Firma » Reklama

Pozycjonuję się więc jestem

Nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. Twoja witryna pojawia się np. w czwartej i dalszej dziesiątce wyników wyszukiwania – niemal nie istniejesz. Dopiero obecność w pierwszej dziesiątce wpływa znacząco na odwiedzalność Twojej strony, może pomóc Ci w rozwinięciu biznesu.

Powyższe słowa winien sobie wziąć do serca każdy właściciel firmowej strony internetowej. Nabierają one szczególnego znaczenia teraz - w czasie kryzysu. Wiele firm tnie wszelkie wydatki marketingowe zapominając o starej zasadzie, że „aby coś wyjąć, najpierw trzeba coś włożyć". Tymczasem Internet jest medium, w którym za zdecydowanie mniejsze pieniądze można osiągnąć lepsze efekty reklamowe niż  poprzez jakiekolwiek inne formy reklamy i promocji firmy. Na dodatek, działania w Internecie można modyfikować, dopasowywać do działań konkurencji znacznie szybciej niż gdzie indziej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Reklama w Internecie?

„No to przerzućmy budżety marketingowe do Internetu, wykupmy billboardy, top layery i inne nowinki" - może zakrzyknie, któryś z decydentów. I będzie w błędzie. Internauci mają już dość wszelkich agresywnych form reklamy utrudniających oglądanie witryn. Coraz mniej chętnie klikają w linki sponsorowane. Wiedzą, że to też forma reklamy, że ktoś chce ich skusić do obejrzenia swojej witryny, przekonać o walorach swoich wyrobów czy usług.

„Cóż więc pozostaje?" - zapyta niejeden. Odpowiedź - pozycjonowanie firmowej witryny internetowej, czyli zatroszczenie się o to, aby wyszukiwarki (zwłaszcza Google, z której korzysta blisko  90 proc. Internautów) uznawały daną stronę za najlepszą, najbardziej dopasowaną pod względem treści do frazy/słowa kluczowego wpisanego przez Internautę. Na tej usłudze zyskuje nie tylko pozycjonująca się firma, ale i potencjalny klient, który od ręki  znajduje to, czego szukał. 

Pozycjonowanie było dotychczas  traktowane przez wiele firm po macoszemu. Zapewne dlatego, że na efekty trzeba nieco poczekać, że raz zdobytej pozycji trzeba nieustannie bronić i dlatego, że... wiele z nich nie do końca rozumie działanie tej usługi, przez co nie wierzy w jej skuteczność.

Na czym zatem polega pozycjonowanie, zwane również SEO (Search Engine Optimisation)? Najprościej powiedzieć, że pozycjonowanie zaczyna się w momencie zaistnienia strony www (zaindeksowania jej) w najczęściej odwiedzanych wyszukiwarkach internetowych, takich jak google, onet, wp czy yahoo. Samo zaistnienie „internetowej wizytówki firmy" w wyszukiwarce nie jest sukcesem. Jest nim dopiero pojawienie się strony w pierwszych dwóch odsłonach, a więc na miejscach 1-20 wyników wyszukiwania. Aby to się stało, potrzebna jest systematyczna i mozolna praca pozycjonera.

Jak to działa?

Mechanizmy działania wyszukiwarek nieustannie się zmieniają i są najpilniej strzeżonymi tajemnicami ich właścicieli. Pozycjonerzy starają się je zgłębić analizując efekty swoich posunięć, wczytując się w komunikaty przysyłane im przez właścicieli wyszukiwarek. Najogólniej można powiedzieć, że wyszukiwarka szuka w treści strony słów kluczowych (najlepiej - gdy pojawiają się na stronie głównej , ale muszą być użyte w kontekście, a nie po prostu wymienione), sprawdza ile linków kontekstowych (ze słowem kluczowym) prowadzi na daną stronę (ważne, by strony „dające" linki  były postawione na różnych domenach, oraz serwerach o różnym IP), analizuje „wartość" owych linków (różnorodność i „wartość" stron, z których pochodzą, czy są tylko z jednego kraju itp.)

- Firmy pozycjonerskie dokładają wszelkich starań, aby strona ich klienta znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu. Wyniki badań wskazują bowiem, że - wg Internautów - witryny z czołówki wyników wyszukiwania utożsamiane są z liderami w danej branży, zawartość ich serwisów uznawana jest za najlepszą pod względem merytorycznym - mówi Marzena Kułaj z krakowskiej agencji informatycznej MK Group (http://www.mkgroup.pl/ ). Można więc powiedzieć, że wysoko wypozycjonowana strona, to nie tylko łatwość pozyskania klienta, ale również prestiż dla jej właściciela.

Oceń pozycjonera

Jak znaleźć dobrą firmę pozycjonerską, która rzetelnie wykona swoje zadanie i legalnie wywinduje stronę swego klienta na wysoką pozycję? Przede wszystkim nie można dać się skusić ofercie szybkich efektów po bardzo niskich cenach. Może to oznaczać, że pozycjoner chce pójść na skróty, osiągnąć szybko, ale na krótko, wspaniałe efekty. Chwilowa euforia właściciela strony może się przerodzić w jego tragedię, bo na jego stronę może być założony filtr przez wyszukiwarkę (witryna jest szczególnie wnikliwie sprawdzana, oceniana) lub może otrzymać „bana", czyli być pomijana/ nie indeksowana w wynikach wyszukiwania. Jakby mało było tych nieszczęść, to rzetelne, profesjonalne firmy pozycjonerskie nie chcą się podejmować pozycjonowania witryn z filtrem lub banem.

Efektów legalnego i solidnego pozycjonowania nie można oczekiwać zaraz po podjęciu decyzji o skorzystaniu z tej usługi. Proces ten jest procesem długofalowym. Pierwszych jego efektów można się spodziewać najwcześniej po 3-4 miesiącach, a przy frazach bardzo konkurencyjnych (wiele stron chce się pozycjonować  wg danego słowa kluczowego) nawet dopiero po 6 miesiącach.

Przy doborze firmy pozycjonerskiej najlepiej sugerować się jej kilkuletnim doświadczeniem, dotychczasowymi sukcesami w pozycjonowaniu i/lub referencjami otrzymanymi od jej klientów. Warto również zwrócić uwagę na zakres oferowanych przez firmę usług. Jeżeli firma zajmuje się kompleksową obsługą (np. tworzenie strony i pozycjonowanie), możemy być pewni, że strona, którą przygotuje, będzie przyjazna pozycjonowaniu.

Dlaczego to takie ważne? Bo jak dowodzą badania, nawet ok. 90% odwiedzających strony pozycjonowane wchodzi na nie właśnie z wyszukiwarek(!). Czemu to robią? Bo pozycjonowanie nie jest  reklamą nachalną. Wysokie miejsce w rankingu wyszukiwania Internauci traktują jako dowód, że właściciel witryny docenia siłę Internetu, poważnie traktuje potrzeby Internautów i chce im ułatwić poszukiwania. Skoro tak robi, musi być liderem w swej branży - myśli Internauta.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

SkładFaktów

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »