Technologie » Internet

Przedświąteczne kampanie DOOH

Może się wydawać, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało jeszcze dużo czasu, jednak reklamodawcy już teraz pracują nad świątecznymi działaniami reklamowymi, ponieważ odpowiednio zaplanowana strategia jest kluczem do sukcesu.

Black Friday i Cyber Monday

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Świetnym momentem na rozpoczęcie przedświątecznych działań reklamowych może być Black Friday oraz Cyber Monday. Kto z nas nie lubi promocji? Radość z zakupionego produktu w atrakcyjnej cenie daje podwójną satysfakcję. Jak wynika z raportu „Zakupy Świąteczne 2018”, 3 na 4 polskich konsumentów zadeklarowało udanie się na zakupy w Black Friday w celu skorzystania z atrakcyjnych promocji, z czego aż 89% respondentów stanowiły osoby w wieku 18-34. Nie jest to dużym zaskoczeniem, ponieważ zapoczątkowany w USA Black Weekend, który przypada na ostatni weekend listopada, jest największym zakupowym świętem. W Polsce dni te nie są jeszcze tak popularne jak w Stanach, jednak z każdym rokiem zyskują coraz większy rozgłos, a sprzedaż w tym okresie bardzo często przewyższa dochód sklepu z całego przeciętnego weekendu. 

 

Zakupy online vs. zakupy stacjonarne

Sklepy internetowe stały się dla wielu osób najlepszym i najwygodniejszym sposobem robienia zakupów. Można zatem pomyśleć, że większość zakupów w okresie świątecznym odbywa się właśnie w ten sposób. Nie dajmy się jednak zwieść pozorom - w ubiegłym roku 51% Polaków zadeklarowało zakup prezentów dla bliskich w sklepie stacjonarnym. Pomimo rosnącej siły Internetu, tradycyjne sklepy nadal pozostają najpopularniejszym miejscem nabywania upominków. Wizyta w sklepach i centrach handlowych jest motywowana nie tylko potrzebą nabycia produktów, ale także chęcią poczucia świątecznej atmosfery. Warto zatem wykorzystać ten fakt i pomyśleć nad sposobem zachęcenia klientów do odwiedzenia danego sklepu i zakupu produktów danej marki. Nośniki OOH stanową świetny sposób na dotarcie z odpowiednim komunikatem do kupujących.

 

Planowany budżet świąteczny a rzeczywistość

Według raportu Deloitte „Zakupy Świąteczne 2018”, Polacy w porównaniu do innych państw Europy są najbardziej skłonni przekraczać założony budżet na wydatki świąteczne. W 2017 roku aż 53% respondentów zadeklarowało, że przekroczyło pierwotny budżet o ponad 200 zł (średnia dla Europy to 32%). Co ciekawe, aż 58% tych osób stanowią mężczyźni.

 

Co wpływa na zwiększenie przez Polaków wydatków przeznaczonych na prezenty?

-          54% osób ulega promocjom w sklepach.

-          31% badanych chce się dobrze bawić i nie myśleć zbyt wiele o niestabilnej sytuacji gospodarczej.

-          25% zwiększa budżet na prezenty na skutek wzrostu dochodów.

-          25% ankietowanych daje się skusić na nowinki produktowe i innowacje.

 

Jak pokazują powyższe wyniki badania, Polacy są skłonni na zakup dodatkowych produktów, których wcześniej nie mieli w planie nabyć. Jak nakierować kupujących na wybór odpowiedniej oferty? Według OutSmart, aż 83% odbiorców reklam OOH przypomina sobie o wcześniej zauważonej reklamie wewnętrznej w ciągu ostatnich 30 minut przed dokonaniem zakupu. Reklama out-of-home jest dominującym medium, które potrafi wpłynąć na odbiorcę w pobliżu miejsca sprzedaży. Badanie OCS przeprowadzone przez Postercope wykazało, że 11% konsumentów dokonało zakupu w sklepie / supermarkecie / restauracji lub kinie w ciągu ostatnich 7 dni w wyniku bezpośredniego działania reklamy OOH.

Dokładne zaplanowanie kampanii ukierunkowanej na te dwa czynniki może mieć zatem realny wpływ na sukces kampanii, a co za tym idzie, wzrost przychodów.

 

Dotrzyj z komunikatem do osób przebywających poza domem

Grudzień to miesiąc, w którym dużo czasu spędzamy poza domem - zaczynając od festiwali kulinarnych, kończąc na imprezach i wigiliach firmowych. Koniec roku to wyjątkowy okres, w którym najchętniej wychodzimy z domu w poszukiwaniu świątecznych atrakcji. Jest więc mnóstwo okazji do zwrócenia uwagi odbiorcy za pomocą cyfrowej kampanii zewnętrznej.

 

DOOH pozwala na zaprogramowanie kampanii w taki sposób, aby była ona uruchamiana w czasie, gdy grupa klientów będzie przebywała w danym miejscu w największym natężeniu. Taki zabieg jeszcze bardziej zwiększa szanse na sukces kampanii.

 

 

 

Autor: Diana Polska-Pękala - Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »