Gospodarka » Żywność
PZPBM promuje system jakości wołowiny – QMP
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Jest ona współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej oraz Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
Idea przyświecająca kampanii została zawarta już w samej jej nazwie. „QMP – wołowina zawsze dobra” odnosi się do wszystkich cech, które decydują o najwyższej jakości mięsa i jego przydatności w kuchni. „Dobra” jest tu synonimem bezpieczeństwa i jakości gwarantowanej przez System QMP (Quality Meat Program): znakomitego smaku, kruchości, soczystości oraz sukcesu kulinarnego, będącego w zasięgu wszystkich użytkowników.
Co oznacza skrót QMP ?
System QMP (Quality Meat Program) jest pierwszym krajowym systemem jakości żywności, odnoszącym się do mięsa wołowego. Daje sprzedawcom podstawę do większego zaufania wobec jakości kupowanej wołowiny. Natomiast konsumentom gwarantuje kulinarny sukces przygotowywanych dań w rozsądnej cenie. Każdy kawałek wołowiny wyprodukowanej w Systemie QMP ma te same właściwości. Jest to mięso o wystandaryzowanych, powtarzalnych cechach. Jak pokazują badania, przeprowadzone na zlecenie Polskiego Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, czynniki zniechęcające klientów do zakupu mięsa wołowego (twardość, włóknistość, brak soczystości), dzięki standardom QMP zostały wyeliminowane.
W praktyce System QMP oznacza w pełni jawny, kontrolowany proces na każdym etapie produkcji mięsa. Począwszy od doboru ras, przez warunki hodowli, żywienia i uboju zwierząt, po rozbiór tusz, transport i przechowywanie mięsa. Dzięki kontroli, kupujący wołowinę oznakowaną certyfikatem QMP, może mieć pełne zaufanie do produktu. System QMP to pewność, że mięso spełnia surowe kryteria jakości, a dodatkowo jest łatwo identyfikowalne, dzięki szczegółowemu oznakowaniu.
Komu dedykowana jest kampania QMP – wołowina zawsze dobra?
Głównymi adresatami kampanii są przedstawiciele branży restauracyjnej, hotelarskiej i cateringowej, jak również sprzedawcy mięsa i produktów spożywczych – hurtownicy oraz detaliści. Poprzez prowadzone w ramach kampanii działania będą informowani o właściwościach dobrej wołowiny QMP. Ponadto, oferta programu skierowana jest również do konsumentów zainteresowanych gotowaniem i dobrym jedzeniem, niezależnie od wieku i statusu materialnego. Wołowina QMP spełnia bowiem oczekiwania wszystkich wymienionych grup. Profesjonalistom z branży spożywczej daje produkt doskonałej jakości, na którym mogą polegać. Pomaga im zdobyć zaufanie i lojalność klientów, a co się z tym wiąże, większe zyski ze sprzedaży. Konsumentom natomiast zapewnia doskonałe doznania smakowe.
Działania w ramach kampanii QMP
Trzyletnia kampania informacyjna zakłada prezentowanie wołowiny QMP podczas różnych wydarzeń. W sieci hal MAKRO Cash & Carry będą organizowane prezentacje skierowane do wszystkich, wymienionych wcześniej, grup odbiorców. Zespół informacyjny przedstawi im zarówno zalety mięsa produkowanego w Systemie QMP, jak też realne korzyści biznesowe, wynikające z włączenia certyfikowanej wołowiny QMP do oferty handlowej (pozyskanie zaufania klientów i zwiększenie popytu na dobrą wołowinę). Wszyscy odwiedzający hale MAKRO w tym czasie będą mogli także przekonać się o właściwościach smakowych certyfikowanej wołowiny podczas degustacji. Dla profesjonalistów z branży gastronomicznej zaplanowano specjalne cykle pokazów kulinarnych, prowadzonych przez szefów kuchni Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO Cash & Carry.
Dziennikarze będą mogli uzyskać informacje dotyczące kampanii i systemu jakości QMP podczas konferencji, briefingów i warsztatów kulinarnych, prowadzonych przez eksperta kulinarnego programu - Grzegorza Łapanowskiego oraz na wyjazdach studyjnych, prezentujących wzorcowe gospodarstwa rolne, certyfikowane znakiem jakości QMP.
Platformą skupiającą w jednym miejscu informacje przydatne dla wszystkich zainteresowanych dobrą wołowiną QMP - jej dostępnością, przepisami na dania z jej użyciem oraz samą kampanią, jest strona internetowa www.kochamwolowine.pl. Pomyślana została jako swoisty klub, integrujący fanów dobrego jedzenia: Klub Miłośników Wołowiny QMP. Jego członkowie, oprócz ciekawych informacji o wołowinie, otrzymają możliwość udziału w atrakcyjnych konkursach kulinarnych.
W ramach kampanii działa też profil na Facebooku: WWW.facebook.com/DobraWolowina
Kampania potrwa trzy lata, do 2015 roku.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
MCConsultants
|
Komentarze (0)