Technologie » Internet
Przedświąteczne kampanie DOOH
Black Friday i Cyber Monday
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Świetnym momentem na rozpoczęcie przedświątecznych działań reklamowych może być Black Friday oraz Cyber Monday. Kto z nas nie lubi promocji? Radość z zakupionego produktu w atrakcyjnej cenie daje podwójną satysfakcję. Jak wynika z raportu „Zakupy Świąteczne 2018”, 3 na 4 polskich konsumentów zadeklarowało udanie się na zakupy w Black Friday w celu skorzystania z atrakcyjnych promocji, z czego aż 89% respondentów stanowiły osoby w wieku 18-34. Nie jest to dużym zaskoczeniem, ponieważ zapoczątkowany w USA Black Weekend, który przypada na ostatni weekend listopada, jest największym zakupowym świętem. W Polsce dni te nie są jeszcze tak popularne jak w Stanach, jednak z każdym rokiem zyskują coraz większy rozgłos, a sprzedaż w tym okresie bardzo często przewyższa dochód sklepu z całego przeciętnego weekendu.
Zakupy online vs. zakupy stacjonarne
Sklepy internetowe stały się dla wielu osób najlepszym i najwygodniejszym sposobem robienia zakupów. Można zatem pomyśleć, że większość zakupów w okresie świątecznym odbywa się właśnie w ten sposób. Nie dajmy się jednak zwieść pozorom - w ubiegłym roku 51% Polaków zadeklarowało zakup prezentów dla bliskich w sklepie stacjonarnym. Pomimo rosnącej siły Internetu, tradycyjne sklepy nadal pozostają najpopularniejszym miejscem nabywania upominków. Wizyta w sklepach i centrach handlowych jest motywowana nie tylko potrzebą nabycia produktów, ale także chęcią poczucia świątecznej atmosfery. Warto zatem wykorzystać ten fakt i pomyśleć nad sposobem zachęcenia klientów do odwiedzenia danego sklepu i zakupu produktów danej marki. Nośniki OOH stanową świetny sposób na dotarcie z odpowiednim komunikatem do kupujących.
Planowany budżet świąteczny a rzeczywistość
Według raportu Deloitte „Zakupy Świąteczne 2018”, Polacy w porównaniu do innych państw Europy są najbardziej skłonni przekraczać założony budżet na wydatki świąteczne. W 2017 roku aż 53% respondentów zadeklarowało, że przekroczyło pierwotny budżet o ponad 200 zł (średnia dla Europy to 32%). Co ciekawe, aż 58% tych osób stanowią mężczyźni.
Co wpływa na zwiększenie przez Polaków wydatków przeznaczonych na prezenty?
- 54% osób ulega promocjom w sklepach.
- 31% badanych chce się dobrze bawić i nie myśleć zbyt wiele o niestabilnej sytuacji gospodarczej.
- 25% zwiększa budżet na prezenty na skutek wzrostu dochodów.
- 25% ankietowanych daje się skusić na nowinki produktowe i innowacje.
Jak pokazują powyższe wyniki badania, Polacy są skłonni na zakup dodatkowych produktów, których wcześniej nie mieli w planie nabyć. Jak nakierować kupujących na wybór odpowiedniej oferty? Według OutSmart, aż 83% odbiorców reklam OOH przypomina sobie o wcześniej zauważonej reklamie wewnętrznej w ciągu ostatnich 30 minut przed dokonaniem zakupu. Reklama out-of-home jest dominującym medium, które potrafi wpłynąć na odbiorcę w pobliżu miejsca sprzedaży. Badanie OCS przeprowadzone przez Postercope wykazało, że 11% konsumentów dokonało zakupu w sklepie / supermarkecie / restauracji lub kinie w ciągu ostatnich 7 dni w wyniku bezpośredniego działania reklamy OOH.
Dokładne zaplanowanie kampanii ukierunkowanej na te dwa czynniki może mieć zatem realny wpływ na sukces kampanii, a co za tym idzie, wzrost przychodów.
Dotrzyj z komunikatem do osób przebywających poza domem
Grudzień to miesiąc, w którym dużo czasu spędzamy poza domem - zaczynając od festiwali kulinarnych, kończąc na imprezach i wigiliach firmowych. Koniec roku to wyjątkowy okres, w którym najchętniej wychodzimy z domu w poszukiwaniu świątecznych atrakcji. Jest więc mnóstwo okazji do zwrócenia uwagi odbiorcy za pomocą cyfrowej kampanii zewnętrznej.
DOOH pozwala na zaprogramowanie kampanii w taki sposób, aby była ona uruchamiana w czasie, gdy grupa klientów będzie przebywała w danym miejscu w największym natężeniu. Taki zabieg jeszcze bardziej zwiększa szanse na sukces kampanii.
Autor: Diana Polska-Pękala - Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (0)