Firma » Finanse
Rzecznik Ubezpieczonych ponownie o bancassurance
Jak wynika z dokumentu - liczba skarg wnoszonych do Rzecznika Ubezpieczonych wzrosła z 62 rocznie w 2005 roku do 597 w 2011 roku i utrzymuje się na wysokim poziomie. Najczęściej skargi w zakresie bancassurance dotyczą odmowy zapłaty świadczenia przez ubezpieczyciela, nieprawidłowości przy zawieraniu umowy i niewystarczającego informowania klienta przez pracowników banku. Zdaniem Rzecznika Ubezpieczonych, „(...)podstawowym problemem modelu bancassurance w polskich realiach jest łączenie przez banki (lub inne podmioty tego segmentu) ról pośrednika ubezpieczeniowego i ubezpieczającego." Rzecznik zwraca także uwagę na skargi związane z ubezpieczeniowymi produktami inwestycyjnymi. Zagadnieniu temu poświęcił osobny raport. Dokument otrzymał już KNF - nie wiadomo, kiedy udostępniony zostanie on opinii publicznej.
- Interwencja Rzecznika Ubezpieczonych dowodzi, że wyczerpała się jego wiara w możliwość samoregulacji rynku - mówi Artur Kuczmowski, członek zarządu Agent Transfer. - Należy spodziewać się zatem podjęcia działań przez organy nadzorujące: KNF i UOKiK. Stoimy także w przededniu poważnej debaty, w której nie może zabraknąć głosu przedstawicieli branży ubezpieczeniowej. Niewykluczone, że jej rezultatem staną się propozycje rozwiązań legislacyjnych, które minimalizowałyby ryzyko zawierania umów niekorzystnych dla klientów.
Nadesłał:
Juicy Marketing
|
Komentarze (0)