnościami.  


Poradnik odpowiada na szereg pytań, które zadają sobie pracodawcy podczas podejmowania decyzji o zatrudnieniu nowych pracowników i wymienia zarówno finansowe jak i wizerunkowe korzyści dla firm, które przyjmują w swoje progi osoby z niepełnosprawnością.  Jedną z nich jest możliwość zgłoszenia się po e-medal w ramach kampanii „Pracodawca z sercem” i udział w zmienianiu świadomości społecznej odnośnie znoszenia barier mentalnych i architektonicznych dla osób dotkniętych chorobą.

Według wielu najnowszych badań, między innymi takich, jakie przeprowadził zespół konsultantów zespołu Employer Branding HRK, pracodawcy i firmy zatrudniające osoby z niepełnosprawnością są postrzegane jako troskliwe i te, które oferują stabilne zatrudnienie, co odzwierciedla wzrost empatii, lojalności, integracji zespołu oraz zaangażowania pracowników w stosunku do pracodawcy – czytamy w poradniku. Dodatkowo wśród klientów widać tendencję do większej chęci kupowania produktów bądź korzystania z usług właśnie w tych ramach, które są odpowiedzialne społecznie. Dla przykładu: „W centrum telefonicznym Ikea w Niemczech zauważono, że niewidomi lepiej niż pełnosprawni pamiętają szczegółowe informacje i potrafią udzielić ich „od ręki”, natomiast w firmie Carrefour Polska głuchoniemi kasjerzy często osiągają wyższą efektywność niż ich pełnosprawni koledzy — informuje Joanna Kotzian, menedżer zespołu”

 

Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” ma na celu zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy, poszerzenie świadomości w kwestii korzyści dla pracodawców wynikających z zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, a także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie. Akcja, której pomysłodawcą jest firma BPO Network, została objęta patronatem honorowym przez Panią Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlenę Maląg.

Dowiedz się więcej: www.pracodawcazsercem.pl

 

BPO Network to firma z misją, która wspiera biznes poprzez tworzenie procedur i zespołów zdalnych pracowników z niepełnosprawnościami. Rekrutuje kandydatów do pracy w telefonicznych biurach obsługi klienta, telesprzedaży, branży analizy danych, IT, czy w Social Mediach. Poza wsparciem osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy, proponuje usługi w zagadnieniach dotyczących kwestii związanych z optymalizacją obowiązkowych wpłat do Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych, obszarach związanych z dofinansowaniami, dotacjami na stanowiska pracy czy na podnoszenie kwalifikacji poprzez refundowane szkolenia, kursy, warsztaty. W całościowym ujęciu działalności przeprowadza cały proces za przedsiębiorstwa, zaczynając od rekrutacji, weryfikacji i wyboru odpowiedniego pracownika, poprzez stworzenie i prowadzenie teczki osobowej i dokumentacji do PFRON, szkoleń i wdrożeń aż po realizację projektu i oczekiwany efekt. Dowiedz się więcej: www.bponetwork.pl



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Jakub Gniadzik

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »