Dom » Budownictwo
Powłoki ochronne MEGACHEMIE R&T na wiadukcie w Chrzanowie
Zobacz więcej zdjęć » |
Łukowy kształt obiektu w Chrzanowie uzyskano dzięki wykorzystaniu 24 betonowych modułów o długości kilkunastu metrów każdy. Poszczególne bloki ważące prawie po 20 ton łączone były za pomocą betonu. Dzięki tej metodzie budowy można było stworzyć konstrukcję o imponujących rozmiarach – 165 metrów długości i 12 metrów szerokości. Zgodnie z założeniami projektantów ma on tworzyć swego rodzaju nowoczesną „bramę miejską”. Dlatego też dla podkreślenia reprezentacyjnego charakteru będzie podświetlany w godzinach nocnych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Aby jednak konstrukcja mogła służyć wielu pokoleniom, zastosowano specjalne powłoki zabezpieczające obiekty infrastruktury komunikacyjnej MEGAprotect AR 100 E. Ich użycie pozwoli w przyszłości w znacznym stopniu ograniczyć negatywne skutki oddziaływania zjawisk korozjogennych. Ponadto wykonawca zastosował system mostowych nawierzchni izolacyjnych MEGAdur EPUR KWARC, który należy do jednych z najczęściej wybieranych przy tego typu inwestycjach. Umożliwia on zabezpieczenie chodników mostowych przed degradacyjnym wpływem soli odladzających, produktów ropopochodnych, a także czynników atmosferycznych.
Wspomniany obiekt mostowy stanowi ostatni etap północno-wschodniej obwodnicy miasta, której koszt całkowity to ponad 85 mln złotych. Jego wykonanie, tak jak i całej obwodnicy, współfinansowane jest przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Dzięki niemu umożliwiony zostanie płynny ruch kołowy omijający ścisłe centrum Chrzanowa. Inwestycja wpłynie także na polepszenie warunków komunikacyjnych miasta oraz ogólny poziom bezpieczeństwa, gdyż droga umożliwi bezpośrednie połączenie autostrady oraz drogi powiatowej z chrzanowskim szpitalem, a także zachodnią częścią miejscowości.
Nadesłał:
cg
|
Komentarze (0)