Rozrywka » Turystyka
Rezerwacja hotelu coraz częściej za pomoca urządzen mobilnych
Z badania zleconego przez HRS wynika, że w Niemczech coraz popularniejsze staje się korzystanie z telefonów komórkowych, smartfonów i komputerów typu tablet w celu rezerwacji pokoi hotelowych. Badanie wykazało, że 19,6% respondentów dokonało do tej pory co najmniej jednej rezerwacji za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Około 13% regularnie korzysta ze smartfonów aby zarezerwować pokój. Rezerwacje za pośrednictwem mobilnych urządzeń są najbardziej rozpowszechnione wśród respondentów w wieku od 30 do 49 lat: w tej grupie wiekowej procent podróżnych, którzy często lub okazjonalnie korzystają ze smartfonów lub tabletów PC by zarezerwować pokój w hotelu, wynosi 15%.
Również w Polsce rynek usług mobilnych rozwija się w błyskawicznym tempie. Nasi zachodni sąsiedzi wytyczają trendy, za którymi z niewielkim opóźnieniem, podążamy. Kilka lat temu rezerwacje hoteli przez aplikacje mobilne były rzadkością, teraz wchodzą do coraz powszechniejszego użycia komentuje Artur Lisowski, Dyrektor Marketingu HRS Polska.
HRS przewiduje, że procent mobilnych rezerwacji wzrośnie do 20%
Badanie rynku przeprowadzone przez spółkę eResult wykazało istotne różnice występujące między osobami podróżującymi prywatnie i służbowo. Prawie jedna trzecia osób podróżujących służbowo dokonała dotychczas rezerwacji pokoju hotelowego za pomocą telefonu komórkowego i zamierza ponownie korzystać z mobilnych urządzeń. Wśród prywatnych turystów procent osób korzystających z mobilnych rozwiązań wynosi 18,4%. Spośród osób podróżujących służbowo, 21,2% badanych okazjonalnie lub często rezerwuje pokój hotelowy za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Osoby często korzystające z tej formy rezerwacji podawały łatwość jako główny powód swojego wyboru.
Spośród tych respondentów, którzy do tej pory zawsze korzystali z Internetu lub telefonu w celu rezerwacji pokoi, 12,5% twierdzi, że będą wypróbowywać nowe możliwości rezerwacji za pośrednictwem telefonów komórkowych, smartfonów lub tabletów w najbliższej przyszłości. Wśród podróżujących służbowo, procent ten wynosi 19,7.
W HRS aplikacje mobilne w bardzo krótkim czasie stały się istotnym kanałem sprzedaży. Dwucyfrowe miesięczne stopy wzrostu sprzedaży za pośrednictwem tego kanału potwierdzają rosnące znaczenie mobilnych rozwiązań. W okresie najbliższych trzech lat spodziewamy się, że 20% rezerwacji służbowych będzie dokonywanych za pośrednictwem telefonu komórkowego" - twierdzi Tobias Ragge, dyrektor generalny HRS.
Bardziej szczegółowe informacje o aplikacjach HRS oraz możliwości ich pobrania są dostępne na stronie hrs . de
Informacja o badaniu rynku
Pod koniec kwietnia 2011 r., HRS zlecił instytutowi badań rynkowych eResult przeprowadzenie badania na reprezentatywnej próbie 600 osób będących użytkownikami Internetu w Niemczech zgodnie z AGOF (Arbeitsgemeinschaft Online Forschung - Online Research Study Group). Osobom tym zadano pytanie, cz kiedykolwiek zarezerwowały pokój w hotelu korzystając z telefonów komórkowych, smartfonów lub tabletów PC.
HRS portal rezerwacji hotelowych
HRS jest operatorem ogólnoświatowego systemu rezerwacji hotelowych dla osób prywatnych i osób podróżujących służbowo, opartego na bazie danych obejmującej ponad 250 000 hoteli wszystkich kategorii w 180 krajach - średnio portal przyciąga 5,5 mln użytkowników miesięcznie. Dzięki ofercie obejmującej dziesiątki tysięcy hoteli oraz setki sieci hotelowych, system HRS umożliwia największy wybór hoteli na świecie. Bezpłatny system rezerwacyjny umożliwia dokonanie rezerwacji przez Internet po niskiej cenie, z gwarancją najlepszej ceny. HRS Exclusive Prices gwarantuje także ceny co najmniej 10 procent niższe niż w konkurencyjnych systemach. Wybór hotelu ułatwiają szczegółowe opisy hoteli i ok. 2,5 mln ocen hoteli zamieszczanych przez gości hotelowych. Ponad 25.000 firm dokonuje regularnych rezerwacji miejsc hotelowych na potrzeby podróży służbowych, konferencji i wyjazdów grupowych za pośrednictwem HRS i korzysta ze specjalnych stawek korporacyjnych HRS, umożliwiających obniżki cen nawet do 30 procent. HRS jest także liderem innowacyjnych rozwiązań i ustanawia wysoka poprzeczkę dla branży w dziedzinie komunikacji za pośrednictwem przenośnych urządzeń. Poprzez opracowanie nowych mobilnych aplikacji na wszystkie standardowe smartfony i tablety HRS korzysta ze wszystkich nowoczesnych kanałów komunikacji, aby jeszcze bardziej ułatwić klientom znalezienie odpowiedniego hotelu, nawet w czasie podróży. Założony w 1972 roku, HRS posiada obecnie oddziały w Szanghaju, Londynie, Paryżu, Warszawie, Rzymie, Stambule i w Moskwie. Jest też wyłącznym właścicielem portalu poświęconego Alpom, z siedzibą w Innsbruck: tiscover . com.
Komentarze (0)