Firma » Biznes

Saloniki w czasie pandemii

Asortymentem, który w sieci saloników Kolportera okazał się w czasie pandemii najbardziej stabilnym jest prasa – wynika z analiz spółki.

Kolporter przeanalizował zainteresowanie poszczególnymi produktami i usługami, oferowanymi w sieci saloników, w okresie kwiecień – październik br.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

– Najbardziej tradycyjny asortyment, czyli prasa, okazał się najbardziej odpornym na spadki sprzedaży. Notowaliśmy je głównie w okresie lockdownu, gdy ruch klientów został w zasadzie wstrzymany, przy czym spadki dotyczyły przede wszystkim saloników zlokalizowanych w galeriach handlowych – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Od maja, wraz ze znoszeniem obostrzeń, sprzedaż zaczęła wracać do normy – dodaje. 

Prasę kupowano najczęściej z różnego rodzaju doładowaniami – nie tylko do telefonów, ale także do platform internetowych. Klienci kupowali również często papierosy, artykuły tytoniowe, akcesoria
do e-papierosów. Często korzystali także z kolektur Lotto, zlokalizowanych w salonikach.

  Zauważyliśmy, że zmienił się nieco model zakupowy prasy – spadły zakupy impulsowe, ale przybyło klientów poszukujących określonych tytułów. To z pewnością wynika z sytuacji, że część punktów sprzedaży w czasie lockdownu była zamknięta, saloniki natomiast pracowały cały czas. Dodatkowo  oferowały i oferują największy wybór tytułów prasowych – mówi D. Materek.

Jeśli chodzi o usługi oferowane w sieci Kolportera to bardzo dużą popularnością w minionych miesiącach cieszyła się możliwość opłacania rachunków.  – Spora grupa osób chce dokonywać opłat w tradycyjny sposób, co miesiąc to co najmniej kilkadziesiąt tysięcy klientów. Z uwagi na środki bezpieczeństwa wprowadzone w salonikach, m.in. ograniczenie ilości osób jednocześnie przebywających w punkcie, obsługa klientów odbywała się praktycznie bez kolejek. To z pewnością wpływało na ich poczucie bezpieczeństwa i odróżniało nas od innych placówek, w których również można dokonywać płatności rachunków – zauważa D. Materek.

Produktami, które w trakcie minionych miesięcy zanotowały największe spadki sprzedaży w sieci Kolportera były natomiast bilety komunikacyjne i wejściówki na imprezy sportowe. Te ostatnie zostały w znacznej części odwołane.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Biuro Prasowe - Kolporter

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »