Kultura » Kultura
Projektanci Projektantom o Projektowaniu - ZAPROSZENIE
Żyjemy w kulturze chusteczek jednorazowych
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Żyjemy w kulturze, w której większość dóbr konsumpcyjnych traktuje się jak przedmioty jednorazowego użytku - wyrzucamy co niemodne, kupujemy coraz to nowsze wersje, a reklamy przekonują nas, że do szczęścia potrzebujemy jeszcze więcej. Zagracamy przestrzeń źle zaprojektowanymi produktami, reklamami wieszanymi byle jak i byle gdzie, zaśmiecamy ją ulotkami. I przestajemy to zauważać jadąc przez miasto - bo w końcu jest jak jest.
No niby, jest jak jest. Ale zawsze mogłoby być - lepiej / ładniej/ wygodniej /mądrzej… *(zakreśl na czym ci najbardziej zależy)
Teraz jest dobry czas na zmiany. Nie wzywamy jednak do rewolucji i buntu przeciwko kreowaniu sztucznej przestarzałości towarów i wszechobecnej tandecie. Chcemy zasiać ideę mądrego projektowania, pokazać ciekawe projekty i mądrych ludzi. Dla nas wzornictwo / dizajn jest najpotężniejszym narzędziem służącym człowiekowi do kształtowania społeczeństw, naszego otoczenia i w końcu siebie samego.
Projektowanie jest zbyt ważne, by pozostawić je tylko w rękach projektantów…
Projektowanie to narzędzie – kreatywne, łączące różne dyscypliny i doświadczenia, wrażliwe na autentyczne ludzkie potrzeby, „nieakademickie”, bo nie wykluczające zwykłych ludzi z obszaru wspólnego projektowania i dyskusji. Zatem intencją naszą jest łączenie środowisk, wymiana poglądów i doświadczeń służąca mądremu wyciąganiu wniosków na przyszłość.
Projektanci projektantom o projektowaniu
Jak zaprojektować to, co chcemy powiedzieć, by nas wysłuchano i zrozumiano? Jak stworzyć nowoczesny produkt i ciekawą przestrzeń? Czym jest dobre projektowanie? Czego możemy sie od siebie wzajemnie nauczyć?
W cyklu comiesięcznych spotkań chcemy pokazać interesujących ludzi i ich projekty, pobudzić dyskusję i – być może – doprowadzić do zmiany…zmiany w myśleniu o projektowaniu, wzornictwie, dizajnie…o naszym otoczeniu, o nas samych i naszej roli.
Do udziału w spotkaniach zapraszamy wszystkich.
Communication design. A co to?
ciągle coś widać.
ktoś to musiał zaprojektować.
kiedy już jest zaprojektowane, wtedy powinno też działać.
a kiedy działa, wtedy to widać.
a widać to, co rzuca się w oczy.
a w oczy rzuca się to, co jest inne, nowe, nieoczekiwane.
a kiedy to widać, wtedy zagospodarowana została nasza uwaga.
Dobre i złe przykłady w komunikacji barwnie przedstawi Michael Fleischer , profesor w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie kieruje specjalnością projektowanie komunikacji/communication design. Wykłada również w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu "corporate Identity" oraz jest dyrektorem Instytutu Grafiki (reklama i komunikacja wizualna) tamże. Redaktor naczelny czasopism naukowych: "2K - kultura i komunikacja" (2002-2008) i obecnie "Communication design magazine". Autor wielu publikacji książkowych z zakresu teorii komunikacji, kulturoznawstwa, teorii systemów, teorii dyskursu.
Po prezentacji zapraszamy do gorącej dyskusji.
9.11.2012 / o godz. 18:00 / w Galerii Wnętrz DOMAR / w salonie NOTI (zdjęcie 3)
CZEKAMY NA WAS.
Komentarze (0)