Technologie » AGD - RTV

ROHLIG SUUS Logistics z obsługą e-commerce dla marek Media Markt i Saturn

ROHLIG SUUS Logistics z obsługą e-commerce dla marek Media Markt i Saturn
Zobacz więcej zdjęć »
ROHLIG SUUS Logistics realizuje dla holdingu Media-Saturn, europejskiego lidera sieci handlowych w branży elektroniki użytkowej, kompleksową obsługę dostaw towarów zakupionych przez Internet oraz towarów nabytych w sklepach stacjonarnych, dostarczanych pod adres kupującego.

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

ROHLIG SUUS Logistics z obsługą e-commerce dla marek Media Markt i Saturn 

Operator realizuje dostawy do klientów indywidualnych, towarów wysyłanych z magazynu centralnego, zlokalizowanego w okolicach Warszawy. Obejmują one przesyłki niespaletyzowane, wykraczające poza możliwości obsługi firm kurierskich (ponad 30 kg, ponad 0,15 m3), które dodatkowo charakteryzują się znaczną wrażliwością na uszkodzenia.

Dostawy e-commerce wymagają szczególnej opieki firmy logistycznej, ponieważ klienci e-sklepów należą do bardzo wymagających konsumentów, przywiązujących znaczną uwagę do jakości całego procesu obsługi zamówienia. Z tego tytułu, zakres współpracy dotyczy również pakietu usług dodatkowych, takich jak: wniesienie i rozpakowanie zakupionego towaru, utylizacja zużytego sprzętu czy płatność za pobraniem.  

Zdaniem Krzysztofa Gąsiewskiego, Dyrektora Oddziału Warszawa w ROHLIG SUUS Logistics – Usługa wniesienia i rozpakowania towaru jest bardzo ważna z punktu widzenia klienta ostatecznego, ponieważ dzięki niej może on ocenić dokładnie stan zakupionego sprzętu. Równie istotna jest także płatność za pobraniem, gdyż przy tego typu przesyłkach w grę wchodzą o wiele wyższe sumy, wynikające zazwyczaj z zakupu kilku urządzeń jednocześnie lub zakupu sprzętu wysokiej klasy np. typu  side by side – dodaje Gąsiewski.

ROHLIG SUUS Logistics zapewnia również dedykowany customer service na etapie nadania oraz doręczenia przesyłki, bowiem dostawa towarów o ponadstandardowych gabarytach w porównaniu do dostaw kurierskich, stawia nie tylko wysokie wymagania przed operatorem logistycznym, ale stanowi również pewne wyzwanie dla samego klienta.

Jak podkreśla przedstawiciel ROHLIG SUUS Logistics – Takiej przesyłki nie można swobodnie zostawić u sąsiada, bądź co jest obecnie modne i możliwe w przypadku przesyłek kurierskich, dostarczyć odbiorcy do miejsca pracy. Ustalenie dogodnego czasu dostawy jest zatem bardzo istotne, ponieważ determinuje możliwość wykonania usługi przez operatora logistycznego. Pamiętajmy również, że mówimy o przesyłkach wrażliwych, których kilkukrotna próba doręczenia mogłaby doprowadzić do uszkodzenia towaru. W przypadku przesyłek kurierskich tę próbę można  bez podobnego ryzyka wielokrotnie ponawiać  wskazuje Gąsiewski.

Operator realizuje usługę awizacji, dzięki której zamawiający otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce w momencie załadowania jej na samochód dystrybucyjny, a także zapewnia możliwość uzgodnienia z kierowcą dogodnej godziny odbioru towaru przed jego dostarczeniem. Firma wysyła również do klientów smsowe komunikaty dotyczące dostawy. Pierwszą wiadomość klient otrzymuje w momencie przygotowania towaru do wysyłki, a kolejną przed jego planowanym doręczeniem.

Firmy z sektora RTV, AGD, Multimedia należą do bardzo wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej, dlatego oprócz szerokiego pakietu usług dodatkowych, ważnym elementem wyboru operatora były m.in. odpowiednie rozwiązania systemowe. Objęły one komunikację elektroniczną, umożliwiającą przepływ danych online i zawierającą informacje nie tylko o nadaniu przesyłki, ale również o jej poszczególnych statusach na każdym etapie realizacji zlecenia. Tak opracowane narzędzie umożliwiło ROHLIG SUUS Logistics zapewnienie klientowi optymalnego poziomu obsługi, od momentu rozpoczęcia współpracy. W niedalekiej przyszłości, operator obsłuży również dostawy w modelu biznesowym, który zoptymalizuje stany magazynowe holdingu, poprzez nadanie znacznie szerszego asortymentu towaru z magazynu centralnego firmy, bezpośrednio do odbiorcy w kanale e-commerce.

O ostatecznym wyborze polskiej firmy jako dostawcy usług logistycznych zadecydowały również elastyczne i indywidualne podejście do projektu, doświadczenie w wysoko wolumenowych kontraktach oraz doświadczenie w logistyce przesyłek o dużych gabarytach, wyniesione z obsługi czołowych brandów branży AGD.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

biuroprasowe

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »