Firma » Biznes

Rewolucja last mile – technologia przyspiesza dostawę przesyłek do klienta

Rewolucja last mile – technologia przyspiesza dostawę przesyłek do klienta
Zobacz więcej zdjęć »
Drony, sztuczna inteligencja, innowacyjne aplikacje – firmy kurierskie szukają sposobów na optymalizację procesu ostatniej mili. Sprawne i szybkie doręczenie przesyłki to recepta na sukces – daje dwa razy większą szansę na ponowne skorzystanie z oferty sklepu przez klienta.

Klienci sklepów e-commerce coraz częściej wymagają od nich szybkich i sprawnych dostaw, szczególnie kiedy zamawiają towar z zagranicy. Co piąty e-konsument oczekuje, że zamówienie złożone w Europie znajdzie się u niego w terminie do 3 dni roboczych[1]. Od małych sklepów internetowych po gigantów handlu online, firmy muszą zadbać o rozwiązania, które sprostają tym oczekiwaniom.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

System automatycznie dostarczy paczkę dronem

W dążeniu do usprawnienia procesu last mile, czyli ostatniego etapu doręczenia przesyłki do klienta, firmy logistyczne coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania technologiczne. Rozwój SI pozwoli inteligentnym systemom przeszukiwać informacje dotyczące łańcucha dostaw i koordynować każdy ich aspekt. Korzystanie z autonomicznych łańcuchów opartych na danych może przynieść niewyobrażalne wcześniej poziomy optymalizacji.

Przykładem takiego rozwiązania są tzw. digital twins, czyli wirtualne kopie wykonywanych procesów, usług czy przedmiotów, których zadaniem jest monitorowanie i symulacja stanu obserwowanego obiektu. Połączenie ich z danymi inwentaryzacyjnymi i operacyjnymi może sprawić, że system będzie na bieżąco przewidywać i podejmować autonomiczne decyzje dotyczące stanu zapasów i przede wszystkim dostaw.

 

Realną możliwością stają się też dostawy za pomocą drona. Zautomatyzowana, inteligentna technologia stojąca za dronami dostawczymi już istnieje i jest coraz częściej testowana. Ma ona na celu zwiększenie efektywności dostaw na obszarach miejskich, które charakteryzują się trudnymi warunkami drogowymi i zatorami komunikacyjnymi. Testy przeprowadzane przez firmę Ehang i DHL w Chinach wykazały, że czas doręczenia może zostać skrócony z 40 do zaledwie 8 minut.

Ostatnia mila

Obsługując zamówienia e-commerce trzeba pamiętać, że na pierwszym miejscu zawsze musi stać zadowolenie kupującego. Właśnie dlatego jednym z największych i jednocześnie najważniejszych wyzwań jest realizacja tzw. last mile, czyli ostatniego etapu doręczenia przesyłki do klienta. To on najmocniej wpływa na czas doręczenia i ostateczną satysfakcję kupującego – mówi Edwin Osiecki, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w DHL Express Poland – Branża logistyczna skupia się więc coraz mocniej na wdrażaniu rozwiązań, które w największym możliwym stopniu usprawnią proces ostatniej mili.

Jednym z takich rozwiązań jest na przykład międzynarodowa usługa On Demand Delivery – jedyny tego typu darmowy system zarządzania przesyłkami. Daje ona klientom ze 165 krajów elastyczność przy wyborze dogodnego terminu i miejsca odbioru, co znacznie zwiększa skuteczność procesu pierwszego doręczenia przesyłki do rąk klienta.

Odbierz paczkę sam

Coraz większą popularność w ostatnich latach zyskują także punkty odbioru osobistego. DHL Express posiada w Polsce już ponad 700 punktów DHL Service Point, które znajdują się w łatwo dostępnych miejscach, takich jak sieci salonów prasowych i sklepów znajdujących się w biurowcach, galeriach handlowych czy na dworcach.

Coraz prężniej rozwija się również współpraca z duńską firmą automatów odbiorczych SwipBox. Do tej pory w Polsce powstało ponad 150 urządzeń ulokowanych wewnątrz sklepów sieci Biedronka i Carrefour, ale w czwartym kwartale 2019 roku SwipBox ma zamiar wprowadzić do Polski także automaty zewnętrzne. Nowe rozwiązanie jest aktualnie testowane w Danii.



[1] Źródło: Badanie DHL Express 21st Century Spice Trade



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AZ_2018

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »