Firma » Finanse
Rusza platforma FinAi - pierwszy sklep z kredytami bankowymi online
Klienci mogą już wziąć kredyt bankowy w 100 procentach przez internet za pośrednictwem pierwszej niezależnej platformy kredytowej w Polsce – FinAi, która dostępna jest pod adresem sklep.finai.pl. Rozwiązanie stworzone przez polski fintech zapewnia klientom dostęp do realnych ofert banków, pozwala na wygodny wybór kredytu najlepiej dopasowanego do ich potrzeb oraz na podpisanie umowy bez konieczności wychodzenia z domu i wizyty kuriera. Z kolei banki uzyskują dzięki FinAi możliwość skutecznej i bezpiecznej sprzedaży produktów kredytowych w kanale cyfrowym.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Unikatowa koncepcja platformy została oparta na ścisłej współpracy pomiędzy FinAi i sektorem bankowym. Na etapie prac koncepcyjnych przeprowadziliśmy szczegółową analizę potrzeb i zachowań klientów oraz rozwiązań i modeli sprzedażowych funkcjonujących na rynku kredytów i pożyczek. W efekcie zaprojektowaliśmy prosty, bezpieczny i dostępny całkowicie online proces kredytowy który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i banków – mówi Rafał Czernik, prezes FinAi.
Aby wziąć kredyt za pośrednictwem FinAi, wystarczy mieć przy sobie dowód osobisty i smartfon z systemem iOS lub Android. Sam proces jest przyjazny dla użytkownika i można go przejść w kilku prostych krokach bez wychodzenia z domu.
W odróżnieniu od rozwiązań funkcjonujących na rynku kredytów konsumenckich, takich jak porównywarki internetowe kredytów czy agregatory ofert kredytowych, platforma FinAi zapewnia w pełni cyfrowy proces kredytowy – od weryfikacji klienta przez wybór realnych ofert przygotowanych w oparciu o zdolność kredytową klienta aż do podpisania umowy online z bankiem.
Na platformie FinAi udostępniamy jeden prosty wniosek online, w którym wystarczy wypełnić klika pól, aby otrzymać szyte na miarę oferty kredytowe banków. Następnie klient wybiera po prostu najlepszą ofertę dla siebie. Co ważne, cały proces – włącznie z zawarciem umowy z bankiem – odbywa się w 100 proc. online na naszej platformie bez konieczności rozmów telefonicznych z konsultantami czy dosyłania dokumentów mailem – mówi Rafał Czernik.
Rozwiązanie stworzone przez FinAi kładzie nacisk na wygodę i dopasowanie kredytów do rzeczywistych potrzeb klientów z uwzględnieniem ich sytuacji życiowej i ekonomicznej. W tym celu przez cały proces kredytowy klientowi towarzyszy pierwszy w Polsce zautomatyzowany doradca, który wyjaśnia ewentualne wątpliwości i pomaga dopasować produkt do indywidualnych potrzeb użytkownika. Klient otrzymuje między innymi informacje na temat zdolności kredytowej oraz porady dotyczące parametrów i rzeczywistych kosztów kredytu.
Wysoki poziom bezpieczeństwa platformy gwarantują zaawansowane mechanizmy weryfikacji tożsamości oraz antyfraudowe, wykorzystujące samouczące się systemy machine learning i deep learning (biometria, rozpoznawanie obrazów z wykorzystaniem sieci neuronowych).
Rozwiązania z zakresu data science stanowią integralny element architektury platformy, która powstała w oparciu o najlepsze praktyki stosowane w branży bankowej i e-commerce. Analiza danych jest wkomponowana w niemal każdy proces FinAi, począwszy od bezpieczeństwa aż po UX platformy i działania z zakresu performance marketingu – mówi Łukasz Dziekan, Chief Technology Officer FinAi. Jednym z filarów naszej przewagi konkurencyjnej jest fakt, że bogate kompetencje z zakresu analityki danych, machine learning i AI potrafimy przekuć na realne, niedostępne dotąd na rynku rozwiązania biznesowe – dodaje Łukasz Dziekan.
Modułowy i skalowalny charakter rozwiązania FinAi umożliwia instytucjom finansowym łatwą integrację przy minimalnych kosztach wdrożenia. Wysoki stopień automatyzacji procesów powoduje, że jest to jeden z najbardziej rentownych kanałów dystrybucji umożliwiający bankom precyzyjne zarządzanie ryzykiem operacyjnym i kredytowym. Dzięki wyposażeniu platformy w nowoczesne narzędzia analityczne (business intelligence) banki uzyskują również szczegółowe dane na temat sprzedaży internetowej prowadzonej za pośrednictwem FinAi oraz dostęp do usług wspierających sprzedaż zdalną.
Atutem FinAi jest transparentny model biznesowy. Firma zapewnia klientom bezpłatny dostęp do platformy, natomiast od banków pobiera stałą prowizję ustaloną w oparciu o umowę agencyjną. FinAi jest podmiotem niezależnym, niezwiązanym z żadną instytucją finansową, co stanowi dodatkową gwarancję, że wszyscy partnerzy na platformie są traktowani jednakowo, a klienci otrzymują narzędzie, które pozwala na wygodne dopasowanie kredytu do ich indywidualnych potrzeb.
