Rozrywka » Sport

Rynek rowerów elektrycznych dynamicznie się rozwija

Rynek rowerów elektrycznych dynamicznie się rozwija
Zobacz więcej zdjęć »
Rozwój napędu elektrycznego obejmuje już nie tylko autobusy i samochody, ale także rowery, które stają się coraz bardziej popularne, zwłaszcza w dużych aglomeracjach miejskich. Sprzedaż jednośladów napędzanych energią elektryczną rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie.

Ostatnie lata to dynamiczny rozwój rynku rowerowego. W 2016 roku odnotowano rekord sprzedaży rowerów. Nabywców znalazło aż 1,2 miliona nowych jednośladów. Oprócz wzrostu sprzedaży, zauważalny jest również coraz popularniejszy trend ich współdzielenia. Rekordy notują również firmy, zajmujące się wypożyczaniem tych pojazdów, które lokują swoje stacje w większości dużych miast w Polsce. W marcu 2017 roku w Warszawie padł historyczny rekord – operator Veturilo odnotował prawie 35 tysięcy wypożyczeń rowerów. Rozwija się też infrastruktura. W ciągu ostatnich czterech lat długość ścieżek i wydzielonych na chodnikach pasów dla rowerzystów podwoiła się i przekracza obecnie w skali kraju 12 tysięcy kilometrów, z czego na samą stolicę przypada aż 500 kilometrów.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Elektryczne rowery nowym impulsem dla rynku


Optymistyczne dane, spływające z rynku rowerowego zachęcają producentów do tworzenia nowych linii produktowych, które posiadać będą niestandardowe rozwiązania i pomogą wykreować nowy rowerowy trend. Uwagę miłośników jazdy na rowerze coraz częściej przyciągają rowery z napędem elektrycznym. - Możemy mówić o modzie na rowery elektryczne. Stają się one coraz bardziej popularne, przybywa osób decydujących się na zakup roweru z napędem elektrycznym. Śledzimy trendy i staramy się odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Wzrost zainteresowania w tym segmencie skłonił nas do podjęcia prac badawczo rozwojowych nad nowym modelem baterii przeznaczonej właśnie dla rowerów - powiedział Zdzisław Madeja, Business Developement Manager z firmy BMZ Poland.


Rosnące zainteresowanie rowerami z napędem elektrycznym obrazują liczby. W 2016 roku kupiliśmy 10 tys. takich pojazdów. To ledwie niecały 1 proc. całego rynku rowerowego w naszym kraju. Jednak dynamika popytu na takie pojazdy w Polsce jest znacznie wyższa od globalnej średniej, która – według analiz PMR Consulting & Research – do 2025 r. ma wynieść nieco ponad 6 proc. rocznie. W 2016 r. po produkty z tzw. kategorii e-bike sięgaliśmy o 60 proc. częściej niż jeszcze w 2015 r. A sprzedaż dalej szybko rośnie.


Wartość rynku rowerowego w Polsce szacowana jest na ponad miliard złotych. Polska jest czwartym co do wielkości producentem rowerów w Europie, co odzwierciedla zmieniające się gusta i przyzwyczajenia Polaków. Doskonale widać to w Warszawie, gdzie nawet zwiększona liczba stacji Veturilo nie jest w stanie spełnić rowerowego zapotrzebowania. W ofercie popularnej w stolicy wypożyczalni znalazły się w ostatnim czasie rowery elektryczne, co jest oznaką zmieniającego się trendu wśród miłośników jednośladów.


Szanse i bariery rozwoju nowej mody rowerowej


W Europie z roku na rok znacząco wzrasta sprzedaż rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. W 2006 roku sprzedano ich 98 000, a w 2013 roku liczba ta sięgnęła 907 000! Liderem w europejskiej sprzedaży są bezapelacyjnie Niemcy, gdzie co roku nabywców znajduje ponad 0,5 miliona e-rowerów, co stanowi 12,5 proc. udziału w całym rynku. Dzieje się tak ponieważ większe miasta dążyć będą do ograniczenia ruchu pojazdów konwencjonalnych, co może korzystnie przełożyć się na popularyzację rowerów, głównie tych elektrycznych. Wynika to z faktu, że elektryczny silnik jest w stanie zmniejszyć nawet o 80 proc. wysiłek związany z jazdą na rowerze, dzięki czemu mogą z niego korzystać również osoby starsze.


Rowery elektryczne doskonale sprawdzają się w miastach, ponieważ pomagają przejechać sprawnie najtrudniejsze odcinki i znacząco zmniejszają wysiłek fizyczny, co może mieć duże znaczenie dla osób dojeżdżających w ten sposób do pracy lub szkoły. - Zasięg takiego pojazdu jest uzależniony m.in. od wagi rowerzysty, sposobu wykorzystania, a także od pojemności baterii, co pokazuje jak ważnym elementem całego systemu jest właśnie akumulator. Obecnie na jednym ładowaniu baterii można już przejechać nawet kilkadziesiąt kilometrów. Jednak, aby uzyskiwać optymalne osiągi, musimy odpowiednio zadbać o baterię, żeby nie zaburzyć zachodzących w niej procesów. – dodaje Zdzisław Madeja z firmy BMZ Poland.


Niestety w rządowych planach rozwoju elektromobilności nie uwzględniono wsparcia sektora rowerowego. Rząd ogłosił wiele strategii i powołał wiele instytucji, których zadaniem jest popularyzacja napędu elektrycznego i stwarzania dogodnych warunków dla przedsiębiorców i konsumentów, którzy zechcą sięgnąć po taki pojazd. Jednak żadna z rządowych inicjatyw nie jest skierowana na rowery elektryczne.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

BMZ

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »