Społeczeństwo » Społeczeństwo

Puckie Hospicjum rusza z kampanią Ostatnie Chwile Szczęścia

We wtorek, 11 czerwca w warszawskim Studiu Bank odbyła się konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną „Ostatnie Chwile Szczęścia”, której celem jest zwiększenie świadomości dotyczącej dobrego umierania oraz rozpoczęcie ogólnopolskiej dyskusji na ten temat.

Niemal co drugi Polak unika tematu śmierci, zarówno swojej, jak i swoich bliskich – to wyniki najnowszego Raportu o dobrym umieraniu. Badania przeprowadzone na zlecenie Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio pokazują, jaki stosunek do odchodzenia mają Polacy. We wtorek, 11 czerwca w warszawskim Studiu Bank odbyła się konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną „Ostatnie Chwile Szczęścia”, której celem jest zwiększenie świadomości dotyczącej dobrego umierania oraz rozpoczęcie ogólnopolskiej dyskusji na ten temat.

Kampania „Ostatnie Chwile Szczęścia” ma na celu pokazanie, że umieranie to etap życia, tak samo ważny jak każdy inny. Jakie mamy marzenia i pragnienia w obliczu śmierci? Co i w jaki sposób powiedzieć umierającemu? Jak ogromne znaczenie ma nasza uważność na potrzeby osób w ostatniej drodze życia? Planowane działania mają na celu edukację na temat wagi medycyny i opieki paliatywnej, a także niwelowanie błędnych przekonań związanych z rolą i działaniem współczesnych hospicjów. Organizatorzy akcji pragną, aby Polacy dostrzegli wysoki standard opieki hospicyjnej w naszym kraju oraz zrozumieli ideę „dobrego umierania”.

„Bardzo ważną częścią naszych działań, było stworzenie Raportu o dobrym umieraniu. Jestem głęboko przekonana, że jest bardzo potrzebny w naszych czasach. To pierwsze takie wydawnictwo w Polsce, narzędzie do rozpoczęcia rozmowy i refleksji dotyczącej potrzeb ludzi umierających. Jak bardzo jest to ważne, wiemy z całym Zespołem Puckiego Hospicjum, towarzysząc chorym i bliskim już od 15 lat, codziennie dostrzegając ich potrzeby, możliwości i ostatnie marzenia.” – mówi Anna Jochim-Labuda, Dyrektor Puckiego Hospicjum.

Pod wspólnym hasłem kampanii planowanych jest wiele działań, z wykorzystaniem nieoczywistych narzędzi komunikacji, jakich wymagają trudne tematy tabu.

Istotnym wydarzeniem będzie premiera filmu dokumentalnego pt. „Jeszcze zdążę”, w reżyserii Aleksandry Kutz, zainspirowanej prywatną historią odchodzącego w Puckim Hospicjum przyjaciela - filmowca i artysty, Jacka Szymczaka. To emocjonalne, szczere rozmowy z umierającymi ludźmi, w ostatnich momentach ich życia.

„To film pełen radości i przestrogi oraz humoru i awangardy. Film, jakiego nie ma na świecie. Nikt nie opowiada o umieraniu tak, by innym chciało się żyć. Oto moje zdanie” – mówi Aleksandra Kutz, autorka filmu. Premiera filmu planowana jest na jesień br.

Za działania PR-owe, komunikowanie kampanii w mediach oraz organizację konferencji prasowych odpowiada agencja 38 Content Communication.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

38CC

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »