Technologie » AGD - RTV
Raport specjalny Skąpiec.pl: Telewizory
Zobacz więcej zdjęć » |
Serwis Skąpiec.pl sprawdził, jakie kryteria są istotne dla polskich e-konsumentów poszukujących w sieci telewizora.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Ostatni w tym roku raport specjalny Skąpiec.pl powstał w oparciu o analizę ruchu niemal 7 milionów internautów, którzy w okresie od 1 stycznia do 30 listopada 2011 roku odwiedzili w serwisie kategorie poświęcone telewizorom (LCD, LED, plazmowym i 3D). W raporcie, poza analizą preferencji zakupowych użytkowników porównywarki cen, znalazł się również poradnik zakupowy oraz dział „Trendy 2012", w którym dziennikarze serwisów branżowych oraz blogerzy zafascynowani nowymi technologiami przedstawiają swoje prognozy na kolejny rok.
Telewizory LCD
Internauci zainteresowani zakupem telewizora LCD największą uwagę zwracali na przekątną ekranu (39,92% wyborów), markę sprzętu (29,52%) oraz jego rozdzielczość (8,89%). Duże znaczenie dla osób chcących kupić telewizor LCD miał również rodzaj tunera TV (8,36%), natomiast najmniej popularnym filtrem była „Cena". Tylko 0,77% użytkowników serwisu Skąpiec.pl szukało sprzętu w określonym z góry przedziale cenowym.
Szczegółowa analiza wyborów dokonywanych wewnątrz filtrów wykazała, że największym zainteresowaniem internautów cieszyły się telewizory LCD marki Samsung, Sony i LG. Najbardziej pożądaną wielkością ekranu były 32 cale, formatem - 16:9, a rozdzielczością 1920x1080 pikseli. Dla ponad 2/3 użytkowników ważne było również, aby urządzenie miało wbudowany tuner DVB-T+ (MPEG4). Najpopularniejszym modelem telewizora LCD okazał się być Samsung LE40C650.
Telewizory LED
Podczas poszukiwań idealnego telewizora LED, podobnie jak w przypadku sprzętu z matrycą LCD, użytkownicy serwisu Skąpiec.pl najczęściej kierowali się wielkością ekranu (37,22%) i marką urządzenia (29,36%). Parametrami, na które również mocno zwracali uwagę potencjalni kupcy telewizora LED była częstotliwość (13,44%), rozdzielczość oraz rodzaj tunera TV.
Zdaniem użytkowników porównywarki cen Skąpiec.pl na największą uwagę zasługują telewizory LED trzech producentów: Samsunga, Sony i LG. Jeśli chodzi o długość przekątnej to najbardziej poszukiwane są telewizory 40", 32" i 46-calowe. W filtrze „Rozdzielczość" najczęściej wybieraną opcją była 1920x1080 pikseli, a w filtrze „Częstotliwość" - 100 Hz. Na miano najbardziej pożądanego telewizora LED zasłużył Samsung UE40C6000.
Telewizory plazmowe
Niemal 45% użytkowników serwisu Skąpiec.pl, którzy poszukiwali telewizora plazmowego, w pierwszej kolejności zwracało uwagę na wielkość ekranu. Istotnymi kryteriami były również marka sprzętu i jego rozdzielczość, natomiast bardzo małe znaczenie dla internautów miał rodzaj tunera TV (6,85%), kontrast (1,31%), jasność (1,09%), częstotliwość (1,08%) oraz cena telewizora (0,23%).
Zwycięzcą rankingu na najpopularniejszy model telewizora plazmowego został Panasonic TX-P42G30E. Panasonic zasłużył sobie również na miano najczęściej wybieranego producenta tego typu sprzętu. W przypadku „plazmy" internauci stawiali poza tym na duże ekrany (największym uznaniem cieszyły się te 50-51", 42-43" oraz 46-calowe), rozdzielczość 1920x1080 pikseli, kontrast od 3000 oraz częstotliwość 600 Hz.
Telewizory 3D
Telewizory 3D to kategoria, która z miesiąca na miesiąc wzbudza coraz większe zainteresowanie użytkowników serwisu Skąpiec.pl. W okresie od 1 stycznia do 30 listopada 2011 odwiedziło ją już ponad 600 tysięcy internautów, a zwracali oni uwagę przede wszystkim na wielkość ekranu (38,24%), nazwę producenta (30,96%) oraz zastosowaną technologię (17,13%). Mniejsze znaczenie miały: częstotliwość odświeżania (7,22%), format (3,33%), a także rozdzielczość (3,11%).
Osoby poszukujące telewizora 3D za pośrednictwem porównywarki cen zainteresowane były głównie produktami firm Samsung, LG oraz Sony. W filtrze „Wielkość" najczęściej zaznaczanymi opcjami były 46, 40 i 50 cali, a najbardziej pożądaną technologią okazała się być technologia LED (66% wyborów). Zakupem plazmowego telewizora 3D zainteresowanych było niemal 22% internautów, a LCD - nieco powyżej 11 procent. Najczęściej wybieranym modelem telewizora 3D okazał się być Samsung UE40D6500.
Patroni medialni
Partnerem raportu specjalnego został serwis JakKupować.pl. Patronat medialny nad projektem objęty natomiast: Agdrtv24.pl, FrazPC.pl, HD-opinie.pl, Egospodarka.pl, Videotesty.pl, Media2.pl, We-dwoje.pl oraz Opineo.pl.
Raport został przygotowany przez serwis Skąpiec.pl, zajmujący się porównywaniem cen w sklepach internetowych, na podstawie analizy ruchu w kategorii notebooki. Badanie przeprowadzono w okresie od 1 stycznia do 30 listopada 2011 roku.
Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl:
http://www.skapiec.pl/raport_specjalny/Raport_specjalny_telewizory_grudzien2011.pdf
Nadesłał:
skapiec
|
Komentarze (0)