Umożliwiamy klientom wzięcie kredytu bankowego do kilkudziesięciu tysięcy złotych w sposób równie prosty jak wzięcie chwilówki, a jednocześnie bezpieczny, zgodny z regulacjami sektorowymi i przy niższych kosztach niż w przypadku ofert firm pożyczkowych. Bankami, które jako pierwsze zakończyły integrację i weszły na platformę, są Inbank i Nest Bank, a w czerwcu dołączą do nich także kolejne instytucje. Planujemy, że do końca roku na platformie będzie 6 banków – mówi Rafał Czernik. I dodaje: Tworzymy nową jakość dla banków oraz klientów i mamy ambicję, aby w perspektywie najbliższych trzech lat stać się czołowym graczem na rynku pośredników kredytowych online.
Celem jaki przyświeca Inbank od początku istnienia jest dostarczanie klientom prostej bankowości, dzięki której szybko i bez zbędnych formalności skorzystają z naszych usług. Ofertę kredytową Inbank tworzymy z myślą o ich komforcie, ułatwiając im korzystanie z produktów bankowych. Chcemy, żeby kredyty były dostępne szybciej, wygodniej i łatwiej, dlatego nie mogło zabraknąć naszej oferty na FinAi – mówi Maciej Pieczkowski, Dyrektor Generalny Inbank Polska. Swoją działalność realizujemy między innymi w kanale online, który jest jednym z naszych głównych kanałów dystrybucji, dlatego też platforma FinAi to dla nas idealna przestrzeń do współpracy, a dla klientów kolejne miejsce, gdzie wygodnie skorzystają z naszej oferty – dodaje Maciej Pieczkowski.
W 2017 roku ponad 70% Nest Kont zostało otwartych przez kanały internetowe. Stawia nas to w pozycji jednego z liderów w pozyskiwaniu klientów w procesie online. Obecnie we współpracy z FinAi postanowiliśmy przenieść nasze doświadczenia w zakresie rachunków osobistych na proces kredytowy - mówi Bartłomiej Babicz, Dyrektor Zarządzający Obszarem Bankowości Detalicznej w Nest Banku. Zostaliśmy partnerem startowym FinAi i jako jedni z pierwszych udostępnimy możliwość uruchomienia kredytu przez ich platformę. Jesteśmy przekonani, że dzięki dotychczasowemu doświadczeniu sprostamy oczekiwaniom klientów, którzy cenią wygodę uzyskania kredytu od początku do końca online - dodaje Bartłomiej Babicz.
Komunikacja FinAi będzie oparta na platformie kreatywnej „sklep z kredytami”, która odwołuje się do możliwości wyboru kredytu bankowego dopasowanego do indywidualnych potrzeb konsumentów, tak samo jak przy wyborze produktów na sklepowej półce. Reklamy prowadzące do platformy FinAi https://sklep.finai.pl będą wyświetlane w sieciach afiliacyjnych, w wyszukiwarce Google oraz na platformach społecznościowych. Komunikacja będzie dodatkowo wspierana za pośrednictwem mailingów, partnerstw bezpośrednich i kanałów własnych. Kreacja oraz działania z zakresu performance marketingu są realizowane w całości „in-house” przez zespół marketingu FinAi, który w celu zapewnienia maksymalnej efektywności prowadzonej komunikacji i obniżenia kosztów konwersji, korzysta z zaawansowanych modułów analitycznych.
Strategia FinAi zakłada nawiązywanie partnerstw z podmiotami z branży finansowej i e-commerce oraz stopniowe poszerzanie portfolio o kolejne produkty odpowiadające na potrzeby biznesowe banków i oczekiwania klientów. W 2020 r. firma planuje udzielić za pośrednictwem platformy kredytów o wartości 1 mld zł. Udostępnienie usługi na polskim rynku stanowi krok w kierunku wejścia fintechu na inne rynki europejskie.
FinAi to założona w 2016 r. polska spółka technologiczna z branży finansowej. Firma zatrudnia 50 ekspertów z obszarów bankowości, IT, Data Science oraz komunikacji marketingowej. FinAi jestczłonkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Inwestorem jest Fundusz Fidiasz, należący do Krzysztofa Domareckiego – założyciela Grupy Selena. Firma otrzymała 7,3 mln zł dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na projekt stworzenia modelu ryzyka kredytowego z wykorzystaniem alternatywnych źródeł danych.
Komentarze (1)
Witam! Jako przedstawiciel wonga.com zapraszam wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z ofertą naszej firmy. Jesteśmy wielokrotnie nagradzaną firmą z branży internetowych usług finansowych. Obecnie prowadzimy działalność w kilku krajach. Działamy w oparciu o zasady:
- Przejrzystości - informujemy o wszystkich kosztach i warunkach korzystania z naszej oferty
- Elastyczności - dostosowujemy naszą ofertę do indywidualnych potrzeb naszych Klientów
- Komfortu - korzystanie z naszych produktów jest proste i wygodne. Nasza oferta jest dostępna online, bez konieczności wychodzenia z domu.
Zapraszam do kontaktu z naszą infolinią pod numerem 22 388 88 88* lub skorzystania z chata na wonga.pl
W razie pytań jestem do dyspozycji
Tomasz | Ekspert wonga.com
* Koszt połączenia zgodny z taryfą opłat operatora.