Technologie » Internet
Raport: Sposoby rozliczeń pracy pozycjonerów.
SeoStation, jeden z czołowych systemów do sprawdzania pozycji w wyszukiwarce Google
w Polsce, stworzył raport: „Sposoby rozliczeń pracy pozycjonerów”. Zestawienie powstało
na podstawie analizy danych własnych pochodzących z SeoStation.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W tym roku aż 68,4% stron było pozycjonowanych w rozliczeniu za efekt.
Rozliczenie ryczałtowe, czyli inaczej abonament, dotyczyło ok. 18% badanych stron. Trochę ponad 13,6% prac nad stronami było rozliczanych w modelu mieszanym, tj. na podstawie stałej miesięcznej podstawy (abonamentu) i dodatkowej prowizji zależnej od osiągnięcia ustalonych pozycji w wyszukiwarkach.
Również w poprzednich latach, tj. w 2014 i 2013 roku rozliczenie za efekt było dominującym modelem. Na drugim miejscu, nieprzerwanie od 3 lat znajduje się rozliczenie ryczałtowe.
Na podstawie analizy danych z lat 2013-2015 można zauważyć, że spada popularność modelu abonamentowego. Coraz większą przychylnością klientów i SEO-wców cieszy się natomiast model mieszany. Model rozliczeń za efekt wciąż jest niekwestionowanym liderem w zestawieniu sposobu rozliczeń pracy pozycjonerów.
Temat zmian zachodzących zakresie rozliczeń stosowanych przez pozycjonerów i ich klientów przeanalizowano na podstawie danych własnych, pochodzących z systemu SeoStation. Dane z 2015 dotyczą okresu 1.01-3.12. bieżącego roku.
Pełna tresć raportu znajduje się tutaj.
Pełna tresć raportu znajduje się tutaj.
O nas:
SeoStation - to jeden z czołowych systemów do sprawdzania pozycji w wyszukiwarce Google
w Polsce. Naszym głównym klientem są agencje SEO. Dlatego dobór funkcjonalności oraz wygląd serwisu ma zapewnić wygodę pracy osobom profesjonalnie zajmującym się pozycjonowaniem.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Komentarze (0)