Kultura » Kultura
Rodzinna pasja i spełnione marzenie „Galanta opowieść o Łodzi” pomoże najmłodszym poznawać miasto
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Marta Małasińska, mieszkanka łódzkiego Śródmieścia i mama dwóch córek, od zawsze interesowała się historią rodzinnego miasta. Tę pasję zaszczepił w niej jej tata, Sławomir. Podczas codziennych spacerów z dziećmi zauważyła, że najmłodsi z dużą ciekawością pytają o mijane kamienice, pałace czy murale. Zrodził się wówczas pomysł na książkę edukacyjną, która pozwoli najmłodszym poznawać historię miasta.
Tak powstał album pełniący funkcję przewodnika po Łodzi, skierowany zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Prostszej, obrazkowej narracji dla najmłodszych towarzyszą opisy bogate w fakty i ciekawostki dla starszych czytelników.
– Bardzo zależało mi na tym, żeby dzieci mogły odkrywać historię Łodzi w przystępny sposób. Książka zawiera ponad 50 ilustracji i teksty przedstawiające znane łódzkie postacie jak Julian Tuwim, Artur Rubinstein czy słynni fabrykanci. Na kartach książki można odnaleźć też bajkowe postaci jak miś Koralgol i Plastuś oraz charakterystyczne miejsca jak pałace, murale czy kamienice – mówi Marta Małasińska, autorka książki.
W realizację projektu zaangażowała się cała rodzina autorki. Ojciec, Sławomir Ignaczak, odpowiadał za dobór legend i ciekawostek, a całą oprawę graficzną własnoręcznie wykonała siostra, Beata Fryc. Mimo tak ogromnego wsparcia, droga do wydania książki nadal nie była łatwa. Brakowało pieniędzy na jej wydanie. I tu z pomocą przyszła firma CWS Workwear, w której pracuje mama autorki – pani Hanka Ignaczak. To dzięki niej pomysł trafił do Piotra Owidzkiego, regionalnego dyrektora operacyjnego CWS Workwear, a potem dalej w organizacji, dzięki czemu projekt otrzymał potrzebne wsparcie finansowe.
– Kiedy usłyszeliśmy o pomyśle na książkę, od razu zobaczyliśmy w nim ogromną wartość dla Łodzi i łodzian. A ponieważ zależy nam nie tylko na wspieraniu pasji naszych pracowników, ale też na współtworzeniu krajobrazu miasta, w którym działamy na co dzień – bez wahania zaangażowaliśmy się w projekt – mówi Anna Jakubiak, lider ds. Rekrutacji i Budowania Marki Pracodawcy CWS Workwear Polska. – Dzięki temu powstała wspaniała publikacja zrodzona z marzeń, miłości do Łodzi i rodzinnego zaangażowani. Tą piękną energią zamierzamy podzielić się jak najszerzej, bo książeczki jako prezent gwiazdkowy trafią również do pracowników naszych pralni w innych miastach. Mamy nadzieję, że będzie to zachęta do odwiedzenia Łodzi i rodzinnego jej poznawania – dodaje.
Po blisko 2 latach od powstania pomysłu na książkę, autorka wspólnie z Wydawnictwem Hamal z Łodzi, sfinalizowała realizację projektu.
– Zwykle wydajemy przewodniki i publikacje historyczne, dlatego książka dla dzieci to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. To nasz wspólny debiut, a fakt, że dotyczy naszego miasta i jest stworzona przez łodzian dla łodzian, sprawia, że ma ona szczególną wartość – podkreśla Andrzej Machejek z Wydawnictwa Hamal.
Efektem tej współpracy — rodziny, CWS Workwear i wydawnictwa — jest publikacja zawierająca 112 stron, wypełnionych ilustracjami i historią Łodzi. Obecnie książka jest ogólnie dostępna w łódzkich księgarniach, a autorka nie wyklucza kolejnych części.
Nadesłał:
biuroprasowe01
|

Codzienne espresso „na mieście” to nawet 4,5 tys. zł rocznie – pokazuje nowy kalkulator kosztów kawy
Większość designerów chce szkolenia z AI. To redefiniuje ich rolę, spychając tradycyjne umiejętności
Styl i energooszczędność w jednym – jak dobrać ciepłe drzwi wejściowe z efektem wow?
Rodzina lamp Terrano od Lena Lighting
W Polsce będzie potrzebnych 10 000 Interim Managerów!
Komentarze (0)