Gospodarka » Żywność
Pyszne.pl zanotowało wzrost biznesu o 185%
Od czasu rozpoczęcia działalności przez Pyszne.pl w 2010 roku, na polskim rynku gastronomicznym zaszły ogromne zmiany. Coraz łatwiej jest znaleźć restaurację z dowozem w pobliżu domu czy miejsca pracy, oferującą potrawy o wysokiej jakości, potwierdzonej niezależnymi opiniami użytkowników. Zarówno mieszkańcy aglomeracji, jak i małych ośrodków miejskich docenili wygodę zamawiania gotowych posiłków za pośrednictwem Internetu oraz dostępność różnorodnych dań kuchni świata. Co druga osoba korzystająca z tego rozwiązania nie przekroczyła 34 roku życia, a aż 70% użytkowników jest aktywnych zawodowo*. Myliłby się jednak ten, kto sądzi, że z usług dostawy jedzenia korzystają głównie wielkomiejskie single. Grupą najczęściej zamawiającą są dwu- (38%), trzy- osobowe (23%) rodziny/lokatorzy. Robią to najczęściej przez aplikację mobilną. Większość płaci on-line, co jest niezwykle wygodnym sposobem rozliczania się z restauracją. Ale spora część wciąż korzysta z płatności gotówką przy odbiorze (42%). Najczęściej zamawiane potrawy zaliczają się do kuchni włoskiej (47%), tureckiej (16%) i azjatyckiej (13%).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Z czego wynika sukces serwisu?
„Na pomysł Pyszne.pl wpadłem podczas praktyki studenckiej w Niemczech w 2008 roku. Chciałem zamówić jedzenie, ale nie znałem żadnej restauracji w okolicy. Przypadkowo trafiłem na stronę analogiczną do Pyszne.pl. Początkowo byłem sceptyczny, bo nie zamawiałem wcześniej online. Na szczęście wszystko poszło bez problemu. Serwis ten tak spodobał się mi i mojemu obecnemu wspólnikowi – Piotrowi Czajkowskiemu, że postanowiliśmy zrobić coś podobnego w Polsce. Wyszliśmy z założenia, że skoro sami będziemy chcieli z tego korzystać, to będzie to interesujące też dla innych.” - opowiada Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Serwis zawdzięcza swój sukces między innymi temu, że doskonale odpowiada na potrzeby współczesnego klienta – obeznanego z nowymi technologiami przedstawiciela pokolenia Y, który wyjątkowo ceni swój czas. Pyszne.pl regularnie przeprowadza także kampanie marketingowe na szeroką skalę, marka jest stale obecna w telewizji, Internecie i outdoorze. Serwis organizuje liczne promocje i konkursy, także w mediach społecznościowych. Nagrodą cieszącą się największym zainteresowaniem uczestników tego typu akcji specjalnych były kupony na rok darmowego jedzenia o wartości 7 500 zł.
Niezmiernie istotna dla rozwoju biznesu jest również udana współpraca z lokalami. W 2015 roku do sieci dołączyło prawie 2000 nowych restauracji, korzystających dzięki serwisowi z dodatkowego, silnego kanału marketingowego i w efekcie – odnotowujących wyraźne zwiększenie zysków. Obrót pojedynczej restauracji w serwisie Pyszne.pl wahał się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wartość zamówień była wysoka, wiele z nich pochodziło od klientów firmowych. Serwis szczególnie docenia wkład lokali w rozwój biznesu. Jedną z okazji do wyrażenia uznania jest doroczny ogólnopolski plebiscyt Top Restauracje, w którym użytkownicy wybierają najlepsze lokale, a Pyszne.pl wyróżnia zwycięzców w serwisie, ogłasza wyniki w mediach, przekazuje dodatkowe nagrody, finansuje produkcję materiałów marketingowych wideo. „Usługa jedzenia z dostawą wymaga od restauracji dodatkowego zaangażowania. Ranking Pyszne.pl to ukłon w stronę restauracji, które cieszyły się największym uznaniem wśród klientów i przyczyniły się tym samym do sukcesu platformy Pyszne.pl" - mówi Arkadiusz Krupicz.
Wartość rynku i prognozy
Krajowy rynek zamówień gotowych posiłków w Internecie wycenia się na 200 mln złotych rocznie, z perspektywą kilkukrotnego wzrostu w ciągu kilku kolejnych lat. Zdecydowany trend wzrostowy utrzymuje się od dłuższego czasu nie tylko w Polsce, a w całej Europie Zachodniej, o czym świadczą wyniki osiągane przez międzynarodową grupę Takeaway.com**. Według przewidywań, już za 10 lat przez Internet składanych będzie tyle samo zamówień posiłków, co drogą telefoniczną. Nowe rozwiązania technologiczne w branży gastronomicznej czeka więc czas dalszego intensywnego rozwoju. Pyszne.pl umacniać się będzie jako największa, najbardziej różnorodna i sprawdzona internetowa karta dań z tysięcy krajowych restauracji.
___________
* Dane Pyszne.pl 2015
** Pyszne.pl należy do grupy Takeaway.com od 2014 roku
Komentarze (0)