Rozrywka i wypoczynek » Hobby
Retro Games w Galerii Krakowskiej
Zobacz więcej zdjęć » |
„Retro Games” to pięć stanowisk z komputerami i trzy z grami, które można oglądać od 6 do 15 października.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pac Man, Super, Mario Bros, Arkanoid, Tetris, Border Dash, Moon Patrol, Donkey Kong, International Karate, River Raid czy Montezuma's Revenge to najbardziej znane gry lat 90. w Polsce. Będzie można w nie zagrać na jednym z trzech interaktywnych stanowisk w trakcie „Retro Games”. To niezwykła wystawa, podczas której odwiedzający zobaczą Amigę, Atari, Commodore, ZX Spectrum
i „polskie komputery”. W szarych czasach PRL, gdy gry kupowane były z łóżek polowych oraz stolików na stołówkach przerobionych na giełdy komputerowe, były oknem na świat każdego młodego człowieka. Prawdziwy sprawdzian cierpliwości stanowił czas wgrania się programu z grą z magnetofonu kasetowego podłączonego do centralnej jednostki. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić, że na komputerze, który posiadał 128 kB pamięci RAM można było grać w kolorowe, wielopoziomowe gry. Dla porównania współczesny przeciętny smartfon posiada pamięć o pojemności stukrotnie większej.
Na wystawie w gablotach zobaczymy prawie 40 komputerów od ZX81 poprzez całe rodziny Spectrum, Atari, Commodore, Amiga, Amstrad, Schneider aż po polskiej produkcji mikrokomputery Elwro Junior i Meritum. To także rzadko spotykana okazja, by dowiedzieć się, jak powstawały ASCII Art – obrazy tworzone za pomocą znaków ASCII, takich samych jakich używamy w edytorach tekstów czy przy pisaniu e-maili. Atrakcją będzie także specjalnie przygotowane studio fotograficzne. Każdy uczestnik będzie mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie i wydrukować je w postaci znaków ASCII na starej 9-igłowej drukarce OKI Microline.
Interaktywna wystawa będzie dostępna od 6 do 16 października w Galerii Krakowskiej w godzinach otwarcia centrum, tj. poniedziałek – sobota 9-22, niedziela 10-21. Wstęp na wystawę jest bezpłatny.
Nadesłał:
PRinspiration
|
Komentarze (0)