Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
Rodzic nie może być w szkole petentem
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wrocław, 29.09.2014 r.
Podczas IX Kongresu OSSKO w Łodzi w dniach 24-26 września br. wykład na temat komunikacji wygłosiła popularna psycholog Dorota Zawadzka, zaproszona przez firmę VULCAN. Podkreśliła w nim, że zarówno rodzice, jak i dzieci powinni aktywnie uczestniczyć w komunikacji pomiędzy szkołą a domem. Wszyscy też mają prawo do wygłaszania swojej opinii, a pomóc w tym może platforma wymiany informacji. Teraz rodzice już nie są w szkole petentami, a partnerami. Współpraca pomiędzy rodzicami a szkołą jest możliwa między innymi dzięki dziennikowi elektronicznemu.
Firma VULCAN, będąca partnerem Kongresu OSSKO od jego pierwszej edycji, przeprowadziła warsztaty dla dyrektorów szkół na temat roli dziennika elektronicznego. Brali w nich udział zarówno dyrektorzy już korzystający z e-dziennika, jak i ci, którzy są w trakcie jego wdrażania. Uczestnicy warsztatów mieli ocenić ważność poszczególnych obszarów dziennika w skali 0-3. Uznali oni dziennik elektroniczny za bardzo ważne narzędzie wspierające szkoły. Po analizie ocen ważności różnych jego obszarów stwierdzili, że najważniejszym z nich jest możliwość komunikacji szkoły z rodzicami i uczniami. Na drugim miejscu uplasowała się funkcja wsparcia ucznia w rozwoju. Najmniej ważne w funkcjonowaniu dziennika elektronicznego okazały się funkcje administracyjne, nadzór pedagogiczny i dokumentacja.
- Dziennik elektroniczny w szkołach jest szerokim kanałem komunikacji, a jego wprowadzenie spowodowało, że rodzice chętniej biorą udział w zebraniach szkolnych i przychodzą na nie lepiej przygotowani - powiedział Marek Konieczniak, pełnomocnik zarządu firmy VULCAN ds. innowacyjności. - Zasadniczą zaletą dziennika elektronicznego jest to, że daje on możliwość wsparcia ucznia. Dzięki informacji zwrotnej uczeń może się lepiej rozwijać. Należy jednak pamiętać, że dziennik jest tylko narzędziem, a jego efektywność zależy od tego, jak jest wykorzystywany przez szkołę.
Podczas Kongresu wystąpiła również minister edukacji narodowej, Joanna Kluzik-Rostkowska. Mówiła min. o poprawie jakości edukacji w szkołach zawodowych, pracy nad Kartą Nauczyciela, edukacji seksualnej.
Kongres, jak co roku, był dla nas ważnym spotkaniem z przedstawicielami szkół, bo pomógł jeszcze lepiej poznać ich oczekiwania. Cieszy fakt, że dyrektorzy szkół są coraz bardziej przekonani do wdrażania elektronicznego dziennika w szkołach – podsumował Marek Konieczniak.
Nadesłał:
kolektywpr
|
Komentarze (0)