Technologie » Komputery
Raport specjalny Skąpiec.pl: notebooki
Zobacz więcej zdjęć » |
Kolejny raport specjalny Skąpiec.pl powstał w oparciu o analizę ruchu niemal 6,5 miliona internautów, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 roku odwiedzili w serwisie dział poświęcony notebookom.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przygotowany przez serwis Skąpiec.pl raport specjalny podzielony został na dwie części. Pierwsza z nich zawiera analizę preferencji zakupowych użytkowników porównywarki, a także zestawienie 10 najpopularniejszych modeli notebooków, druga natomiast – poradniki zakupowe i komentarze eksperckie przygotowane przez redaktorów największych magazynów i serwisów branżowych. „Celem naszego raportu było przede wszystkim ustalenie, które atrybuty mają największe znaczenie dla osób poszukujących w sieci notebooka. Chcieliśmy również, aby publikacja pomogła potencjalnemu nabywcy w wyborze najlepszego dla niego laptopa oraz przybliżyła mu aktualnie panujące trendy”, mówi Marta Bilińska, specjalista ds. PR serwisu Skąpiec.pl. Czytelnik dowie się z raportu m.in. czy tablety mają szansę zastąpić notebooki a ultrabooki – netbooki, jakie propozycje dla pań przygotowali producenci laptopów, a także znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące idealnego laptopa do pracy czy gier.
Czego szukamy w notebookach?
Analiza przeprowadzona przez Skąpiec.pl wykazała, że internauci, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 r. poszukiwali w serwisie informacji o notebookach, największą wagę przykładali do ekranu komputera. Z filtra „Ekran” korzystało aż 23,94% potencjalnych e-konsumentów. Drugim najistotniejszym parametrem okazał się być rodzaj procesora (18,2%), a na trzecim miejscu - z wynikiem na poziomie 14,82% wszystkich wyborów – znalazł się filtr „Producent”. Karta graficzna była najważniejszym kryterium dla 11,52% internautów, natomiast cena była istotna jedynie dla 7,33% użytkowników zainteresowanych kupnem notebooka.
Interesujące wnioski płyną z analizy wyborów dokonywanych w obrębie poszczególnych filtrów. Gdybyśmy pokusili się o stworzenie laptopa zgodnego ze wszystkimi najczęściej zaznaczanymi przez internautów parametrami to miałby on ekran o przekątnej 15”, procesor Intel Core i5, kartę graficzną nVidia, system operacyjny Windows 7 i pamięć RAM o wielkości od 4 do 6 GB. Laptop ten kosztowałby do 2000 zł, a jego producentem byłaby firma Asus.
Najpopularniejsze modele
Badanie preferencji zakupowych użytkowników serwisu Skąpiec.pl, dotyczących notebooków nie byłoby pełne bez podania najpopularniejszych produktów z tej kategorii. Zwycięzcą rankingu TOP 10 został Asus K52JT-SX505V, który w opinii użytkowników serwisu Skąpiec.pl wyróżnia się dużą wydajnością, cichą pracą i eleganckim designem. Na podium znalazły się również laptopy Asus K53SV-SX055V oraz Acer Aspire 5742Z-P612G32.
Patroni medialni
Partnerami raportu specjalnego zostały serwisy JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Patronat medialny nad projektem objęty magazyny PC Format, CHIP i Digital Vision, a także serwisy internetowe: PCarena.pl, PurePC.pl, FrazPC.pl, PCfoster.pl, Inotebook.pl, Benchmark.pl, Videotesty.pl, Agdrtv24.pl, E-biznes.pl, Egospodarka.pl, Media2.pl oraz Opineo.pl.
Raport został przygotowany przez serwis Skąpiec.pl, zajmujący się porównywaniem cen w sklepach internetowych, na podstawie analizy ruchu w kategorii notebooki. Badanie przeprowadzono w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 roku.
Całość raportu można tutaj:
http://www.skapiec.pl/raport_specjalny/Raport_specjalny_notebooki_pazdziernik2011.pdf
Nadesłał:
skapiec
|
Komentarze (0)