Firma » Biznes
Reserved świętuje sukces w Londynie
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Założona w Gdańsku w 1991 roku spółka LPP w ciągu kilkunastu lat z niewielkiej lokalnej firmy, trudniącej się importem ubrań z Azji, przekształciła się w najszybciej rozwijające się przedsiębiorstwo odzieżowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W 1998 roku klienci mogli odwiedzić w Polsce pierwsze salony Reserved, a kilka lat później marka znalazła się już w takich krajach jak Litwa, Łotwa, Słowacja, Ukraina, Węgry, Estonia, Czechy i Rosja.
Obecnie salony Reserved znajdują się w 23 krajach m.in. w Berlinie, w Tel Awiwie, Egipcie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Katarze, Kuwejcie, Bośni i Hercegowinie, Finlandii, a od jesieni 2017 roku zakupy w popularnej sieciówce mogą zrobić również Brytyjczycy. Spółka LPP zarządza również takimi markami jak Cropp, House, Mohito i Sinsay.
W Londynie salon Reserved zlokalizowany jest na 3 tys. mkw. przy Oxford Street, zaliczanej do najbardziej prestiżowych ulic handlowych świata, przez którą rocznie przechodzi 120 mln osób. Od chwili otwarcia w 2017 roku do końca września tego roku marka Reserved wypracowała ponad 10 mln funtów przychodu. Poza sklepem stacjonarnym producenci uruchomili również w Wielkiej Brytanii sprzedaż online.
- Bardzo cieszy fakt, że sklep oparty na koncepcie, który możemy znaleźć w każdym większym mieście w Polsce, odnosi sukces w centrum Londynu, na Oxford Street, a więc w miejscu prestiżowym, a zarazem symbolicznym dla handlu. Zauważmy też, że Londyn to w tym momencie najważniejsze miasto na mapie finansowej świata, co ma przełożenie na niezwykle wysokie stawki czynszów. Zatem prestiż jest też kosztowny - zwraca uwagę Piotr Wroczek, Project Director z Workshop.re. - Sukces LPP to dowód na duży potencjał polskich firm z branży retail oraz potwierdzenie, że jeżeli działa się ambitnie i z wizją to globalny sukces jest możliwy - podsumowuje.
Nadesłał:
primetimeprpl
|

Małe rytuały, wielki spokój: codzienne nawyki, które ułatwiają życie młodych rodziców
NOWOŚĆ! ŚLIWKA, JEŻYNA I WIŚNIA – nowości w linii liofilizatów 100% OWOCU
Okna jako źródło ogrzewania? Sposób na ciepły dom ze szkłem grzewczym EGLAS
Komentarze (8)
Powodzenia dalej. Na pewno polska marka może osiągnąć popularność na świecie zagranicznych sieciówek. Dla mnie to ta sama półka.
Polska siecówka też potrafi odnosić sukcesy w największych miastach Europy. Ekstra!
Na tak konkurencyjnym rynku przebić się w ciągu roku to duża sztuka, zwłaszcza że Reserved jest w trakcie budowania swojej popularności. Gratulacje.
Londyn to taki must have jak chce się być rozpoznawalnym w Europie. Cieszy, że był to udany rok. Zakończony współpracą z brytyjskim Vogue, a nie jest to byle jakie wyróżnienie, ponieważ jest to chyba pierwsza współpraca brytyjskiej części magazyny, który jakby nie patrzeć jest pewną ikoną w branży odzieżowej. Duże wyróżnienie dla polskiej marki.
Osiągnąć sukces w Londynie wcale nie jest łatwo, dobra robota.
To za jakiś czas Reserved będzie w calej Europie, skoro nawet w Londynie daje radę.
Nic dziwnego. Wejście było mocne, dobra promocja, szybko uzyskali rozgłos, a ubrania same w sobie nie są gorsze od konkurencji.
23 kraje to naprawdę sporo, brakuje mi salonów Reserved w takim Paryżu czy Mediolanie, ale wszystko przed nimi.