Kobieta, zdrowie, uroda » Ciało

Powitaj wiosnę we własnym tempie! Lekka i pełna energii

Powitaj wiosnę we własnym tempie! Lekka i pełna energii
Zobacz więcej zdjęć »
Chcesz wejść w wiosnę tanecznym krokiem? Jeżeli tak, to nie zwlekaj dłużej i już teraz zacznij przygotowania. Postaw na ruch, wprowadź do swojej diety ryby i produkty zbożowe i dbaj o dobry humor. Poznaj proste kroki od Salatino, które sprawią, że powitasz wiosnę lekka i pełna energii.

Wiosna to jedna z najbardziej wyczekiwanych pór roku. Cieplejsze dni sprawiają, że możemy zamienić zimową puchówkę na wiosenny trencz i wyjść na spacer. Niestety w tym czasie wiele z nas odczuwa przesilenie wiosenne i opada z sił. Dokuczają nam bóle głowy, senność i brak koncentracji. Przestawienie się z okresu zimowego na wiosenny to ogromny wysiłek dla organizmu, ponieważ kiedy wydłuża się dzień dochodzi do zachwiania równowagi hormonalnej. Wyhamowaniu ulega wytwarzana w ciemności melatonina (hormon snu), wzmaga się natomiast produkcja serotoniny. Hormon szczęścia okazuje się jednak mieć swoją ciemną stronę – kiedy poziom serotoniny przekroczy w mózgu pewien stopień, zaczyna wywoływać zmęczenie i odbiera siły[1].

Żyj we własnym tempie

Po kilku tygodniach poziom serotoniny w naszym organizmie się wyrówna, a my odzyskamy dawne siły i witalność. Ważne jest jednak, aby w tym okresie nie przeciążać naszego organizmu, tylko wsłuchać się w jego potrzeby. Istnieją również sposoby, aby się wzmocnić
i złagodzić przykre objawy wiosennego zmęczenia. Jednym z nich jest dieta bogata
w witaminy. Drugim: spacery, które dotlenią nasz organizm i pozwolą lepiej znieść zachodzące zmiany metaboliczne i hormonalne.

Postaw na witaminy

Przykre skutki przesilenia wiosennego możemy złagodzić stosując dietę bogatą w witaminy. Warto wybierać takie produkty, które bogate są
w witaminy A, C, B, czy D. Te pierwsze znajdziemy m.in. w marchewce, bananach, awokado czy rzeżusze. Warzywa i owoce nie są bogatym źródłem witaminy D, dlatego warto sięgnąć na przykład po ryby – śledzia, łososia albo tuńczyka. Tuńczyk jest niskokaloryczny oraz stanowi doskonałe źródło białka. Gotowe połączenia ryb, warzyw i produktów zbożowych przygotowało Salatino.

Sałatki Salatino ułatwiają przestrzeganie zasady spożywania 5 posiłków dziennie, gdyż są doskonałą i gotową już przekąską. Może być ona pełnowartościowym i dostarczającym nam witamin posiłkiem w porze lunchu lub kolacyjnym daniem na dobre zakończenie dnia – mówi Marzena Kasprzak, dietetyk. Tak skomponowany posiłek dostarczy nam nie tylko wartości odżywczych, ale również da uczucie lekkości i energii i chęci do działania. Kompozycja smakowa tych dań sprawi, że o nudzie w kuchni nie będzie mowy – dodaje.

·    Sałatka Salatino z tuńczykiem, dzikim ryżem, imbirem i czerwoną papryką jest źródłem „witaminy młodości” z uwagi na silne właściwości regeneracyjne
i przeciwstarzeniowe imbiru. Z kolei dziki ryż jest antyoksydantem, które stanowi pierwszą linię obrony przed wolnymi rodnikami, które odpowiadają za proces starzenia. 

·      Przekąska z tuńczykiem i kaszą jaglaną, ciecierzycą oraz suszonymi pomidorami to potężne źródło białka, które jest głównym materiałem budulcowym organizmu. Znajduje się zarówno w tuńczyku, jak i soczewicy. Z kolei kasza jaglana zawiera grupę witamin B, która wesprze koncentrację, z którą możemy mieć problemy
w okresie przesilenia wiosennego i jest bogatym źródłem takich składników mineralnych jak: magnez, wapń, fosfor, potas i żelazo.

Są to idealne przekąski na drugie śniadanie, które możemy zabrać do pracy,
a zaoszczędzony czas poświęcić na przykład spacer lub rozmowę z przyjaciółką. Aktywność na świeżym powietrzu jest doskonała na rozruch organizmu po zimie i pozwoli przygotować się do nowego sezonu. Szczególnie, że witaminę D w słoneczny dzień znajdziemy również na zewnątrz. Rozruch powinniśmy zacząć od małych kroczków na przykład w drodze do pracy możemy wysiąść jeden przystanek wcześniej albo pojechać rowerem.

Przesilenie wiosenne jest czasem, który niestety trzeba przeczekać, ale za pomocą właściwej diety bogatej w witaminy i aktywności na świeżym powietrzu można złagodzić jego skutki. Najważniejsze jest wsłuchanie się w swój organizm i życie we własnym, dostosowanym do swoich potrzeb tempie. Gotowe sałatki od Salatino są bez dodatku substancji konserwujących, wzmacniaczy smaku i sztucznych barwników. Dzięki temu, że zapakowane zostały w estetyczne i szczelne opakowania idealnie nadają się na przekąskę do pracy.



[1] J. Chyłkiewicz, Przesilenie wiosenne. Jak walczyć z kacem po zimie?, „Newsweek”, http://www.newsweek.pl/wiedza/nauka/przesilenie-wiosenne--jak-walczyc-z-kacem-po-zimie,102386,1,1.html. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Damian_HKstrategies

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »
Array ( [p_srv_id] => 3 [p_usr_id] => 113842 [p_type] => ARTICLE [p_accepted] => YES [p_status] => ENABLED [p_pkg_nr] => 1 [p_pkg_items] => 4 [p_ctg_ids] => )