Technologie » Internet
Portal należący do Allegro kończy działalność. Zmiana trendów konsumenckich czy upadek zakupów grupo
Zobacz więcej zdjęć » |
Coś się kończy...
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Portal Citeam, należący do Grupy Allegro, w ostatnich latach notował duże spadki. Od grudnia 2011, kiedy to korzystało z niego 1,98 mln osób, do grudnia 2013, ta strata wynosiła blisko 1,50 mln użytkowników. Utrata użytkowników, a co za tym idzie, przychodów, była przyczyną innych głośnych w branży upadków, takich jak HappyDay (Agora), ruszaj.pl (Grupa o2), Klub Okazji (Axel Springer) czy należących do Presspubliki Okazji.rp.pl.
Według wspomnianego wcześniej spisu portali zakupów grupowych, przygotowanego przez GoDealla.pl, serwisów, które w ciągu ostatnich dwóch lat zakończyły swoją działalność, lub nie ma żadnych oznak ich dalszego funkcjonowania, jest 118.
A coś zaczyna...
Przedstawione dane zdają się być brutalne dla prognozowania przyszłości tej części e-commerce. Czy jednak na pewno oznaczają upadek zakupów na portalach typu Groupon czy FastDeal? Według GoDealli, obecna sytuacja będzie motywacją do zmian w podstawowych funkcjonalnościach tych serwisów, jednak nie zwiastuje rychłego i całkowitego ich zniknięcia. – Jako portal, który publikuje zebrane oferty z 29 serwisów zakupów grupowych i witryn zniżkowych, mamy inne spojrzenie na tę kwestię – mówi Kamil Kaniuk, opiekun i pomysłodawca GoDealla.pl. – Nie odnotowujemy spadków w liczbie unikalnych użytkowników, co oznaczać może, że konsumenci wciąż szukają okazji na tego typu portalach, jednak ich duża liczba zniechęca do przeglądania poszczególnych witryn. Dlatego właśnie swoje kroki kierują do serwisów takich jak nasz, gdzie mogą wybrać, co ich interesuje: jakie kategorie czy zakres cenowy i przeglądać zbiorcze oferty z 29 portali – dodaje.
Według Kaniuka, w ostatnim czasie pojawił się jeszcze jeden powód, który mógł osłabić pozycje poszczególnych serwisów zakupów grupowych. – Sklepy internetowe w Polsce zaczynają dostrzegać potrzebę udostępniania swoim klientom promocji, kodów rabatowych, dzięki którym zrobią oni tańsze zakupy w witrynie e-sklepu, z pominięciem pośredników. Widzimy to także na naszym serwisie, w którym liczba użytkowników zakładki "Kody rabatowe" w lutym wzrosła o 30% w stosunku do poprzedniego miesiąca – zauważa K.Kaniuk.
Głośne zamknięcia serwisów zakupów grupowych mogą wzbudzać obawę w pozostałych graczach. Wkrótce nazwa "zakupy grupowe" może przestać być używana, co jednak nie oznacza śmierci tego typu internetowych zakupów, a jedynie zmianę zasad ich funkcjonowania.
Nadesłał:
GoDealla
|
Komentarze (0)